datafel(div x)

#1 - 30 december 2008 10:48
blir den nuförtiden på mina brända skivor dvd, någon som vet hur man åtgärdar problemet??[:(!]
#2 - 30 december 2008 11:14
kan du se filmen när den ligger på hårddisken annars kanske du måste uppdatera div-x
#3 - 30 december 2008 11:17
mange993 skrev:
kan du se filmen när den ligger på hårddisken annars kanske du måste uppdatera div-x

japp då är det inga problem, det är sedan det blir något, har nyss uppdaterat dvd spelaren div x, hmm?
#4 - 30 december 2008 13:17
Är skivorna smutsiga eller repiga?
#5 - 30 december 2008 13:42
starmaker skrev:
japp då är det inga problem, det är sedan det blir något, har nyss uppdaterat dvd spelaren div x, hmm?

Om du inte förändrat något i datorn, men uppdaterat din dvd-spelare så känns det ju, för mig iaf, ganska uppenbart vart felet ligger.

Det kan ju vara så att du kan uppdatera/förändra något på hur du konverterar/bränner dina skivor också naturligtvis.

Men varför köra divx överhuvudtaget? Varför inte bränna riktiga dvd-skivor istället?
#6 - 30 december 2008 16:06
heeke skrev:
Om du inte förändrat något i datorn, men uppdaterat din dvd-spelare så känns det ju, för mig iaf, ganska uppenbart vart felet ligger.

Det kan ju vara så att du kan uppdatera/förändra något på hur du konverterar/bränner dina skivor också naturligtvis.

Men varför köra divx överhuvudtaget? Varför inte bränna riktiga dvd-skivor istället?
ja det undrar jag med, vad använder du för bränningsprogram?
#7 - 30 december 2008 17:05
Hehe, nu har jag faktiskt inte ägt en DVD-spelare på minst ett år, kanske tom två! (tro det eller ej)
Men sist jag brände en dvd använde jag DVD-Shrink, funkade kalas.
www.dvdshrink.org tror jag är den officiella adressen.
#8 - 31 december 2008 08:07
heeke skrev:
Hehe, nu har jag faktiskt inte ägt en DVD-spelare på minst ett år, kanske tom två! (tro det eller ej)

Men sist jag brände en dvd använde jag DVD-Shrink, funkade kalas.

www.dvdshrink.org tror jag är den officiella adressen.

hittade något annat som fixade det hela four cc codec .... så nu så, fast ska nog köpa kablar i stället data-tv bara jag kommer på vilken sort....:confused:
#9 - 3 januari 2009 22:20
Har du lite nyare dator och tv så är det lätt fixat.
Om datorn har en DVI utgång på grafikkortet och TVn har en HDMI så är det bara en kabel med resp kontakt i varsin ände. DVI och HDMI är samma signal fast olika kontakt.
Har du inte DVI ut från datorn men en ny (platt) TV så har ju säkert TVn en vanlig VGA ingång.
Annars är det ju video-ut som gäller, dvs S-video (liten din-kontakt) eller komposit (RCA kontakt), och så in i TVn via SCART.
#10 - 4 januari 2009 21:59
heeke skrev:
Har du lite nyare dator och tv så är det lätt fixat.

Om datorn har en DVI utgång på grafikkortet och TVn har en HDMI så är det bara en kabel med resp kontakt i varsin ände. DVI och HDMI är samma signal fast olika kontakt.

Har du inte DVI ut från datorn men en ny (platt) TV så har ju säkert TVn en vanlig VGA ingång.

Annars är det ju video-ut som gäller, dvs S-video (liten din-kontakt) eller komposit (RCA kontakt), och så in i TVn via SCART.

det blev en vanlig HDMI kabel fungerade utmärkt, så nu slipper jag bränna mera :D

Annons