starmaker skrev:japp då är det inga problem, det är sedan det blir något, har nyss uppdaterat dvd spelaren div x, hmm?
ja det undrar jag med, vad använder du för bränningsprogram?heeke skrev:Om du inte förändrat något i datorn, men uppdaterat din dvd-spelare så känns det ju, för mig iaf, ganska uppenbart vart felet ligger.
Det kan ju vara så att du kan uppdatera/förändra något på hur du konverterar/bränner dina skivor också naturligtvis.
Men varför köra divx överhuvudtaget? Varför inte bränna riktiga dvd-skivor istället?
heeke skrev:Hehe, nu har jag faktiskt inte ägt en DVD-spelare på minst ett år, kanske tom två! (tro det eller ej)
Men sist jag brände en dvd använde jag DVD-Shrink, funkade kalas.
www.dvdshrink.org tror jag är den officiella adressen.
heeke skrev:Har du lite nyare dator och tv så är det lätt fixat.
Om datorn har en DVI utgång på grafikkortet och TVn har en HDMI så är det bara en kabel med resp kontakt i varsin ände. DVI och HDMI är samma signal fast olika kontakt.
Har du inte DVI ut från datorn men en ny (platt) TV så har ju säkert TVn en vanlig VGA ingång.
Annars är det ju video-ut som gäller, dvs S-video (liten din-kontakt) eller komposit (RCA kontakt), och så in i TVn via SCART.