Dags att starta nytt hem till kampfiskarna

#1 - 14 maj 2010 20:40
Nu är det dags för uppstart av nytt hem till kampfiskarna..
Hanen har hittat ett nytt tillhåll bakom bakgrunden nu, där han bygger skumbo för fullt.. nu har jag bestämt att han med sina fruar ska få nytt
hem på 96L men jag är lite osäker på vad dom vill ha för inredning, vad jag har förstått så ska det vara mycket växter och flytväxter, rötter.. lägger ut lite bilder på vad det labureras med än så länge, på det viset kanske man kan få lite tips och ideer... nu är karet smutsigt och gruset som är i nu blir det nog inte, utan det lutar åt blestersand från jula eller var man nu kan köp den
Bild 1,2,3,4 och5.. det värsta är att jag måste bygga både bänk och lysramp till det med.... det kommer fler bilder allteftersom det går framåt, för bilder gillar vi ju eller:D
#2 - 14 maj 2010 22:53
Sköna rötter :) blästersand brukar folk köpa på Biltema.
#3 - 15 maj 2010 09:02
Biltema ok bra då vet jag det:)
#4 - 15 maj 2010 09:20
finns tvättad blästersand på jula med:) hittade ingen på biltema när jag var där :/ bara nån grön skit :p
#5 - 15 maj 2010 09:29
Tvättad sand det gillar vi skarpt, det har tvättats en del sand här:D
Tackar för tips
#6 - 15 maj 2010 09:39
En enkel skiss på hur det är tänk med bänken,
som troligen kommer byggas i MDF och reglar..
fast om den ska plaseras i hörnet eller ej funderar vi hårt på,:confused:
fast om det i framtiden skulle bli ett hörn akvarium så har man ju bänken redan färdig byggt... ja vi får se hur det blir med det... ;)
#7 - 15 maj 2010 10:10
ser bra ut :D
#8 - 15 maj 2010 10:44
jag brukar köpa blästersand på jula. eftersom biltema har aldrig blästersand inne, iaf hos mig. det som är bra med blästersand är att den inte behöver tvättas något till skillnad från sanden på akvariebutikerna.

men jag tycker att grus passar bättre till kampfiskar, men du får göra som du vill. men när det gäller blästersand så lägger sig all skit på toppen av sanden. den sjunker inte ner som med grus. så du får slamsuga botten rätt så ofta.

personligen tycker jag att sand ska man mest ha till malawi, viktoria och tanganyikaciklider, medans man har grus till andra fiskar från asien, sydamerika och mellanamerika...men det är vad jag tycker

fast jag har sett många kar med discusar som har sand som bottnmaterial och det har blivit jättesnyggt.
#9 - 15 maj 2010 10:58
Du har nog rätt vad gäller sand/grus Jag har själv haft malawi i massor med år och alltid haft sand eller kalksand.. Jag gillar sand så det blir nog det. fast den engelske sjöstenen som är i nu på bilderna är rätt snygg den med... ja får se hur det blir först måste jag fixa bänk... Tack för tipset
#10 - 15 maj 2010 11:38
min brorsas flickvän har ett litet kar med kampfiskar. hon har sand till bottenmaterial och det blir snyggt. jag tycker faktist att sand är den snyggaste bottenmaterial man kan ha
#11 - 15 maj 2010 12:07
Jag körde även jag sand i mitt 60l till kampfiskarna och gillar det skarpt. Det är så lätt att få nivåer och strukturer som inte går att få till med grus.
#12 - 15 maj 2010 12:57
Jag körde även jag sand i mitt 60l till kampfiskarna och gillar det skarpt. Det är så lätt att få nivåer och strukturer som inte går att få till med grus.

Jag har kollat din tråd och det är nog det som inspirerat till mitt projekt+ att kamphanen bara är bakom bakgrunden i mitt 720L
#13 - 15 maj 2010 13:01
Sanden jag köpte var dock allt annat än billig, men jag gillar den och den lokala butiken. Om du vill kan jag försöka snoka fram namnet?
Du har dock fått tag på riktigt snygg sjösten!
#14 - 15 maj 2010 15:40
Sanden jag köpte var dock allt annat än billig, men jag gillar den och den lokala butiken. Om du vill kan jag försöka snoka fram namnet?

Du har dock fått tag på riktigt snygg sjösten!

den sjöstenen är ingen ungdom ska du veta den har jag haft i olika kar sen 10 år till baka eller nåt.. den är rundare och lite ljusare. Den dom sälger nu tror jag är falsk det vill säga att den är tumlad...
jag velar lite på hur jag ska göra engelsk ellet sand..
fast det är klart engelsk har jag hemma och sand måste jag åka ock köpa:confused:
Bilagor:
#15 - 15 maj 2010 16:20
Med sand, är man itne ganska beroende av djur som bökar i botten mycket? Annars lägger väl sig skiten uppe på?
#16 - 15 maj 2010 16:30
Jag upplever ingen större skillnad mot sjösten, antagligen tack vare sandsnäckorna. Visst samlas det en el över men det mesta försvinner mystiskt över natten och resten rensar man enkelt bort.
#17 - 15 maj 2010 16:47
Jag håller med VD om det här med sand skiten försvinner, det lägger sej lite i början men när det blivit en balans i karet så brukar det försvinna över natten..
#18 - 15 maj 2010 16:49
Hehe Gonzo! du har fått akvariesjukan, inte sant ;)
#19 - 15 maj 2010 16:56
Härlig rot :)
#20 - 15 maj 2010 17:15
Nubi skrev:
Hehe Gonzo! du har fått akvariesjukan, inte sant ;)

Visst är det en härlig sjukdom,:D
man kan säga att den blommat upp igen..
jag har haft akvarie sen 11 års åldern till och från, förutom under perioden
(Öhh mopead) o det va längesedan... som mest har jag nog haft ett 40tal kar igång samtidigt från 40L till 1200L
#21 - 15 maj 2010 17:27
gonzo44 skrev:

(Öhh mopead) o det va längesedan... som mest har jag nog haft ett 40tal kar igång samtidigt från 40L till 1200L

Jöööösses!
ska bli kul att se hur detta kar utvecklar sig.
Vad är det för färger på dina kampfiskar?
#22 - 15 maj 2010 17:43
Nubi skrev:
Jöööösses!

ska bli kul att se hur detta kar utvecklar sig.

