det gör ont i huvet satt o tänkte länge,hur ska jag göra?hjälp!

#1 - 30 januari 2010 07:59
köpte en aqua 70 inne filter o tänkte bygga en inne filter med stor filter massa hur fäster man två plast sjivor på varandra och på glasrutan funkar det med vanlig silikon eller fins det non specielll silikon till det:confused:
#2 - 30 januari 2010 08:21
Du måste använda silikon utan antimögelmedel. Om du går in på en bygghandel och frågar så fixar dom fram vad du behöver. Det finns i olika färger. Det brukar dessutom stå att det är lämpligt för akvarier på burkarna.
#3 - 30 januari 2010 08:48
tänker jag vara språkpolis här. använd gärna punkter när du avslutar en mening. fick läsa din fråga 4 ggr innan jag fatta vad du ville.
#4 - 30 januari 2010 08:51
hannesc skrev:
tänker jag vara språkpolis här. använd gärna punkter när du avslutar en mening. fick läsa din fråga 4 ggr innan jag fatta vad du ville.
Vill inte vara en språkpolis,men är det inte bättre att du använder kommatecken(,)i stället för punkter när du vill att vi ska stanna upp i din text,och sen fortsätta.
#5 - 30 januari 2010 08:55
hannesc skrev:

Ny mening startas med stor bokstav.
#6 - 30 januari 2010 09:07
:d
#7 - 30 januari 2010 09:07
Guy Palm skrev:
Ny mening startas med stor bokstav.

det va inte min froga
#8 - 30 januari 2010 09:09
Vill inte vara en språkpolis,men är det inte bättre att du använder kommatecken(,)i stället för punkter när du vill att vi ska stanna upp i din text,och sen fortsätta.

okej det ska jag tänka på det nästa gång jag skriver,
ändo det va inte min froga herr polis!
#9 - 30 januari 2010 09:10
det finns akvariesilicon på clas olson billigt:)det står på att det är för akvarium,finns kanske där du bor(clas olson)
#10 - 30 januari 2010 09:13
doppingen skrev:
det finns akvariesilicon på clas olson billigt:)det står på att det är för akvarium

Är den bra för o fästa plast mot glas rutan?
#11 - 30 januari 2010 09:15
vet tyvärr inte.har inte tuben kvar så kan inte läsa vad det står om det,men nån annan som vet?[:o] min man tror att plexi skulle kunna fästa men inte 100% säker
#12 - 30 januari 2010 09:27
haha jävlar vilken respons. a förlåt om jag verkar vara besserwisse .hade inte fått i mig kaffe än.

på min akvariesilikontub står det som följer:
"The silikon-sealent is also excellent for sealing and thightening of facades of glass- aluminium-sanitary articles and most other non porous surfaces."

plast är väl inte poröst så det borde funka.
#13 - 30 januari 2010 09:34
monsieur skrev:
okej det ska jag tänka på det nästa gång jag skriver,

ändo det va inte min froga herr polis!
Nu var detta inte menat till dig utan till den person som skulle rätta dig,jag personligen skiter fullständigt i hur du skriver här på Forumet,alla är vi annorlunda och det får man rätta sig efter,tänk efter nästa gång!! och läs mellan raderna innan du kommenterar nåt som inte var riktat till dig...Sen till din fråga så funkar det med Silicon som är till Akvariebruk,efter det har härdat kan man tillsätta vatten
#14 - 30 januari 2010 09:36
btw varför inte använda två glasskivor istället för plastskivor?
#15 - 30 januari 2010 20:18
Nu var detta inte menat till dig utan till den person som skulle rätta dig,jag personligen skiter fullständigt i hur du skriver här på Forumet,alla är vi annorlunda och det får man rätta sig efter,tänk efter nästa gång!! och läs mellan raderna innan du kommenterar nåt som inte var riktat till dig...Sen till din fråga så funkar det med Silicon som är till Akvariebruk,efter det har härdat kan man tillsätta vatten

har man värsta temperement då blir det block och kan inte koncentrera mig,märkte att det va inte mig du menar.
Tar tillbaka det jag skrev o ber om ursäkt!
tack!
#16 - 30 januari 2010 20:24
hannesc skrev:
btw varför inte använda två glasskivor istället för plastskivor?

Knske det ser inte fint ut när man ser filter massan genom glaset det därför.
eller vad tycker du?
#17 - 30 januari 2010 22:28
köra ett ytterfilter istället då kanske?

ne men det borde funka att sätta dit plast mot glas.
#18 - 31 januari 2010 00:20
hannesc skrev:
köra ett ytterfilter istället då kanske?

ne men det borde funka att sätta dit plast mot glas.

jag få köpa inne filter som har stor filter massa!
undrar om du kan non bra inne pump som passar till 350 l kar?
#19 - 31 januari 2010 16:04
varför vill du inte köra ytterfilter då?

innerfilter:
http://www.pwss.nu/product.php?productid=590&cat=620&page=1

Annons