Det blir inte alltid som man tänkt...

#1 - 17 mars 2008 08:08
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]... Idag hade jag tänkt vara på jobbet kl 06.00 för att hinna ikapp arbetet jag missade i fredags... men en sjuk Lennie satte P för det... Tulle gubben, 39 graders feber och alldeles igenmurad i ögonen... Å Ellinor som skulle skolas in på dagis idag... Så klockan 05.30 inser jag att det blir inget åka till jobbet idag. Det blir till att vara hemma och skola in istället. Å snö har det kommit... Nåt så in i bänken. Det var ju riktigt skitkul eftersom jag var iväg och handlade penséer till vår entré och uteplats igår... [B)] Lite blommor och lite ljuslykta = mys. Höll på med detta sent inpå kvällen igår och var så nöjd med resultatet att jag var tvungen att stå ute och beundra resultatet länge, länge. Såg på visserligen på Aktuellt att det skulle snöa idag MEN INTE I VÄSTRA GÖTALAND!!! [:-5] Småland sa de och östkusten MEN INTE VÄSTKUSTEN!!! [/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid][:-20][/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid] Jaja... barnen var överlyckliga över snön som kommit, nu hoppas jag bara att den stannar länge nog så vi kan göra vinterns enda snögubbe och få användning för pulkorna som legat i idé sedan vintern 05-06. Va??? :eek:

Innan jag drog igång med planterandet igår så satt jag och försökte få till lite nya, snygga bilder på kattbebisarna... men inte då... Jisses vad rörliga de är?? När man ser andra som lyckas få med 6-7 stycken kattbebbar prydligt på rad så blir man ju bara stum av beundran. Jag höll på att mickla med underlag och bakgrund som en tok, dels använde jag en vit pälsfäll som jag tänkte såg mysig ut... Mmm, riktigt smart tilltag... Vita kattungar i exakt samma nyans... Mm, visst vicken hit :rolleyes: *not* Sedan drog jag fram lite krossad sammet i kornblått, men då la den jämrans blixten av! Jaja... Ikväll kanske det blir bilder av?? Bah... Nä, nu skall ösa upp en kopp kaffe och göra mig iordning för nästa vinterpromenad... Dagispromenadpremiär!![/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Hej mitt vinterland nu är jag här[/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]:)[:-86][xx(][:-63][:-124]![/COLOR][/FONT]
#2 - 17 mars 2008 09:15
Snöar här också men inget som stannar kvar på backen. Fota katter är svårt de är sällan där man sätter de ;).
#3 - 17 mars 2008 10:56
De vita yr i luften här oxå... måtte de inte bli långvariga för jag gillar inte snö.
Plåtat älsklingskatter har jag nog gjort sedan jag fick min första kamera som 8-åring... lådorna är fulla, men det är nog bara fem bilder, högst... som är åtminstonne halvbra! Blir grön av avund när jag tittar i en kattalmernacka, hur gör dom... jag bara undra?
#4 - 17 mars 2008 13:11
Hoppsan, snopet med snö nu....
Vi i sthlm har faktiskt fått en skvätt nu på dagen men stannade bara tio minuter el så.
Nu regnar det istället.

Hoppas att snön stannar hos er och att lillkilen snabbt blir frisk igen, så han kan njuta av snön....

Hade gött
#5 - 17 mars 2008 14:48
Du kanske kan använda dubbelhäftande tejp på kattungarna så de står stilla på rätt ställe (bara skojar lite ;)).
#6 - 17 mars 2008 15:34
Ha ha... ja "lillkillen" är 47½ år så jag tror inte han har så himlans mycket utbyte av den häringa baskade nederbörden... :D Han tycker nog snarare att det var helt "rätt" att bli sjuk just idag för han hade ändå inte fått gjort något av det han planerat för dagen.. :rolleyes:
#7 - 17 mars 2008 15:38
Det är ju så här att just nu är gullungarna som allra sötast, nu och två veckor framåt... Så de måste ju fotas NUUU!!! Hmm... dubbelhäftande tejs säger du... skall tänka på det en stund (skojar bara lite jag med ;)) Å jäklars va goa de är... Att en sån liten knopp som knappt kan gå stadigt kan spinna så högt? Va???
#8 - 17 mars 2008 15:44
Muta barnen att distrahera kattisarna medan du fotar kanske?
Visst var det snopet med snö? NU????
Men plötsligt var det en fördel att vara billös, H o jag behövde inte iväg till dagis utan kunde stanna hemma o härja i det vita.
#9 - 17 mars 2008 16:06
Ja idag har det snöat mycket[:-10]
Dubbelhäftande tejp låter inte så snällt. Är det inte bättre att sätta på karborreband?[:-116]
#10 - 17 mars 2008 19:28
Kontaktlim fungerar också, bara att klippa bort tofsarna sedan ;)

För övrigt var du inte ensam om att plantera vårblommor igår. :(
#11 - 17 mars 2008 21:34
Hm... har inte katter inbyggda kardborreband i fötterna ;)

Annons