Vad är det för färger på dina kampfiskar?

som du ser så är diagnosen allvarlig....:D
hanen är blå och den honan jag har nu är grönblåröd...
syrran har lagt undan 3 fina honor på Djurmagazinet
#23 - 15 maj 2010 18:13
gonzo44 skrev:

Jag får lägga till att jag hade en malawi odling när jag hade så många kar igång :d
#24 - 15 maj 2010 18:30
väldigt dåliga bilder på kampisarna, men ändå bilder
#25 - 15 maj 2010 21:18
Oj hjälp vad färggrann honan var! Det märks att mina kampiskunskaper tryter för jag trodde alla honor var 'tråkiga', men hon är ju skitfin :)
#26 - 15 maj 2010 21:27
Jo hon är fint tecknad jag sprang på henne på Djurmagasinet Nässjö
jag va där i ett annat ärende, men en sådan fisk kan man inte bara låta bli;)
#27 - 15 maj 2010 21:27
vad fint färgad honan var
#28 - 15 maj 2010 21:30
Honorna kan banne mig vara lika färggranna som hanar, jag vet inte varifrån det ryktet kommer som dyker upp hela tiden.:confused:

Jag har en blå hona som ser nästan identisk ut med din fast utan de färggranna fenorna och mindre mörka fält, hon är lägst i rang i gänget helt klart.
#29 - 16 maj 2010 18:16
Nu har jag varit på Djurmagazinet Jönköping och bett dom hålla på denna honan lite
tyvärr så kommer färgerna inte fram fram riktigt på henne men kroppen är litasvart urläcker med dom vita topparna på bukfenorna
#30 - 16 maj 2010 18:18
pff..."bett dom hålla lite" haha! du har väl inga problems med att boka fisk precis ;)

detta var ju riktigt intressant med kampis-"odling"

får väl ta o titta påt när jag hämtar lampan. :)
#31 - 16 maj 2010 18:33
gonzo44 skrev:
väldigt dåliga bilder på kampisarna, men ändå bilder

Fina bilder på dina kampfiskar :).
#32 - 16 maj 2010 18:51
Läcker färg på den honan med! Undrar vad du får för färgvarianter av den honan med din hane?
#33 - 16 maj 2010 18:55
Läcker färg på den honan med! Undrar vad du får för färgvarianter av den honan med din hane?

Ja det ska bli mycket spännande när det kommer i gång och om det funkar:p
Jag ska börja med bänken till karet i morgon..
måttsågar MDF och reglar på jobbet så det går nog rätt snabbt att montera...
Jag vill vara färdig NU...
#34 - 16 maj 2010 18:57
Min hane bygger ju inte bo alls längre så jag hoppas inget för min del, men för dig ska det gå! ;) :D
#35 - 16 maj 2010 19:03
Min hane bygger ju inte bo alls längre så jag hoppas inget för min del, men för dig ska det gå! ;) :D

japp det ska det banne mej göra:D
#36 - 16 maj 2010 19:06
jag tror jag läste någonstans för en 6-7 år sen, att man kunde sänka vatten nivån och höja tempen lite, de skulle visst funka om dej gick lite trögt
#37 - 16 maj 2010 19:09
gonzo44 skrev:
jag tror jag läste någonstans för en 6-7 år sen, att man kunde sänka vatten nivån och höja tempen lite, de skulle visst funka om dej gick lite trögt

Har för mig att jag har hört att mata upp dem med fryst foder skulle med hjälpa. Tror det var svarta mygglarver :p.
#38 - 16 maj 2010 19:14
gonzo44 skrev:

Japp, 15-20cm vattennivå på ca 28*C och mygglarver ska enligt många få de att bygga bo. Att köra trick med flytande upp och nervänd låda + att skärma av honan så de bara ser varandra ska också hjälpa.

Hoppas det lyckas! Att bli av med hanar är ett senare problem ;)
#39 - 16 maj 2010 19:33
Japp, 15-20cm vattennivå på ca 28*C och mygglarver ska enligt många få de att bygga bo. Att köra trick med flytande upp och nervänd låda + att skärma av honan så de bara ser varandra ska också hjälpa.

Hoppas det lyckas! Att bli av med hanar är ett senare problem ;)

Hehe lite grym metod se men inte röra.. ja ja de problemet med hanarna tar vi sen
#40 - 17 maj 2010 11:06
Gonzo! det går väldigt sakta med ditt projekt tycker jag ;)

VD- testat med levande mygglarver?
Mina paletter har fått upp ögonen för varandra ;) (trodde de var homosexuella ;))
Bilagor:
#41 - 17 maj 2010 11:11
Nubi skrev:

Mina paletter har fått upp ögonen för varandra ;) (trodde de var homosexuella ;))

Jag har precissom C.Ciklid knappt stött på mygg här norr om mälaren än. Tycker det är konstigt med tanke på hur alla översvämmade skogar här borde krylla av larver. :confused:

Tror du inte att det är ett spel för galleriet då? ;)
#42 - 17 maj 2010 17:11
Nubi skrev:

ja det går inte så fort jag har kört fast vad gäller bänken som ska byggas till karet och tid.. Men lugn bara lugn det kommer..;)
ska själv ut i pölar och gölar o kolla efter myggisar i veckan:D
Homo firrar är oxå firrar :D
#43 - 17 maj 2010 17:35
Där ska det lilla karet stå iaf..
Hörn bänk eller rak vanlig
gör jag en hörn bänk kan jag göra ett hörn akvarie på bänken senare:D;):D
men det betyder mer jobb med bänken nu och tar mer tid...
#44 - 21 maj 2010 20:42
:(nu är det vatten i karet iaf.. datorn är paj så bilder och uppdatering av tråden kan gå lite trögt för tillfället men det kommer:(
#45 - 22 maj 2010 08:26
Lånade en dator så jag kan lägga ut lite utveckling
idag när gräset blivit klippt :( ska jag börja bygga ljusramp o greja lite kanske byta grus till sand????? vet inte hur jag vill ha det, jag har inte fått rätt bild på hur det ska se ut än i skallen,[:o] men det kommer;) fler bilder kommer inom kort:d
#46 - 22 maj 2010 08:31
coolt :)
#47 - 22 maj 2010 08:40
Tack!! Det ska till en underdel till bänken, och ljusramp till karet..
#48 - 23 maj 2010 07:46
Blir nog bra det där, finns ju plats för karet att växa lite på också :D
Jag hade personligen kört med sand istället..
#49 - 23 maj 2010 09:39
danne0301 skrev:
Blir nog bra det där, finns ju plats för karet att växa lite på också :D

Jag hade personligen kört med sand istället..

