Dålig humor?

#1 - 28 juni 2007 10:19
Nu är jag kanske lite taskig, men... FINN FEM FEL!

http://www.blocket.se/vi/12439622.htm?ca=23_2_s
#2 - 28 juni 2007 10:24
*hehe*

Det var först när jag såg den andra bilden som jag förstod vad "köppader" var för något... :)
#3 - 28 juni 2007 10:26
Ja, min mamma hade också lite problem med det.. Jag räknade ut det ganska fort däremot. Eller jag trodde i alla fall att det kunde vara det.. :)
#4 - 28 juni 2007 10:35
Kan undra hur många som använder sökfunktionen efter köpadder:p?
#5 - 28 juni 2007 11:15
Finn fem fel? Jag hittar bara fyra :confused:

Inte så märkvärdigt att lista ut, talspråk i skriftform typ.

Och nej lär inte va många som söker på köpadder :D
Bilagor:
#6 - 28 juni 2007 11:21
Metalmaid skrev:
Finn fem fel? Jag hittar bara fyra :confused:

Då får du väl leta lite till. :)
#7 - 28 juni 2007 11:22
ansjo skrev:
Kan undra hur många som använder sökfunktionen efter köpadder:p?

Inte många fler än de som söker efter akvarjom, kan jag tänka mig. :P
#8 - 28 juni 2007 14:47
Men Maria....

maria_ skrev:
Nu är jag kanske lite taskig, men... FINN FEM FEL!

http://www.blocket.se/vi/12439622.htm?ca=23_2_s

[SIZE=3][COLOR=darkorange]...man får inte skoja om människors lyten...men himmel vad jag skrattade.....kram på dej![/COLOR][/SIZE]
#9 - 28 juni 2007 15:28
Malinitzi skrev:
[SIZE=3][COLOR=darkorange]...man får inte skoja om människors lyten...men himmel vad jag skrattade.....kram på dej![/COLOR][/SIZE]

Samma här :) det var som lite sött på något vis
#10 - 28 juni 2007 17:20
Malinitzi skrev:

Jo, jag vet. [:I] Mitt samvete försökte övertala mig att låta bli, men sen var det något mörkt långt inne som tog överhanden och så bara blev det såhär.. Gud kommer straffa mig.. Eller karman, om man ska tro på Earl.
#11 - 28 juni 2007 17:33
Aldrig i livet...

maria_ skrev:
Jo, jag vet. [:I] Mitt samvete försökte övertala mig att låta bli, men sen var det något mörkt långt inne som tog överhanden och så bara blev det såhär.. Gud kommer straffa mig.. Eller karman, om man ska tro på Earl.

[SIZE=3][COLOR=red]...att någon kommer att straffa dej! Humor ska vi försöka sprida i det här landet, lätta upp stela svenskars ansikten och få dem att le mer. Att försöka se humorn i det lilla kan rädda många trista dagar, keep going Maria! [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=red]Och det där mörka, längst inne känner jag igen - men jag kallar det för humorous....[/COLOR][/SIZE]
#12 - 28 juni 2007 17:40
Malinitzi skrev:
[SIZE=3][COLOR=red]...att någon kommer att straffa dej! Humor ska vi försöka sprida i det här landet, lätta upp stela svenskars ansikten och få dem att le mer. Att försöka se humorn i det lilla kan rädda många trista dagar, keep going Maria! [/COLOR][/SIZE]

[SIZE=3][COLOR=red]Och det där mörka, längst inne känner jag igen - men jag kallar det för humorous....[/COLOR][/SIZE]

Jaha, jag trodde det var djävulen..

Men ärligt talat. Det var hemskt roligt, enligt mig. Men inte särskilt snällt. Tänk om denne person är medlem på zoopet, och får se det här? DET hade varit taskigt. I och för sig så gjorde jag den bedömningen att hade han varit medlem här så hade han med stor sannolikhet sett andra stava till akvarium och då också kanske insett att hans stavning är lite felaktig..
#13 - 28 juni 2007 17:52
Ordvrängerier...

maria_ skrev:
Jaha, jag trodde det var djävulen..

Men ärligt talat. Det var hemskt roligt, enligt mig. Men inte särskilt snällt. Tänk om denne person är medlem på zoopet, och får se det här? DET hade varit taskigt. I och för sig så gjorde jag den bedömningen att hade han varit medlem här så hade han med stor sannolikhet sett andra stava till akvarium och då också kanske insett att hans stavning är lite felaktig..

[COLOR="SlateGray"][SIZE="2"]Vi får hoppas att om han/hon också är medlem här inte saknar humor då. Men du har rätt, ordet akvarium finns i rätt många trådar här på zoopet - går inte att missa bara...men bl a Rinkebysvenskan är urkul - finns många varianter på svenskan där.[/SIZE][/COLOR]
#14 - 28 juni 2007 18:31
Hahahahaha ja skratta så jag höll på att dö!

