Demasoni sjuk + lite snabba frågor

#1 - 28 april 2007 18:46
1.
Min största demasonihane blev helt plötsligt blind (antar jag eftersom han simmade in i saker och man kunde plocka upp i handen). Den höll sig för sig själv i några dar och det sista andades den tungt, en stund senare hittade jag den död..
jag undrar mest om det kan vara jag som gjort något eller om sånt händer ?
resten av fiskarna mår bra, det är full fart i akvariet =)

2.
Behöver Demasoni annan mat jämnfört med tex Saulosi ?
läste någon stans att dom behöver mera grönt.. och jag undrar eftersom vissa av mina demasoni fortfarande är väldigt små jämnfört med Saulosiarna där alla är jättestora och fina.

3.
någon som har nått kul tips på vad mer för sorter man skulle kunna sätta ihop med Demasoni och Salusi ? har även 3st praktbotia i karet ( 240 liter )
#2 - 2 maj 2007 14:33
bump =)
#3 - 2 maj 2007 14:50
demasoni är kännslig för bukvattensot, men det är säkert inte det! man ska mata med växtpellets samt räkmix. har hört att de blir dåliga i magen annars..

det kunde juh vara att han fick ålders starr och svallt :) ( egen på hittad fisk sjukdom )
#4 - 2 maj 2007 15:34
jaa du måste byta 30-40procent vatten varje vecka och kolla i sand o rent i bottensand av sugit i botten kräva sig och kolla på om filter den så den man måste ha vita vatten så klart med hårt vatten runt 8.0-8.5ph..synd om den så klart..
#5 - 2 maj 2007 15:40
"jaa du måste byta 30-40procent vatten varje vecka och kolla i sand o rent i bottensand av sugit i botten kräva sig och kolla på om filter den så den man måste ha vita vatten så klart med hårt vatten runt 8.0-8.5ph..synd om den så klart.."

va??????????
hahahahah

tänkt på din svenska va?
man förstår ju NOLL av vad du skriver!!!!!!!!

hehehe
Kristoffer
#6 - 2 maj 2007 15:51
Stoffy34 skrev:
"jaa du måste byta 30-40procent vatten varje vecka och kolla i sand o rent i bottensand av sugit i botten kräva sig och kolla på om filter den så den man måste ha vita vatten så klart med hårt vatten runt 8.0-8.5ph..synd om den så klart.."

va??????????

hahahahah

tänkt på din svenska va?

hehehe

Kristoffer

okejj jag menar att den skall man bytt vatten varje vecka för 30-40procent och sugit den i sandbotten grus och så ge bra havsalt så.. o kolla på filter den vad är rätt för den..
#7 - 2 maj 2007 17:18
Stoffy34 skrev:

va??????????

hahahahah

tänkt på din svenska va?

hehehe

Kristoffer

Lägg av! om du inte begriper så fråga på ett hyfsat sätt! Visa Hänsyn[:(!]
#8 - 3 maj 2007 15:01
Stoffy34 skrev:

va??????????

hahahahah

tänkt på din svenska va?

hehehe

Kristoffer

inte jätte bra svenska, nej! men du bör se över din svenska om din inte kan förstå vad han menar!
#9 - 3 maj 2007 15:06
1.

Min största demasonihane blev helt plötsligt blind (antar jag eftersom han simmade in i saker och man kunde plocka upp i handen). Den höll sig för sig själv i några dar och det sista andades den tungt, en stund senare hittade jag den död..

jag undrar mest om det kan vara jag som gjort något eller om sånt händer ?

resten av fiskarna mår bra, det är full fart i akvariet =)

2.

Behöver Demasoni annan mat jämnfört med tex Saulosi ?

läste någon stans att dom behöver mera grönt.. och jag undrar eftersom vissa av mina demasoni fortfarande är väldigt små jämnfört med Saulosiarna där alla är jättestora och fina.

3.

någon som har nått kul tips på vad mer för sorter man skulle kunna sätta ihop med Demasoni och Salusi ? har även 3st praktbotia i karet ( 240 liter )

1. Låter inte helt fel att han blev gammal och sjuk.
2. Har för mej att demasonin inte blir så värst stor..kolla artbeskrivningarna.
3. Man ska nog hålla sig ifrån att ha fiskar med liknande teckningar på kroppen...mer eller mindre enfärgade malawisar tror jag fungerar bäst, som Golden, Acei eller Rödzebra... Med en johanni eller en maingano, t ex. tror jag det hade blivit krig. [B)]

Och Bigfish-Classe; Det kanske är så, att du har dyslexi och/eller dålig svenska? Men ändå, det vore bra med lite punkter och nya meningar. Det finns funktioner i Word som kan hjälpa till lite. Om du inte känner till dom, öppna en ny tråd i "Off topic" om det, så skulle båda jag och andra säkert vilja hjälpa till.

Annons