Det blev Platy!

#1 - 8 april 2008 06:07
Igår köpte jag tre Platy, två Mussepigg och en Sunset.
De är ca 2,5 cm nu, är de könsmogna? Ingen utav de i affären verkade vara på tjocken fast det både var honor och hanar.

1.Äter dessa små filurer upp sin egen avkomma?
2.Hur stora blir de?
3.Kan Musssepigg para sig med Sunset?

De bor just nu tillsammans med 2 små slöjjisar (ska bort) 2 ballongmolly(ska bli 1 till) 2 rubingurami och några blodtetror i ett 61L.
#2 - 8 april 2008 06:12
Alla Platyfärgvarianter korsar sig med varann. Det kan bli jättefina kombinationer. Jag har Sunset Mussepigg i ett av mina kar & dom e jättefina. Sen Har jag Korallplaty i ett annat & Blå mussepigg i ett tredje, alla e jättefina! Men jag föredrar att hålla dom separerade så dom inte korsar sig med varann men det e jag det. Alla tycker vi olika. :-)

/Eva
#3 - 8 april 2008 06:40
soffan96 skrev:

De är ca 2,5 cm nu, är de könsmogna? Ingen utav de i affären verkade vara på tjocken fast det både var honor och hanar.

2.Hur stora blir de?

De bor just nu tillsammans med 2 små slöjjisar (ska bort) 2 ballongmolly(ska bli 1 till) 2 rubingurami och några blodtetror i ett 61L.

slöjjisar i ett 61 liters kar.......

hmmm....är det så bra det ??

läs artbeskrivningen här på zoopet......de blir STOOOOORA....
#4 - 8 april 2008 07:32
soffan96 skrev:

2.Hur stora blir de?

1. Ja ofta.
2. Det blir ca 4-5cm har jag för mig.. kolla artbeskrivningen
3. Ja det kan dom som flera redan svarat på.
#5 - 8 april 2008 07:40
Kensa skrev:

Om du läser så skriver hon att de ska bort.
#6 - 8 april 2008 10:24
Kensa skrev:

Det där är redan diskuterat på tvärs och på längden med denna person och hon är en mycket klok tjej som har lärt sig massor här. Slöjjisarna är, som sagt i det första inlägget, på väg bort.

Platys och mollys är betydligt bättre kombination, bravo soffan96! :D
#7 - 8 april 2008 12:21
ize skrev:
Det där är redan diskuterat på tvärs och på längden med denna person och hon är en mycket klok tjej som har lärt sig massor här. Slöjjisarna är, som sagt i det första inlägget, på väg bort.

Platys och mollys är betydligt bättre kombination, bravo soffan96! :D

Tack ize!:)

När jag köpte mina slöjjisar så visste jag inte att mitt akvarium var för litet för dem. men som ize sa; nu har jag lärt mig det och de ska bort.

Annons