dennerle?

#1 - 21 december 2010 11:40
Nån som vet vart man kan köpa deras nanoakvarium?
Riktigt sugen på antingen 30 lr 60 liters men jag hittar dom verkligen ingenstans.
Vart i alla 5 fiskaffärer i jkpg, i eksjö, i borås och lite andra ställen... INGENTING.
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 21 december 2010 11:48
roosterboy skrev:
Nån som vet vart man kan köpa deras nanoakvarium?

Riktigt sugen på antingen 30 lr 60 liters men jag hittar dom verkligen ingenstans.

Vart i alla 5 fiskaffärer i jkpg, i eksjö, i borås och lite andra ställen... INGENTING.

Jag vet inte om de ännu säljs i Sverige - i Tyskland är de i alal fall himla poppis och jag vet att deras exportansvarige var uppe i Sverige i somras och besökte 2 grossister för att prata med dom om sälja deras produkter I Sverige - men det verkar inte ha blivit något av det hela.

Så du får väl göra som vi andra - dvs åka med Zoopetklubbväst ner till Tyskland på mässorna och handla där;)
#3 - 21 december 2010 11:52
Jag vet inte om de ännu säljs i Sverige - i Tyskland är de i alal fall himla poppis och jag vet att deras exportansvarige var uppe i Sverige i somras och besökte 2 grossister för att prata med dom om sälja deras produkter I Sverige - men det verkar inte ha blivit något av det hela.

Så du får väl göra som vi andra - dvs åka med Zoopetklubbväst ner till Tyskland på mässorna och handla där;)

åh fanken.
Jo det får väl bli så ;)
Några förslag på andra bra nanokuber i lämpig storlek? :)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 21 december 2010 12:00
Finns flera fabrikat med Nanos som Dymax, Eheim, Aquatic Nature, Aquael, Tetra, Fluval Edge etc.
#5 - 21 december 2010 12:32
Du kan även beställa Dennerlekar från www.aquaristic.net till bra priser, det har jag gjort de gångerna jag inte köpt dem på plats:).
#6 - 21 december 2010 13:16
ansjo skrev:
Du kan även beställa Dennerlekar från www.aquaristic.net till bra priser, det har jag gjort de gångerna jag inte köpt dem på plats:).

tack så hjärtligt :D riktigt fina priser med. måste flika in den lite stealth-aktigt i morsans "julklapps"flik i favoritmenyn (6)
#7 - 21 december 2010 16:54
Tänk bara på vikten när du beställer, det går en gräns vid 19 kg har jag för mig, och det är ca vad ett 60-liters väger. Sedan dubblas frakten men då kan man beställa andra braåha-grejer:D!
#8 - 21 december 2010 17:07
åh fanken, tack för tipset! :D
#9 - 21 december 2010 17:40
Lite konstigt att ingen plockat upp dem här i Sverige de har ju fasen allt i sitt sortiment och kan hagen och annat tyskt sälja här borde det ju funka med Dennerle med.

Lite kul var att jag tog en sväng förbi min lokala zoo nasare för att tjöta och kolla in läget. Han kör introduktionspris på Fluval Edge och har gjort det ett tag och han hade sålt 1 st tidigare på dagen och mens jag var där sålde dottern 1. Han säljer tydligen mer sådana än vanliga akvarium.
Bilagor:
Kjell Fohrman
Administrator
#10 - 21 december 2010 17:46
lillfrasse skrev:
Lite kul var att jag tog en sväng förbi min lokala zoo nasare för att tjöta och kolla in läget. Han kör introduktionspris på Fluval Edge och har gjort det ett tag och han hade sålt 1 st tidigare på dagen och mens jag var där sålde dottern 1. Han säljer tydligen mer sådana än vanliga akvarium.

OFF topic - Ursäkta. Men lillfrasse är det Dennis som är din lokala handlare
#11 - 21 december 2010 17:59
vad säljer han dom för då? :D
Tror det var DM här i stan (eller iaf NÅGON av djuraffärerna i stan) som sålde Edge för 999 spänn för nån vecka sedan.