Jo plats finns. det lutar åt att det kan bli sand istället..
bänken kommer hålla för ett hörnakvarium när den är klar;)
#50 - 23 maj 2010 12:14
gonzo44 skrev:
Lånade en dator så jag kan lägga ut lite utveckling

idag när gräset blivit klippt :( ska jag börja bygga ljusramp o greja lite kanske byta grus till sand????? vet inte hur jag vill ha det, jag har inte fått rätt bild på hur det ska se ut än i skallen,[:o] men det kommer;) fler bilder kommer inom kort:d

Det blev skitbra! riktigt nice :)
#51 - 23 maj 2010 17:52
Kanske det blir ändring på det hela.. kolla jag har hittat ett tomt hål som skulle kunna förvandlas till en skitstor akvariebänk...
#52 - 23 maj 2010 17:53
Hål är till för att fyllas! :p
#53 - 23 maj 2010 18:19
Hål är till för att fyllas! :p

Ja det är ju så, men nu har jag ju satt upp en bänk i onödan,, eller???? undrar hur stort hörnkar det går ställa där kampkaret va tänkt från början, eller, nä nä, en sak i taget:d
#54 - 23 maj 2010 18:22
Ett par rejäla ben och du sätter dit ett kar som når nästan till taket. ;)
Bilagor:
#55 - 23 maj 2010 18:45
Ett par rejäla ben och du sätter dit ett kar som når nästan till taket. ;)

fan det vore najs.. jag har nån jäkla böjjelse för höga kar.

tänk ett kar som är typ 50 djupt, 70 långt o 120 högt! fasen va ballt!
#56 - 23 maj 2010 19:36
Bättre med karet i hålet eller hur:d:p
Bilagor:
#57 - 23 maj 2010 19:41
Helt fantastiskt! Matchar så perfekt med din "tavla"! ;) :D :D
#58 - 23 maj 2010 19:41
Jag ser bara ett problem, det blir svårt att koncentrera sig på TVn. :p
#59 - 23 maj 2010 19:46
gonzo44 skrev:
Bättre med karet i hålet eller hur:d:p

"när jag blir stor vill jag ha ett sånt rum"
Gonzo! Du får åka hem till mig och inreda mitt hus när vi flyttar :)
Det är så ett rum ska vara, karen ska smälta in i rummet!

Jag skulle byta ut grus till sand.

psst, den där hörnhyllan, där får man plats med ett hörnakvarium;)
#60 - 23 maj 2010 19:48
Nubi skrev:
"när jag blir stor vill jag ha ett sånt rum"

Gonzo! Du får åka hem till mig och inreda mitt hus när vi flyttar :)

Det är så ett rum ska vara, karen ska smälta in i rummet!

psst, den där hörnhyllan, där får man plats med ett hörnakvarium;)

psst, den där hörnhyllan, där får man plats med ett stooort hörnakvarium
Bilagor:
#61 - 23 maj 2010 19:49
psst, den där hörnhyllan, där får man plats med ett stooort hörnakvarium

Jaa, utgick det inte från mitt inlägg ;) Alla vet att ett hörnkavarium är ett på MINST 100l *hihi*
#62 - 23 maj 2010 20:16
Jag ser bara ett problem, det blir svårt att koncentrera sig på TVn. :p

Vilken tv??:d
#63 - 23 maj 2010 22:01
Karet blev ju jättebra i hyllan! Snyggt rum också.

Bara ett tillägg, även om du köper blästersand så tvätta den! Den dammar rätt rejält den med, iaf den från biltema.

Kul med kampfiskar för övrigt, blir sugen på att skaffa igen (det där 75liters som står tomt på en byrå har ju inte sambon klagat över än faktiskt... :p)
#64 - 24 maj 2010 14:05
Jenny_E skrev:
Karet blev ju jättebra i hyllan! Snyggt rum också.

Bara ett tillägg, även om du köper blästersand så tvätta den! Den dammar rätt rejält den med, iaf den från biltema.

Kul med kampfiskar för övrigt, blir sugen på att skaffa igen (det där 75liters som står tomt på en byrå har ju inte sambon klagat över än faktiskt... :p)

Tack!! Malin (sambon) står för inredning och jag för karen ...
fyll i vatten och se hur han reagerar:D
#65 - 26 maj 2010 08:27
sådär nu är hyllan förstärkt lite extra.. jag har satt upp markiser på vårat hus, så detta har fått vänta några dagar, men nu är hyllan förstärkt och in vattrad..
#66 - 26 maj 2010 08:57
ser ju hur bra ut som helst! better be safe then sorry...
hur blev det nu? skulle du ha vas där eller kamp-lådan?
#67 - 26 maj 2010 09:17
hannesc skrev:
ser ju hur bra ut som helst! better be safe then sorry...

hur blev det nu? skulle du ha vas där eller kamp-lådan?

Det blir kamp-lådan där, det passar bättre in där än i hörnan som va tänkt från början..
jaja givet vis ska man vara säker och när grejerna finns skrotade på jobbet och kostar gratis då är det bara att köra, men jag har lite för mycket annat att göra så det går lite trögt.. bänken i hörnan är kvar och stabil nog att hålla för ett hörn-kar.......
#68 - 30 maj 2010 21:02
en snabb bild inkastninng innan sängdags:d
så här ska kampisarna bo :p
ett par dagar till sen får dom flytta in.. lite flytväxter oxå sen är det bra
#69 - 30 maj 2010 21:06
De kommer stormtrivas! Fasen, jag skulle vilja bo där i. ;)
Du ska inte ha någon frogbit flytandes till höger med dess långa rötter?
#70 - 30 maj 2010 22:26
Ser mycket trevligt ut! :)
#71 - 31 maj 2010 07:06
fett najs! snygga rötter!
#72 - 31 maj 2010 08:03
Jo Hannes jag är nöjd ned det.. måste bara byta lyset för det är för dåligt (syns ej på bild) 10w från ikea den som ingår i hyllan..
#73 - 31 maj 2010 08:03
Dragge skrev:
Ser mycket trevligt ut! :)

Tack tack
#74 - 31 maj 2010 08:59
gonzo44 skrev:
Jo Hannes jag är nöjd ned det.. måste bara byta lyset för det är för dåligt (syns ej på bild) 10w från ikea den som ingår i hyllan..

