Det kanske vore ett projekt!!!!

#1 - 13 april 2006 14:54
http://www.blocket.se/vi/7800486.htm?ca=5_s

Kan det funka *NOT*:D :confused: :eek:
#2 - 13 april 2006 18:32
Det ser ut som ett slutet akvarium (är tveksam men kanske funkar) men vad är den lilla svarta grejen som sticker ut där.? Ett filter kanske? :) :)
#3 - 13 april 2006 23:30
de i övre vänstra hörnet är filtersystem men självrensande är lurendrejeri
#4 - 14 april 2006 00:37
ser ut som ett moby-dick-kar. dom är bra, men kräver nog vattenbyten och filterrensning även dom :P
#5 - 14 april 2006 00:43
Om det är ett projekt eller inte är svårt att säga. Allt hänger på vad det projekt är för något.

Off topic: Priset är lite väl dyrt tycker jag....
#6 - 14 april 2006 00:48
[quote=Marie J]Off topic: Priset är lite väl dyrt tycker jag....[/quote]

definitivt.
54liters ligger på 595kr på herkules och då ingår pump vörmare bänk ramp lysrör samt filtermaterial.[FONT=Verdana][SIZE=1][/SIZE][/FONT]
HazelCR
#7 - 14 april 2006 08:06
[QUOTE=tetra 1]Det ser ut som ett slutet akvarium (är tveksam men kanske funkar) men vad är den lilla svarta grejen som sticker ut där.? Ett filter kanske? :) :)[/QUOTE]

Jag tror att det är ett vanligt akvarium med heltäckande lysramp, ett innerfilter, (kanske inbyggt som Juwel), doppvärmare och termomter.
Längst fram till vänster är det nog en vit elsladd till doppvärmaren och bakom akvariet finns en svart elsladd till för lysrör och innerfilter.

Självrensande, inte alls, om vi nu menar att det också skall finnas en pryl som kan omvandla ammoniak till kvävgas. För att slippa vattenbyten alltså.

Vilket märke på akvariet vet jag inte.
#8 - 14 april 2006 09:48
[quote=Marie J]Om det är ett projekt eller inte är svårt att säga. Allt hänger på vad det projekt är för något.

Off topic: Priset är lite väl dyrt tycker jag....[/quote]

Vadå för dyrt? man får ju med 2 damsugare! :p
#9 - 14 april 2006 20:49
Malar! (eller kanske riktiga dammsugare?) :)
#10 - 14 april 2006 23:00
[quote=Marie J]Om det är ett projekt eller inte är svårt att säga. Allt hänger på vad det projekt är för något.

Off topic: Priset är lite väl dyrt tycker jag....[/quote]
Till saken hör att jag SKULLE aldrig köpa ett sånt litet akvarium...är på väg å skaffa ett lite större(420 l):D
#11 - 14 april 2006 23:07
sitter med ett liknande och går att göra rätt mycke med dom men 13 neontetror låter väldigt....trångt

sitter med 1 platy och 3 endlers guppy och är nästan lagom för min smak, vill ha en endlers hona till sen får det va nog.
#12 - 14 april 2006 23:40
sitter med 1 platy och 3 endlers guppy och är nästan lagom för min smak, vill ha en endlers hona till sen får det va nog.[/quote]

Då kanske det snart blir Endlers platy till salu i Göteborg?:D :D
#13 - 15 april 2006 00:10
nope, platyn kommer med största sannolikhet ta alla yngel den kan på gott å ont.
räcker att ja måste göra mej av med räkor snart, körsbären är ju f** värre än kaniner :rolleyes:
tyvärr dog min höggravida guppyhona nyligen så har bara en hona med 2 hannar och det är inte riktigt optimalt och det syns.
honan går gärna mycke bland växterna men såfort zooaffären får in honor kommer det minst 1 kanske 2 hem.
#14 - 18 april 2006 19:50
Själv rensande menar kanske menas att man aldrig behöver rengöra botten mm.
#15 - 18 april 2006 19:59
[quote=Opus]Vadå för dyrt? man får ju med 2 damsugare! :p[/quote]

Dammsugare ? Kan man köpa i vilken mataffär som helst:confused:
För det är väl dom där gröna kakorna som är bruna på toppen.
Eller tänker jag fel nu:confused: :p
#16 - 18 april 2006 20:12
[quote=cerul]För det är väl dom där gröna kakorna som är bruna på toppen.
Eller tänker jag fel nu:confused: :p[/quote]

fy på dej ;) blev ju kaksugen nu :rolleyes:
#17 - 18 april 2006 20:20
[quote=Raven]fy på dej ;) blev ju kaksugen nu :rolleyes:[/quote]

[:o] Förlåt det var inte meningen[:o]
Försök att tänka på något annat:p
#18 - 18 april 2006 22:40
jadå, tänker på middan ja sitter å tuggar på nu.
stekt finskuren bacon med ketchup och makaroner.
lättlagat billigt och smakar inte så tokigt.
#19 - 19 april 2006 08:52
[quote=cerul]Dammsugare ? Kan man köpa i vilken mataffär som helst:confused:
För det är väl dom där gröna kakorna som är bruna på toppen.
Eller tänker jag fel nu:confused: :p[/quote]

Shit, tänkte inte på det, när jag läste damsugare tänkte jag electrolux direkt :p
#20 - 19 april 2006 09:09
Själv rensande menas kanske att filtret rensar allt skit själv. :):):):):)

Annons