Det lyckades!

#1 - 7 oktober 2004 06:25
Igår stoooor städade jag mitt 720 där jag har mina 8 stora altum, sen åkte mina 7 discusar i...helt otroligt, det märktes så tydligt att mina altum som är VF kände igen sina "grannar" från amazonas, dom nästan hälsade glatt och blev riktigt pigga och glada det syntes! Discusarna började tigga mat direkt och var inte ens chockade.. vilken härlig övergång!
Dom smälte dessutom in bland altumena så perfekt att jag nästan blev lite sentimental [:-83]

mvh
åhsa
#2 - 7 oktober 2004 22:09
och frågan var?

dagboks inlägg tycker jag inte hör hemma här,
snarare i övrigt.

/Baggen

#3 - 8 oktober 2004 03:40
Åhsa: grattis! Alltid härligt när något går så bra!

Baggen; kan du inte säga något vettigt är det inte lika bra att inte säga nånting alls då?
#4 - 8 oktober 2004 05:47
Baggen; Fy f-n vilken löjlig kommentar,att Du inte skäms!!!!!

Åhsa; Kul att läsa när någon lyckas och känner sig nöjd.
#5 - 8 oktober 2004 06:02
Vill också ha discusar :)
#6 - 8 oktober 2004 07:41
Jag tycker det är jätteroligt att läsa om allas spännande akvarieprojekt, erfarenheter osv., och jag gör det ibland på dagböckerna.

Jag håller dock med Baggen om att forumet bör vara för frågor, och att alla som är intresserade av annat kan läsa på dagböckerna. Som Kjell varit inne på förut med raderade meddelanden etc. så är det väldigt många som postar meddelanden fel och jag tycker nog som bagger har en poäng. För att forumet ska vara lätt att hitat i och för att man ska få läsa det man är ute efter att läsa så måste också alla posta sina meddelanden rätt.
#7 - 8 oktober 2004 07:46
har som fred ochså inget alls emot
akvariedagböcker , det är bland det roligaste
att läsa när saker och ting funkar , eller
när någon fräck fisk har ynglat av sig osv.
bara tråden ligger rätt så , ;) no hard feelings.

/Baggen
#8 - 8 oktober 2004 08:41
Small:
Rätt inlägg i rätt tråd är ju en förutsättning för att alla forum ska fungera om man inte vill ha totalt kaos, se t.ex http://www.tbg.nu/cgi-bin/news.cgi

Om man inte är moderator och påpekar detta eller flyttar tråden då detta behövs, utan vanlig medlem så ska väl den som orkar påpeka detta snarare berömmas än få kommentaren "att du inte skäms"..

peace
#9 - 8 oktober 2004 08:47
Personligen tycker jag att det är ok med liknande inlägg. Har hänt att även jag gjort det :-)

Om inte annat kan man lägga det i övrigt.

Åhsa´s inlägg är ju mer ett konstaterande ifrån hennes sida och därmed kan ju någon annan ha nytta av det. Jag själv läser aldrig dagböckerna utan simmar runt i forumet.
#10 - 8 oktober 2004 08:49
Ursprungligen skickat av feb

Small:

Rätt inlägg i rätt tråd är ju en förutsättning för att alla forum ska fungera om man inte vill ha totalt kaos, se t.ex http://www.tbg.nu/cgi-bin/news.cgi

Genier hanterar även kaos :)
TBG är ett av de mest användbara forumen jag stött på
#11 - 8 oktober 2004 08:53
[/quote]
TBG är ett av de mest användbara forumen jag stött på
[/quote]
:) jag sa inte att det var användbart, bara att det var kaos.
#12 - 8 oktober 2004 09:17
Har jag missat något nu. Går det verkligen att kommentera dagboksinläggen? Om man bara vill berätta hur dagen varit så tycker jag att dagböckerna är utmärkt. Om man vill dela sin glädje med andra intresserade så tycker jag att forumet är det givna. Ett forum som enbart är till för frågor och svar kanske borde byta namn till något som mer pekar mot frågeaspekten.
#13 - 8 oktober 2004 22:58
KUL Åhsa!
vore spännande med bilder! har funderingar lite åt samma håll!

Erkänner att jag gillar denna typen av inlägg mest...
Fast fråga o hundra olika svar trådarna är oxå bra & lärorika...
#14 - 11 oktober 2004 06:24
feb,och även Baggen:Visserligen är det min tolkning,men det jag hängde upp mig på och tycker är så j-la onödigt var kommentaren "och frågan var?"Hur spydigt som helst i MINA ögon.Det går att säga saker på olika sätt.Varför sparka undan fötterna på någon som känner glädje över någonting?DET är något att skämmas över!Ställer samma fråga som <b>oresare</b>,har jag missat något?Är detta ett diskussionsforum,frågeforum eller både och?Någonting för Kjell att svara på.
Baggen: Nej,inga "hard feelings" förutom ovan nämnda kommentar :)
/Micke
#15 - 11 oktober 2004 07:08
Grattis Åhsa! Förstår exakt vad du menar när du skrev "sentimental"...
Hur som helst är det en skön feeling! Fortsatt lycka till!
#16 - 11 oktober 2004 07:49
Personligen anser jag att både Zoopet.com och Ciklid.se är diskussionsforum, men det finns personer som tycker att det mer skall vara faktainriktat och ledas av specifika frågor inom tillgängliga områden. Dessa personer irriterar sig på att det förekommer diskussioner som kanske inte alltid håller sig till ämnets huvudsak utan kan ses som en förgrening av ämnets utgångssyfte. Jag tycker det ger "liv" åt ett forum när det pågår diskussioner tillsammans med fakta och erfarenheter om våra husdjur.

Jag tycker inte det är fel att skriva ett ämne som Åhsa gjorde då flera som läser det kanske har frågor att ställa till henne just pga det hon skrivit.

Det enda jag kan tycka känns luddigt ibland är t ex rubriksättning på ämnen. Det är kanske inte alltid lätt att förstå via rubriker vad ämnena handlar om...[;)]

För övrigt så är det roligt att se att det gick bra för dig Åhsa, och ärligt sagt så är jag aningen avundsjuk på att du har VF Altum. De är riktigt snygga![:D]
#17 - 11 oktober 2004 11:33
Jösses vilken stor diskussion det blev av mitt lilla inlägg :o) Det var verkligen inte min mening att lägga det fel, jag tänkte inte så mycket när jag skickade det...
Lovar att bättra mig för er som blev arga..
I gamla inlägg har jag berättat att jag tyckt mina altum varit lite deppiga, måste säga att dom har blivit mycket piggare sen discusarna kom i burken, discusarna är ju så otroligt nyfikna och pysslar på bladen och botten, mina altum kan ju inte låta bli att undersöka vad discusarna gör så dom pysslar runt dom med nu så det är jättekul! Däremot är jag orolig för 2 av dem, dom är magra och äter dåligt, man har ju inte en aning om hur gamla de kan vara så det är ju svårt att sätta fingret på vad det är för fel när resten av dem är kärnfriska..
Någon som har någon fundering vad det kan vara med dom?
Jag gillar mina snälla jättar (30 cm) synd att dom inte är så villiga att göra bebbar bara..;o)

mvhÅhsa

Annons