SKulle utan tvekan kunna tänka mig ett edge, MEN jag har så tuffa planer för inredning och utformning av just ett dennerle. Hmmm ^^
#12 - 21 december 2010 18:13
Djurmagasinet hade en drive på dessa Edge för ett par veckor sedan, därav det låga priset:).

Jag tror nog att Dennerle kommer in på marknaden så småningom här i Sverige på ett eller ennat vis, nackdelen är att de tappar för stora andelar om det tar för lång tid, då Nanotrenden än så länge växer...
Bilagor:
#13 - 21 december 2010 18:15
Jaha ^^

Jo man får väl hoppas. Nej men jag kör på den länken du gav mig :)
Hur fungerar dom?
ALltså, är dom snabba, får du hem hela grejer lr har du vart med om skador etc.?
#14 - 21 december 2010 18:21
OFF topic - Ursäkta. Men lillfrasse är det Dennis som är din lokala handlare

Jätte offtopic japp stämmer hörde han varit på någon kurs med dig antar det var zoorf eller så.
#15 - 21 december 2010 18:24
Jag har beställt hem 5 kar utan ett enda missöde. En belysning var glapp i, men efter ett mail hade jag en ny belysning utanför dörren efter några dagar utan kostnad. Den gamla fick jag behålla som jag sedan fixade glappet i.
Bra kommunikation och säker betalning har gjort att jag handlar ganska ofta där:).
Det tar ca 6 arbetsdagar från beställning tills paketet är utanför dörren, så se till att du har någon hemma som kan ta emot paketet då jag inte vet vad som händer annars. Man får säkert hämta ut det eller ringa fraktfirman, någon som vet?

Jag är inte sponsrad av aquaristic, även om det kanske låter så:p...
Kjell Fohrman
Administrator
#16 - 21 december 2010 18:29
lillfrasse skrev:
Jätte offtopic japp stämmer hörde han varit på någon kurs med dig antar det var zoorf eller så.

Ännu mer offtopic - nej det var Akvaritekniks - men jag har känt Dennis och hans fru sedan åttiotalet.
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 21 december 2010 18:31
ansjo skrev:
Jag har beställt hem 5 kar utan ett enda missöde. En belysning var glapp i, men efter ett mail hade jag en ny belysning utanför dörren efter några dagar utan kostnad. Den gamla fick jag behålla som jag sedan fixade glappet i.

Bra kommunikation och säker betalning har gjort att jag handlar ganska ofta där:).

Det tar ca 6 arbetsdagar från beställning tills paketet är utanför dörren, så se till att du har någon hemma som kan ta emot paketet då jag inte vet vad som händer annars. Man får säkert hämta ut det eller ringa fraktfirman, någon som vet?

Fast ännu snabbare, säkrare, billigare och trevligare är självklart att åka med på västresorna:D
Bilagor:
#18 - 21 december 2010 18:36
ansjo skrev:

låter ju fantastiskt. Nej tack för tipset :D
Detta måste kirras ASAP!
Sen måste jag säga att dom var ju RIKTIGT billiga. Inte bara på Dennerle, så det blir nog en riktigt massa grejer som beställs därifrån.
Återigen, tusen tack :D
#19 - 21 december 2010 18:36
Fast ännu snabbare, säkrare, billigare och trevligare är självklart att åka med på västresorna:D

haha jo fanken, får bli till att fixa så man blir goldie efter jul, och haka på sen!
#20 - 21 december 2010 18:37
oj, nu såg jag att sidan fanns på engelska med ^^
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 21 december 2010 18:39
roosterboy skrev:
haha jo fanken, får bli till att fixa så man blir goldie efter jul, och haka på sen!

Betala in direkt och haka på resan till planted aquarium i slutet av januari:D
#22 - 21 december 2010 18:46
Betala in direkt och haka på resan till planted aquarium i slutet av januari:D

Du talar med en ung man, fattigare än hararna som skuttar på hans baksida! ;D
#23 - 21 december 2010 20:21
roosterboy skrev:

Bara du anmäler dig till resan innan jul så:p...

Annons