aa jag tror jag såg den när jag var o kolla. köp till 4 till :D
#75 - 31 maj 2010 15:44
riktigt snyggt :D
#76 - 31 maj 2010 18:43
Helnajs! :)
#77 - 31 maj 2010 19:04
Fan vad nice!! tänk dig när allt vuxit till sig:)
växterna är riktigt fula ;)
#78 - 1 juni 2010 10:57
Nubi skrev:
Fan vad nice!! tänk dig när allt vuxit till sig:)

växterna är riktigt fula ;)

ja visst är dom!!;)jag får nog slänga ut dom igen
nu har fiskarna flyttat in bilder kommer senare..
vad kan man ha för malar här i ??
#79 - 1 juni 2010 11:02
Ingen mal men Sewellia borde fungera. Annars går det ju att ta vilken mal som helst förutsatt att karet är tillräckligt stort och den inte har "för imponerande" fenor samt klarar eventuella tjuvnyp.
#80 - 1 juni 2010 15:31
Ingen mal men Sewellia borde fungera. Annars går det ju att ta vilken mal som helst förutsatt att karet är tillräckligt stort och den inte har "för imponerande" fenor samt klarar eventuella tjuvnyp.

just de ja sewellia är ju snygga dessutom, att jag inte tänkte på de..
inne för långt i malawiträsket
har du varit med om att kamp honor är aggresiva jag va tvungen att ta ut en av dom nya
hon jagade bort allt även hanen.. jag får nog kolla lite närmare på den o kolla så det verkligen är en hona
#81 - 1 juni 2010 15:41
Kamphonor kan ofta jämföras med arga kärringar med brödkavel i högsta hugg! ;)

Elakhetsrankingen bland mina:
5. Blå honan - Hon blir allt som oftast ivägjagad men kan nypas ibland
4. Svartspräckliga honan - En riktig ninja vars specialitet är smyga sig på andra bakifrån, vrida sig horisontellt och ta en bit fena.
3. Rosa honan - Feg men knappast snäll. Ser även ondast ut med sina blänkande helsvarta ögon.
2. Hanen - Gillar att jaga den honan han siktat in sig på ett par varj runt burken.
1. Röda honan - Tada! Djävulen i rött som är klart störst av honorna och muckar med allt och alla. Om hon inte äggläggningspricken skulle jag svära på att hon är en hane.
#82 - 1 juni 2010 15:49
Här är han/hon jag tror det är en hona
#83 - 1 juni 2010 15:53
Ett gäng huliganer du har ju:p
den här honan är riktigt ilsk men fantastiskt snygg kanske inte så konstigt att hon gick i ett eget kar..
#84 - 1 juni 2010 16:04
Tycker mig skymta pricken bakom bröstfenan. Det var ninsann ingen dålig hona du hittat, ser ut att vara fan nog för utställningsodlig! :D
Ser du bara till att det finns nog med gömställen åt alla, buskiga vägter vid ytan och även rötter där uppe. så ska nog även hon kunna hållas i samma kar. Smått nafsade fenor verkar vara svårt att undvika med flera kampfiskar i ett kar. ;)
#85 - 1 juni 2010 18:02
jo hon är riktigt snygg, faktum är att syster hittade henne på jobbet i ett kar där på DM med massa växter, hon har nog gått där ett halvår eller så:D du ska se när hon spänner upp sej, ska försöka få en bild på det inta lätt men ska göra ett försök..;) jo lite mer växter upptill skulle nog inte skada
#86 - 1 juni 2010 18:40
gonzo44 skrev:
jo hon är riktigt snygg, faktum är att syster hittade henne på jobbet i ett kar där på DM med massa växter, hon har nog gått där ett halvår eller så:D du ska se när hon spänner upp sej, ska försöka få en bild på det inta lätt men ska göra ett försök..;) jo lite mer växter upptill skulle nog inte skada

Inte fått tillräckligt med växter ;)

Hur många kampfiskar går det i karet? :)
#87 - 1 juni 2010 19:32
Nubi skrev:
Inte fått tillräckligt med växter ;)

Hur många kampfiskar går det i karet? :)

Jo växterna räcker och blir över:p
nu går det 1+4,den "elaka" går i 720L nu för tillfället..
vilket oxå ska få nya växter :d så där lär det bli fullt i 2 hörn och "simmyta" på mitten tror jag:confused:
#88 - 1 juni 2010 21:15
gonzo44 skrev:
Jo växterna räcker och blir över:p

nu går det 1+4,den "elaka" går i 720L nu för tillfället..

vilket oxå ska få nya växter :d så där lär det bli fullt i 2 hörn och "simmyta" på mitten tror jag:confused:

Låter alldeles utmärkt i mina öron! :D
Bilagor:
#89 - 2 juni 2010 10:57
nu ska vi se om det blev några bra bilder på fiskarna
jo några blev det
#90 - 2 juni 2010 11:12
Du tar med blixt va? Själv kör jag utan så bilderna får ett jämnare ljus.

Fina firrar! Du verkar ha knubbiga typen av kampfiskar, det verkar olika från butik butik om de har den där knöliga formen om buken. Dina ser naturligare ut än mina då dina har gråare kroppar. Fast fenorna var riktigt lysande i sin tur! Jag gillar speciellt din röda (nr3) men hennes fantastiska fenkanter! Du borde verkligen försöka para henne med hanen. :)
Min hane blåste lite smått bubblor här om dagen men han verkar verkligen inte klara av att bygga bo längre. :(
#91 - 2 juni 2010 14:53
Ja jag tar med blixt det är svårt att få bra skärpa utan blixt slutartiden blir lång..
men jag hållar med det ser inte bra ut med det ojämna ljuset
synd att din hane "glömt":) hur man bygger bo..
här har det påbörjats bobygge fast det går sakta...
#92 - 2 juni 2010 18:32
gonzo44 skrev:
Ja jag tar med blixt det är svårt att få bra skärpa utan blixt slutartiden blir lång..

men jag hållar med det ser inte bra ut med det ojämna ljuset

synd att din hane "glömt":) hur man bygger bo..

här har det påbörjats bobygge fast det går sakta...

