Demasoni i litet kar ?

#1 - 23 augusti 2010 10:40
Hubba !

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=104&SOK=1

[SIZE=3][FONT=Calibri]Ni med liiiiite mer erfarenhet av Demasonis än vad jag har. [/FONT][/SIZE]
[FONT=Calibri][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Calibri]I artbeskrivningen så sägs det att den vill ha cirka 150 liter att flyga runt i. [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]Någon som vet om det är OK, mindre OK, olämpligt, direkt förkastligt, [/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Calibri]att trycka ner 4 st i ett 111 liters…mer eller mindre kubliknande kar ?[/FONT][/SIZE]
Please let me know så fort som möjligt, skall eventuellt isf börja rådda
som fasen i karen denna veckan......

.
#2 - 23 augusti 2010 10:51
skulle inte rekomendera att bara ha fyra , jag själv skulle prova tio+ med skit mycket sten och väldigt mycket gömställen .jag skulle prova i det karet det är ju bara att flytta till ett större om det inte funkar :)
#3 - 23 augusti 2010 11:22
ledsen....not an option....

har bara 4 kvar.....

vill inte köpa nytt.....alternativet är isf att lägga dom under kniven,,,,,,

.
#4 - 23 augusti 2010 12:03
Kensa skrev:
ledsen....not an option....

har bara 4 kvar.....

vill inte köpa nytt.....alternativet är isf att lägga dom under kniven,,,,,,

.

Alltså har du dem redan som en fungerande grupp så ser inte jag några problem med det.

Visst, enligt konstens alla regler ska de har mer utrymme men tror de uppskattar mer att få fortsätta leva lite trångt än att inte leva alls :)
Bilagor:
#5 - 23 augusti 2010 12:08
tulle89 skrev:
Alltså har du dem redan som en fungerande grupp så ser inte jag några problem med det.

Visst, enligt konstens alla regler ska de har mer utrymme men tror de uppskattar mer att få fortsätta leva lite trångt än att inte leva alls :)

märkligt....jag har frågat dom,,,,,

"skulle ni trivas där, eller vill ni att jag skall ta fram kökskniven och nacka er?"

får inga vettiga svar......
#6 - 23 augusti 2010 17:04
jag skulle inte köra demasoni-grupp i ett kar under 310 l. man behöver iaf minst 10 st.

demasonis är agressiva
#7 - 23 augusti 2010 17:19
Börja fundera på större kar eller sälja/skänka dem?
Men bättre lite för trångt än inget liv alls :P
#8 - 23 augusti 2010 18:06
ok, lite bakgrundsinfo.

har dom i ett 240 liters, gruppen var 22 st när den startade, sedan dödde 5 st ganska fort, sedan var det stabilt
i mååånga månader, typ i princip i ett år, sedan dödde oförklarligt 4 st prexis innan semestern, och under 4 veckors
bortvaro så lyckades min eländiga fiskvakt ha ihjäl 9 st........

ergo 4 kvar, simmar glatt omkring i ett 240 liters kar, inte speciellt aggro mot varandra, kanske för att
de har så gott om gömslen att de är nöjda med sina små revir.

hur som haver, det karet skall nu göras om till ett SA-kar, ergo, de skall flytta, jag kommer när hela konkarongen
med nedläggning/uppstarter är klart, ha ett "kar" på111 liter över till fiskarna, sååååå....mest humant att
lägga dom på huggkubben eller låta dom simma vidare i 111 liter vatten ??

,
#9 - 23 augusti 2010 18:12
Fortfarande gäller: Varför avliva en fisk som ofta är lätt att bli av med? :confused:
#10 - 23 augusti 2010 18:41
Fortfarande gäller: Varför avliva en fisk som ofta är lätt att bli av med? :confused:

inte lätt att få dom upphämtade här........

.
#11 - 23 augusti 2010 18:48
Kensa skrev:
märkligt....jag har frågat dom,,,,,

"skulle ni trivas där, eller vill ni att jag skall ta fram kökskniven och nacka er?"

får inga vettiga svar......

Och det var därför jag skrev TROR. Hade jag valt mellan bo trångt eller bli dödad hade valet varit enkelt att fortsätta leva, fast nu är jag inte så negativ som du verkar så du kanske hellre valt det andra........
Bilagor:
#12 - 23 augusti 2010 20:13
Jag tycker det är självklart att du ska försöka skaffa ett nytt hem till dem först... =)
#13 - 23 augusti 2010 20:25
jag är spekulant kensa..men jag har svårt att ta mig till "utanför malmö"
#14 - 23 augusti 2010 21:15
demasonis är rätt så lättsålda
#15 - 31 augusti 2010 15:01
Om du inte tänker köpa flera, så sälj/ge bort dom.

Om du ska ha dom i ett 100liters så får du nog dra i en 6-7 till för att de inte ska ha ihjäl varandra, samt att du måste ha rätt bra filtrering.

Men det första alternativet är att föredra.

Annons