Jag la i 2 st kilfläckrasborar och någon form av Ancistrusmal i mitt akvarium igår. Jag har också läst att man ska ge dem så mycket mat de orkar i max 2 minuter dagligen, eller mindre protioner flera gånger om dagen. Problemet är att de inte fattar när och var jag kastar i maten någonstans, utan det kan ta runt 5 minuter om inte mer innan de ens tar första biten. Så vadå 2 minuter då de i mitt fall inte uppfattar var maten är någonstans. De verka inte vara något fel på dem utan är ganska livliga och det verkar som de är uppe vid ytan och letar efter mat men de finner den bara inte. Jag har dock ett litet 54 liters kar så egentligen tycker jag att de borde hitta det ganska snabbt. Har jag bara ovanligt korkade fiskar eller är detta en inskolningsperiod, eller är det något annat som kan tänkas vara fel?
Jag har läst att malar vill ha ärtor och andra grönsaker. Men min lilla mal är da inte intresserad av ärtor utan de puttar han bara undan då de kommer ivägen för honom, så där kan det inte handla om att han inte upptäcker dem.