Hoppas det blir ett bo tillslut! Min hane orkar helt enkelt inte (tror inte han klarar av att göra ortentliga bubblor längre) då han är gammal och sliten.
#93 - 2 juni 2010 19:10
Hoppas det blir ett bo tillslut! Min hane orkar helt enkelt inte (tror inte han klarar av att göra ortentliga bubblor längre) då han är gammal och sliten.

du kan få låna min en vecka eller 2.. jag har upptäckt ett litet läckage i de lilla karet:mad:
men vem ska man skälla på när man byggt det själv.. vov vov så nu har jag skällt.. nej det va bara att tömma nu.. så kamparna får gå i 225L istället.. tur att man är lat och inte fått ut vattnet ur det sen kojen flyttade ut till dammen:p
där finns lite växter att gömma sej i;)
så nu är det bara att ta fram silikonsprutan igen och lag/silikona om, inte i kväll, men i morgon kväll kanske:)
#94 - 2 juni 2010 19:50
aaaaaaah. sura pinjatas! hoppas fasen mitt kar håller tätt sen :P
#95 - 2 juni 2010 20:14
hannesc skrev:
aaaaaaah. sura pinjatas! hoppas fasen mitt kar håller tätt sen :P

jo då ditt kommer säkert vara tätt..
detta hade ett par år på nacken och stått tomt ett år
jag hällde bara i vatten ett par minuter o kollade om det va tätt o det va det..
men nu så började det droppa lite i dag så det är bara att limma om :mad:
åka o köpa svart silikon i morgon o börja om:p
#96 - 2 juni 2010 20:28
Så nu har kampfiskarna alltså 225l helt ensamma? Det är inte många kampfiskar som har den lyxen! ;)
#97 - 2 juni 2010 20:28
gonzo44 skrev:
jo då ditt kommer säkert vara tätt..

detta hade ett par år på nacken och stått tomt ett år

jag hällde bara i vatten ett par minuter o kollade om det va tätt o det va det..

men nu så började det droppa lite i dag så det är bara att limma om :mad:

åka o köpa svart silikon i morgon o börja om:p

Lycka till!
Jag blev stormförtjust i dina blå kampisar. Ska nog ha någon sådan när mitt Asienkar blir till. (dröjer ett tag, håller just på med mitt SA)
#98 - 3 juni 2010 07:46
Rosali skrev:
Lycka till!

Jag blev stormförtjust i dina blå kampisar. Ska nog ha någon sådan när mitt Asienkar blir till. (dröjer ett tag, håller just på med mitt SA)

Det tycker jag du ska ha. jo dom har intensiv färg..
#99 - 3 juni 2010 09:09
Sådär de gammla silikonet borta. nu tvätta och maskera:d
#100 - 3 juni 2010 11:35
nu är det tvättat maskerat och limmat:p
den lilla gula skarvskrapan mycket smidig och bra rekomenderas...
så nu är det bara att vänta ett dygn eller 2 tråkigt men sant:(
#101 - 3 juni 2010 16:22
smidiga o bra bilder :D

hmm...helosansalva....spännande :P
#102 - 3 juni 2010 16:33
hannesc skrev:

Minst sagt. ;)
#103 - 3 juni 2010 18:57
hannesc skrev:

Den är till hunden;)
#104 - 4 juni 2010 09:40
undrar om silikonet är genomhärdat idag?? bäst att kolla de nu...........................................jodå det va det;) i med vatten o kolla ordentligt denna gång:p
#105 - 4 juni 2010 10:04
Yehaaaa!!! det verkar tätt,, det får stå ett par timmar och sen kolla igen:D
#106 - 4 juni 2010 11:24
yeeeeyyy!! :D
#107 - 4 juni 2010 11:30
tjohoo!
Hur mår firrarna i 225l? :p
#108 - 4 juni 2010 11:44
tjohoo!

Hur mår firrarna i 225l? :p

dom vill nog inte flytta tillbaka men sambon har satt ner foten så dom måste;) annars tyckte jag det kunde få stå där med något annat kul i kanske..:p
#109 - 4 juni 2010 11:48
Mina verkade inte protestera mot att flytta in i ett mindre kar och slippa guramisarna. :p
Men man vet ju aldrig hur det går om man vant fiskar vis slott och flyttar de till koja. ;)
#110 - 4 juni 2010 14:06
det blir nog bra... dom trivdes ju innan så:d
#111 - 4 juni 2010 14:10
Jag tror kampfiskar bryr sig mer om mycket inredningen än simyta, så de trivs nog minst lika bra i sitt nya lyxboende! :D
Blir det samma möblering?
#112 - 4 juni 2010 17:40
Så sugen att konvertera till bettor..vet någon hur effektiva dom är mot guppys? Mina apistor klarar fan inte av att hålla undan kullarna som kommer :p
#113 - 5 juni 2010 08:01
Jag tror kampfiskar bryr sig mer om mycket inredningen än simyta, så de trivs nog minst lika bra i sitt nya lyxboende! :D

Blir det samma möblering?

jag skulle tro att det blir någorlunda samma, jag va nöjd med det innan:p
#114 - 5 juni 2010 08:03
danne0301 skrev:
Så sugen att konvertera till bettor..vet någon hur effektiva dom är mot guppys? Mina apistor klarar fan inte av att hålla undan kullarna som kommer :p

jag vet inte riktigt hur dom är på att käka guppy
men jag skulle tro att dom gör så gott dom kan:D
#115 - 5 juni 2010 08:39
danne0301 skrev:

Köp en av de större modellerna av killis, de käkar upp guppy ynglerna och de är sååååååååååååååå snygga :D (ialf mina *hihi)
Ska leta reda på det latinska namnet....brb.....back

Epiplatys sexfasciatus (Sexbandad tandkarp guld) googla på den fisken.
#116 - 5 juni 2010 20:21
nåja! det är igång igen iaf men jag är inte nöjd med hur det ser ut.. det får stå och klarna tills i morgon, så jag ser lite bättre vad det är som ska bort eller flyttas... jag va riktig j-vla nöjd med hur det såg ut innan läckan, men få till det så igen.. ja ja! får ta det i morgon..
#117 - 5 juni 2010 22:02
Tycker att det ser riktigt gött ut i dimman - om jag var en kampfisk (förmodligen en av de bitska röda.) skulle jag trivas. Du ska se att du blir glatt överraskad imorgon när vattnet är klart!
#118 - 7 juni 2010 17:20
det ser bättre ut nu.. bilder kommer så fort inte fönstret speglar sej i karet:p
#119 - 7 juni 2010 19:01
Bilder bilder bilder kommer
#120 - 7 juni 2010 19:10
Bilder som utlovat:d
#121 - 7 juni 2010 19:14
Åh! Bara Titta på de där fantastiska apistorna! O_O *Ooglar*
#122 - 7 juni 2010 20:11
Bilder på hela karet efter påtvingad nystart (Läcka)
#123 - 7 juni 2010 20:13
Du vet hur jäkla läckert det där är? ;):D
#124 - 7 juni 2010 21:01
*w*o*w*!* [:-35]
#125 - 7 juni 2010 22:02
Fan alltså! GUD Vad snyggt det blev! När jag dör och blir en Ap. ska jag bo hos dig ;)
Vilken läcker ap!!
#126 - 8 juni 2010 08:48
galet snyggt! snart dags för ett hembesök till. :D
#127 - 8 juni 2010 18:38
hannesc skrev:
galet snyggt! snart dags för ett hembesök till. :D

