de måste väck..

#1 - 11 september 2007 09:27
hmm, jag har "mördarfiskar" i mitt akvarium... jag tycker ju sorgmanteltetrorna e såå fina, men grejen e att de har käkat upp fiskar för typ 500 lätt så nue det bara typ de kvar i akvaret tillsamans me mina hajmalar *suck*
Idag ska de väck, men vart gör man av dem, på zoo vill de inte ha dem..

Vart gör ni av era ni inte kan ha kvar, har ingen kompis heller som vill ha.. e det toan som gäller även om det inte är något jag vill göra juh...
#2 - 11 september 2007 09:30
Lägg ut en annons.
#3 - 11 september 2007 10:17
nu e det lugnt =)

ringde till en annan zoo-butik o de kunde ta emot fiskarna =) så nu får de flytta dit, så nu e jag nöjd =)
#4 - 11 september 2007 10:49
Har du sett dom göra så satt det inte är hajmalarna
#5 - 11 september 2007 11:51
HeHe jag har ett stim på 19 st håller med de e ena riktiga butchers slänger man i några flugor eller yngel så smäller det bara till märks att de är släckt med pirayan:)

De är dock väldigt fina

Bra att du blev av med de om du ville det för toaletten är inget alternativ
#6 - 11 september 2007 11:58
Du har blivit av med fisk i ett akvarium med hajmalar, och du skyller på sorgmanteltetrorna? Jag tror du kommer att fortsätta förlora fisk, jag...
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 11 september 2007 12:05
Azur skrev:
Du har blivit av med fisk i ett akvarium med hajmalar, och du skyller på sorgmanteltetrorna? Jag tror du kommer att fortsätta förlora fisk, jag...

Exakt samma tanke slog mig....:p
#8 - 11 september 2007 22:04
Azur skrev:

Mina hajmalar äter inte ens guppyyngel de mesarna... Så, jag tror på sorgmanteltetrorna.
#9 - 12 september 2007 17:32
Hajmalar är det de hajmalarna man ser i artbeskrivningen? De blir ju ruggigt stora, hur stora akvarium har ni egentligen?
#10 - 14 september 2007 10:48
jag hade också sorgmantlar förut... hemska fiskar det där :p
kallade dom för mini-pirayor!
nu har jag riktiga pirayor ;)
#11 - 14 september 2007 10:49
@ imo

det undrar jag med, måste ju krävas minst en hel bassäng för att få plats med dom där!
#12 - 14 september 2007 12:41
morrhoppa skrev:
Mina hajmalar äter inte ens guppyyngel de mesarna... Så, jag tror på sorgmanteltetrorna.

Tja, mina är bara inhysta något år, så det är deras ägares problem sen.
#13 - 14 september 2007 23:01
Azur skrev:

- Håller nog med! Jag har ett litet nätt stim bestående av 30 sorgmanteltetror i mitt sällskapsavkarium. Inte en fisk har dött. Trots att dessa tetror vuxit som bara den. Fredligare firrar i mitt akvarium finns inte:) Iofs brukar jag bjussa dem på lite hackade räkor en gång i veckan och då visar de upp en lite mer morbid sida. Men som sagt! Har ALDRIG sett dem attackera andra fiskar......

Annons