Det var inte att svara på andra frågor som störde mig, det var kommentaren att söka åp forumet vad som har skrivits. Hade jag hittat ngt på forumet så hade jag väl inte skrivit. Något irriternade att få känslan av en översittare som pekar med fingret åt en som någon oönskad newbie. Så oerfaren på forum är jag faktiskt inte även om jag är ny här.
Om jag tycktes för hård i svaret, må så vara, men den kommentaren har jag även läst i andra trådar på svar till andra.
Håller faktiskt med dig här. Dessa standardfraser dyker upp med jämna mellanrum och då framför allt till nya medlemmar som vi borde välkomna med vettig information i stället.
Svar i all ära, men regel ett borde vara att svara på frågorna som ställs. Det jag läser är svar på något helt annat.
För att återgå till frågan; jag har ingen personlig erfarenhet av just guppys, men att dela upp dem efter kön tror jag inte gör dem deprimerade. Precis som svaret du fick ovan kan jag tänka mig att de däremot kommer att bli sexuellt tokiga när hanarna hamnar med honor igen.. :p
Några yngel kommer det ju att bli framöver och då kan ju de strula till det lite. Innan man hinner se och sortera ut hanar/honor, så har de förmodligen redan hunnit sätta nya guppysar till världen. Det är väl det svåra med idén kan jag tycka.