Välkommen
#128 - 8 juni 2010 18:42
Wow! Ord saknas för denna snygga inredning...
#129 - 8 juni 2010 19:05
Såhär blir det i helhet ursäkta skruvjagaren och chipsen.. Man trivs rätt bra här nu:d:d:p
#130 - 8 juni 2010 19:06
gonzo44 skrev:
Såhär blir det i helhet ursäkta skruvjagaren och chipsen.. Man trivs rätt bra här nu:d:d:p

Kan ja tänka mig, kan du inte smitta av det lite på Hannes ;)
Bilagor:
#131 - 8 juni 2010 19:11
Vart tog bilden vägen den va med här nyss.. nytt försök
#132 - 8 juni 2010 19:27
*Skrattar* Fy fan! Kan adrig vara så att det sitter ett par zoopetare ute i etern som är gröna om näsan nu? RUGGIGT läckert!
#133 - 8 juni 2010 19:50
aaafaaaan va läckert! jaha...ska kolla om skattepengarna räcker till en villa så jag kan bygga in min skit med
#134 - 8 juni 2010 20:09
gonzo44 skrev:
Vart tog bilden vägen den va med här nyss.. nytt försök

*dregglar* fan vad snyggt!!!!!
#135 - 8 juni 2010 20:12
Nubi skrev:
*dregglar* fan vad snyggt!!!!!

*Dregglar så mycket att mälaren svämmar över och t o m nubi uppe i lägenheten måste vika upp byxbenen för att inte få blöta byxor*
#136 - 8 juni 2010 20:13
*Dregglar så mycket att mälaren svämmar över och t o m nubi uppe i lägenheten måste vika upp byxbenen för att inte få blöta byxor*

Hahaha! Tecken på att man kanske ska ha kajakten i lgh ;)
#137 - 8 juni 2010 20:15
Jag sitter och funderar på hur och vad jag behöver göra för att få igenom med gobben att vi skall göra så här hemma, får nog blinka med vackert ögonfransarna och lägga huvet på sne :p ett antal gånger...

Mycket snyggt rum, vill haaa!
Bilagor:
#138 - 8 juni 2010 20:21
PiaJo skrev:
Jag sitter och funderar på hur och vad jag behöver göra för att få igenom med gobben att vi skall göra så här hemma, får nog blinka med vackert ögonfransarna och lägga huvet på sne :p ett antal gånger...

Mycket snyggt rum, vill haaa!

Har du visat honom hur mysigt det kan vara med akvarium i väggen :) att det inte behöver se "malplacerad" ut.
Han kanske mjuknar om du blinkar extra sött mot honom.

Eller om du sexstrejkar på semestern och har super sexiga underkläder varje dag. ;)
#139 - 8 juni 2010 20:22
Vet ialf vem jag ska anställa som ska inreda hos mig den dagen jag köper hus :)
Hannes och Ulrik! Utan tvekan :)

Ulrik ska vara aritekt och Hannes ska vara den som ligger på mage i gräsmattan och bränner sig på ryggen *heheeh*
#140 - 8 juni 2010 20:23
Nubi skrev:

Eller om du sexstrejkar på semestern och har super sexiga underkläder varje dag. ;)

Hahaha, näää....;):d
#141 - 8 juni 2010 20:24
PiaJo skrev:
Hahaha, näää....;):d

Du verkar inte vilja ha ett sånt snyggt v-rum som Ulriks ;)
#142 - 8 juni 2010 20:29
Hade GÄRNA bytt det karet och den inredningen!
Jäkla snyggt och faktiskt stilrent på något växligt sett!
#143 - 8 juni 2010 20:35
Man tackar alldra ödmjukast för alla härliga komentarer
Nubi du får hjälpa mej att sparka upp hannes från gräsmattan, han ska ju bygga, om jag ska rita rum åt er:d:p:d
#144 - 8 juni 2010 20:51
de var då ett jäkla tjat om att jag slappar på gräsmattan!

JAG HAR RENSAT RABATTER!!!!

men absolut att vi hjälper till nubi. eller hur ulrik
#145 - 8 juni 2010 21:20
Jag vill ha ditt vardagsrum. När kan jag flytta in? Och maken. Och hunden. Och karet som du får göra vad du vill med.
#146 - 9 juni 2010 11:52
hannesc skrev:
de var då ett jäkla tjat om att jag slappar på gräsmattan!

JAG HAR RENSAT RABATTER!!!!

men absolut att vi hjälper till nubi. eller hur ulrik

Oja visst gör vi det Hannes
#147 - 9 juni 2010 14:09
har fiskarna fått flytta in än?
#148 - 9 juni 2010 19:31
shiiiiit vad läckert!
#149 - 9 juni 2010 19:43
hannesc skrev:
har fiskarna fått flytta in än?

Nej bara 2st Apistogramma men troligen i morgon kommer resten få flytta
#150 - 10 juni 2010 09:31
gonzo44 skrev:
Man tackar alldra ödmjukast för alla härliga komentarer

Nubi du får hjälpa mej att sparka upp hannes från gräsmattan, han ska ju bygga, om jag ska rita rum åt er:d:p:d

Ja säjjer då de ja, 18-åringar ÄÄR lata ;)

Nema problemazzz :) *ger Hannes en spark i baken*
#151 - 11 juni 2010 21:05
Det går nog få kampfiskarna att trivas här.. men jag troor nor att dom ska få sällskap av något annat, kampfiskarna är 5st karet är på 96L, Någon som har förslag...:D
#152 - 11 juni 2010 21:09
Ps det var meningen det skulle gå Apistogramma agassizi fire red men hanen dog och det är nog en avelsvarian, man ska nog hålla sej till äkta vara;)
#153 - 11 juni 2010 21:13
Botior! Små söta Botior, den typen som VD har köpt :)
Det skulle funka :)
#154 - 11 juni 2010 21:24
God kväll Nubi..ja det skulle det faktiskt dom var snygga, men jag vet inte dom är ena riktiga rom tjyvar, tanken är ju att försöka få någon kull kampisar så dom kanske skulle gå själva till att börja med, min Ap hane dog ju igår så honan är tillbaka i 720L igen
#155 - 11 juni 2010 21:35
Gokväll! (Jobbar natt slutar 07.00 imorgon)

så långt tänkte jag inte...hmm
Borneosuckers, de stjäl inget, ofarliga små söta varelser, och lyckas man få hane och hona är de inte svåra till lek.