Istället för att klaga på folks akvarium som man ser på annonser från blocket så kan vi hitta den konstigaste akvarieannonsen på blocket istället och skratta elakt åt:p[:-30]:D[B)][:o]
#15 - 28 juni 2007 18:41
Glenn skrev:

Istället för att klaga på folks akvarium som man ser på annonser från blocket så kan vi hitta den konstigaste akvarieannonsen på blocket istället och skratta elakt åt:p[:-30]:D[B)][:o]

Men de är nog ganska sällsynta, vi får ta vara på det här ögonblicket och vårda dess minne ömt. [:-119]
#16 - 28 juni 2007 19:01
Nu Glenn...

Glenn skrev:

[COLOR=seagreen][SIZE=3]...är du rå! Har du inte gått i min skola?:D
[/SIZE][/COLOR]
#17 - 28 juni 2007 19:17
Malinitzi skrev:
[COLOR=seagreen][SIZE=3]...är du rå! Har du inte gått i min skola?:D[/SIZE][/COLOR]

Rå som alltid. Du brukar ju inte klaga när vi snackar, snarare skratta tills du får ont i magen;););)
#18 - 28 juni 2007 19:35
Ja men...

Glenn skrev:
Rå som alltid. Du brukar ju inte klaga när vi snackar, snarare skratta tills du får ont i magen;););)

:p[SIZE=3][COLOR=#4169e1]...de e då de!:D[/COLOR][/SIZE]
#19 - 28 juni 2007 20:27
Glenn skrev:

Den bästa idén på länge!
#20 - 28 juni 2007 20:33
Då leder väl jag, än så länge? Jag har ju hittat en..
#21 - 28 juni 2007 20:37
Givetvis, och din andra tråd om baletten leder nog i sin kategori med;)!
#22 - 28 juni 2007 20:40
ansjo skrev:
Givetvis, och din andra tråd om baletten leder nog i sin kategori med;)!

Jag märker att du är väldigt förtjust i min namngivningsförmåga..
#23 - 28 juni 2007 21:19
Inte...

maria_ skrev:
Jag märker att du är väldigt förtjust i min namngivningsförmåga..

[COLOR=yellowgreen]..[/COLOR][SIZE=3][COLOR=green]i bara den, Maria!;)[/COLOR][/SIZE]
#24 - 28 juni 2007 21:27
Fast han kunde ganska bra själv. Fikus heter tydligen övriga fiskar nu.
#25 - 28 juni 2007 22:26
maria_ skrev:
Men de är nog ganska sällsynta, vi får ta vara på det här ögonblicket och vårda dess minne ömt. [:-119]

Sådär, nu är den förevigad också. Annonser försvinner så tråkigt på blocket!
#26 - 28 juni 2007 22:38
Vilken fröjd. :D
#27 - 29 juni 2007 07:32
På tradera kan man nu bjuda på ett akvarium med tillbehör, bla så får man "1 skrapor i olika storlekar"...
#28 - 29 juni 2007 07:40
Tyckte det var inte alls roligt efter som många har problem med sin stavnig och då är även jag och många andra även i vuxen ålder.Tycker att man ska inte skämta om sånt eller hänga ut det på Zoopet som är ett seriöst Forum för akvarie intresserade inte folk som ser ner på andra på grund av lite fel stavnig.:)
#29 - 4 juli 2007 11:36
stene skrev:
Tyckte det var inte alls roligt efter som många har problem med sin stavnig och då är även jag och många andra även i vuxen ålder.Tycker att man ska inte skämta om sånt eller hänga ut det på Zoopet som är ett seriöst Forum för akvarie intresserade inte folk som ser ner på andra på grund av lite fel stavnig.:)

Tror inte att någon 5 åring lägger ut annonser där
detta var bara trams.
Men vad jag skrattade:D[:o][B)][^][:P][:-60]
#30 - 4 juli 2007 13:28
Nu är den ändrad..
#31 - 4 juli 2007 14:20
3 guppy skrev:
Tror inte att någon 5 åring lägger ut annonser där

detta var bara trams.

Jag tror inte att det var ett skämt, utan att det var en person med dyslexi som lagt ut annonsen.
(Dyslexi är en sjukdom som innebär att man har läs- och/eller skrivsvårigheter)

Det är faktiskt inte speciellt snällt att skratta åt folk som har problem... Tänk själv hur du skulle må om någon gjorde sig rolig över dig för något du inte kan rå för.

(Jag måste ju tillägga att jag absolut inte är guds bästa barn, jag skrattade jag me´:D)
Vi får hoppas att den som lagt ut annonsen inte läser här[:o]

Annons