Har Du tänkt på räkor?

gonzo44 skrev:
God kväll Nubi..ja det skulle det faktiskt dom var snygga, men jag vet inte dom är ena riktiga rom tjyvar, tanken är ju att försöka få någon kull kampisar så dom kanske skulle gå själva till att börja med, min Ap hane dog ju igår så honan är tillbaka i 720L igen
#156 - 11 juni 2010 21:39
Nubi skrev:
Gokväll! (Jobbar natt slutar 07.00 imorgon)

så långt tänkte jag inte...hmm

Borneosuckers, de stjäl inget, ofarliga små söta varelser, och lyckas man få hane och hona är de inte svåra till lek.

Har Du tänkt på räkor?

Ja faktiskt så har jag det syrran på DM har beställt några blåa räkor till sitt nano kar.. Saka kolla in hur dom ser ut. Jag gillar räkor dom är så söta..
Bilagor:
#157 - 11 juni 2010 21:43
Räkor är super fina och jag vet en som har uppfödning på bla Tigerräkor (de heter så, inte större än körsbärsräkor) snowwhite räkor, gula räkor som lyser, och kardinalräkor :) De är coola.
tigerräkorna är inte känsligare än körsbärsräkor. De har jag tänkt att köpa =)

Risken kan vara att kampfiskarna äter upp räklingarna.
#158 - 11 juni 2010 21:54
kollad e på bilderna från messan i tyskland vilka räkor det finns hur snygga som helst.
Snowwhite är inte dumma, kardinalräkorna va inte fula dom heller du, tigerräka den blå isåfall, jag är lite svag för blått
#159 - 11 juni 2010 21:57
Det förklarar de blåa fjärilarna :)
Tillbaka till kampfiskarna. Hmm...det finns dvärgrasboras som är fina.
#160 - 11 juni 2010 22:06
Den va inte att leka med hur snygg som helst
#161 - 11 juni 2010 22:11
gonzo44 skrev:

Bara inte kamphanen ser den som konkurrent.

Jag funderar på om hanen skulle kunna försvara rom mot dvärgbotior om de får för sig att äta. Det kan gå då de är så små men de är redigt snabba och energiska.

Annars Borneo Sucker eller någon annan grönling, fast temperaturen kan bli lite hög om man odlar kampfisk efter regeln om 28*C< .
#162 - 12 juni 2010 07:24
Bara inte kamphanen ser den som konkurrent.

Jag funderar på om hanen skulle kunna försvara rom mot dvärgbotior om de får för sig att äta. Det kan gå då de är så små men de är redigt snabba och energiska.

Annars Borneo Sucker eller någon annan grönling, fast temperaturen kan bli lite hög om man odlar kampfisk efter regeln om 28*C< .

jo jag tror botsierna tar rommen för dom är riktiga rom tjyvar..
jag tror oxå att kamphanen ser den som konkurent med dom fenorna, men dom var snyggga.. jag tänkte tests först utan att höja tempen i karet..
#163 - 12 juni 2010 13:23
nu har kampfiskarna flyttat in i sitt kar, mer bilder kommer med fisken i, det speglar så mycket nu så det blir bättre bilder på kvällen, bilden är innan fisk:D förutom 1 Ap
Bilagor:
#164 - 12 juni 2010 17:01
Ser supernice ut!
#165 - 12 juni 2010 21:11
gonzo44 skrev:

GRYMT snyggt! Frågan är hur glad kampfisk hanen/honorna blir om en sånda hamnar i samma kar....korsar de sig?

Mina Borneosucker lider inte av att ha det lite kallare. De bor i ett 180l som har temp 23-25grader. Varför, för att snäckorna annars skulle pöka 24/7 vilket jag inte pallar av.
De verkar inte ha något emot det( Borneosucker)

Annars kanske Killis vore något?
#166 - 12 juni 2010 22:40
Nubi skrev:
GRYMT snyggt! Frågan är hur glad kampfisk hanen/honorna blir om en sånda hamnar i samma kar....korsar de sig?

Mina Borneosucker lider inte av att ha det lite kallare. De bor i ett 180l som har temp 23-25grader. Varför, för att snäckorna annars skulle pöka 24/7 vilket jag inte pallar av.

De verkar inte ha något emot det( Borneosucker)

Annars kanske Killis vore något?

Äh vadå lite vågskvalp om fisken har härligt får man väl stå ut med:D;):d
nä, det kanske inte skulle funka så bra.. inte för att jag tror det skulle vara så stor risk, kanske större risk att fenorna lockar till kamp..utlovade bilder får vänta tills i morgon.. pilsner och god mat och gott sällskap kom i vägen för fotandet, i morgon em kansk???? mycke pilsner blev det vska till läggas:D:D utekväll med räddningstjänsten brukar bli lite blöt och så även i kväll hehe!!!! ;)
#167 - 12 juni 2010 23:02
gonzo44 skrev:
Äh vadå lite vågskvalp om fisken har härligt får man väl stå ut med:D;):d

nä, det kanske inte skulle funka så bra.. inte för att jag tror det skulle vara så stor risk, kanske större risk att fenorna lockar till kamp..utlovade bilder får vänta tills i morgon.. pilsner och god mat och gott sällskap kom i vägen för fotandet, i morgon em kansk???? mycke pilsner blev det vska till läggas:D:D utekväll med räddningstjänsten brukar bli lite blöt och så även i kväll hehe!!!! ;)

Tänkt på någon mindre stimmfiskar? blåögon är fina :D de är dock lite elaka av sig, eller de ger sig på yngel och ägg.

Ja pilsner, "trädgård, rabatter" kommer tydligen före bilder ;)
#168 - 13 juni 2010 06:54
Nubi skrev:
Tänkt på någon mindre stimmfiskar? blåögon är fina :D de är dock lite elaka av sig, eller de ger sig på yngel och ägg.

Ja pilsner, "trädgård, rabatter" kommer tydligen före bilder ;)

Ja Nubi livet är hårt för den nyfikna:D
#169 - 13 juni 2010 09:18
Förlängning av luckan så karet ser mer inbyggt ut....
före och efterbilder...
#170 - 13 juni 2010 09:19
det blev riktigt snyggt! :D
#171 - 13 juni 2010 09:55
Mycket, mycket bra blev det! Vad använder ni annars skåpmöbeln till? Allmän förvaring?

Ge oss nu lite fiskbilder som du lovat! XD
#172 - 13 juni 2010 11:45
Har du täckglas i karet?
tänkte på avdunstingen som blir, stiger det direkt upp i skåpet då?
#173 - 13 juni 2010 11:48
Nubi skrev:
Har du täckglas i karet?

tänkte på avdunstingen som blir, stiger det direkt upp i skåpet då?

ja det gör det men med god ventilation så ska det nog gå annars blir det täck glas på:d
#174 - 13 juni 2010 11:49
:) en minifläkt som går igång m timer? :)
#175 - 13 juni 2010 13:46
Nubi skrev:
:) en minifläkt som går igång m timer? :)

jag håller koll på det nu och det syns inget verkar inte fuktigt alls lamporna värmer rätt bra so det dunstar bort.. jag har inte märkt någon förändring än:D
#176 - 13 juni 2010 15:58
gonzo44 skrev:
jag håller koll på det nu och det syns inget verkar inte fuktigt alls lamporna värmer rätt bra so det dunstar bort.. jag har inte märkt någon förändring än:D

Ceep up the good work :)

Och hur blire med bildeeeer :P
#177 - 13 juni 2010 16:37
Nubi skrev:
Ceep up the good work :)

Och hur blire med bildeeeer :P

En bild kan du få Nubi...
#178 - 13 juni 2010 17:21
oooh mosaikfärg :) *hehe*
sån färg ska mitt badrum ha :)
#179 - 13 juni 2010 21:06
Nubi skrev:
oooh mosaikfärg :) *hehe*

sån färg ska mitt badrum ha :)

Det är en väldigt snygg färg, passar ihop med malawi för du ska väl ha ett kar i väggen där med???:d:D;)
#180 - 13 juni 2010 21:12
gonzo44 skrev:
Det är en väldigt snygg färg, passar ihop med malawi för du ska väl ha ett kar i väggen där med???:d:D;)

Gud ja! verkligen *hihih*
#181 - 14 juni 2010 12:26
men då har du ju plats med 720an ju
#182 - 14 juni 2010 12:35
Haha, du har inte sett min nya lgh :P
Mindre än den vi har nu.
#183 - 16 juni 2010 16:41
Nya invånare hos kampfiskarna Crystal Red 4st + 2st Blu peerl fast dom är så små(10mm) så dom får vara kvar hos syster ett tag till:D
#184 - 16 juni 2010 19:56
dom e fina dom :)
#185 - 17 juni 2010 13:05
hult87 skrev:
dom e fina dom :)

Ja det är dom men jag har inte sett dom sen jag släppte i dom:D
#186 - 17 juni 2010 19:04
okej, ja dom är bra poå att gömma sig ;) ibland ser jag inga när jag kollar in i mitt räkkar och det är bara 19L och det finns 10st i det ;)
#187 - 17 juni 2010 20:08
Skitsnyggt juh! Du borde börja jobba som inredare med specialinriktning på akvarium.
#188 - 18 juni 2010 10:01
Håller med Vickson! Du får komma till Strängnäs i höst och inreda mitt kar :)

(720l hämtades igår av en tjej som är sååååå lycklig, fick ett mail imorse där det stod "ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR ÄÄÄLSKAR" )
#189 - 18 juni 2010 15:35
Nubi skrev:
Håller med Vickson! Du får komma till Strängnäs i höst och inreda mitt kar :)

(720l hämtades igår av en tjej som är sååååå lycklig, fick ett mail imorse där det stod "ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR ÄÄÄLSKAR" )

Va bra och kul att det kom till någon som uppskattar det Grattis... då kan du känna dej nöjd över att du gört någon lycklig visst känns det bra...
#190 - 18 juni 2010 17:57
ar kamparna gått i en förresten? kommer inte ihåg
Bilagor:
#191 - 18 juni 2010 18:28
Kamparna är i bilder kommer, Målat lite på huset mellan skurarna så det har halkat efter lite.
men jag är lite sur nu för det dör lite fisk i 720an nu o det är surt speciellt när alla vatten värden visar normalt,
o det syns inget på fisken..
#192 - 18 juni 2010 18:48
har samma problem med mina malawi. gillar inte. men jag tror de stressar ihjäl dom. då det hade ju varit najs att få igång det stora sanrt så det får större ytor.
#193 - 18 juni 2010 19:44
hannesc skrev:
har samma problem med mina malawi. gillar inte. men jag tror de stressar ihjäl dom. då det hade ju varit najs att få igång det stora sanrt så det får större ytor.

Fast jag tvivlar på att det beror på stess här. kan det vara bakgrunden det är igentligen till för terrarier inte akvarie..
kanske skulle se om micke har en som passar mej..
#194 - 18 juni 2010 20:02
ne det är det nog inte stress hos dig.
aa du kan ju kolla iaf ;)
#195 - 18 juni 2010 20:16
jag ska kolla i morgon. ska du dit o hjälpa till att flytta fisk i morgon???
#196 - 18 juni 2010 20:21
tänkte att jag skulle ta mig en tur ner dit ja. vet inte om han behöver hjälp. pratade med han idag. han sa att iaf behöver hjälpa att bära kar i veckan iaf. ska du dit?
#197 - 18 juni 2010 20:25
Beror på om jag blir av med jour ett par 3 timmar...
vad tror du om jem o fix deras sanlåde sand kostade fan inte mer än 39,90 för 20kg kanske testar de i 720L efter sommaren..
#198 - 18 juni 2010 21:12
ring om du ska åka. vilken tid är aktuellt ifall du åker?

hmm ja det lät ju billigt o bra. sandlåde sand brukar ju vara "bra" sand då barn o ulrikar ska leka i det :P
#199 - 19 juni 2010 07:15
hannesc skrev:
ring om du ska åka. vilken tid är aktuellt ifall du åker?

hmm ja det lät ju billigt o bra. sandlåde sand brukar ju vara "bra" sand då barn o ulrikar ska leka i det :P

Barn och Ulrikar leker jätte bra i den sanden speciellt om det ligger i en kubikstor kub.... :d
#200 - 19 juni 2010 14:38
gonzo44 skrev:
Va bra och kul att det kom till någon som uppskattar det Grattis... då kan du känna dej nöjd över att du gört någon lycklig visst känns det bra...

Jo det känns jätte jätte bra :) och jag vet att hennes fiskar kommer att bli lika glad :)

Annons