Det spökar i gamla karet.

#1 - 30 juli 2009 19:35
Ja, ikväll när jag kom hem från jobbet hade min dotter gjort en egendomlig, för att inte säga en helt otrolig, upptäckt.

Innan jag fortsätter kommer en lite resumé:

Bloggläsarna som följt min blogg om de nyinflyttade scalarernas kannibalistiska läggning, vet att mina 15 kardinaltetror ganska omgående blev uppätna av de nyinflyttade scalarerna som ingick när jag köpte ett nytt kar på Blocket. Var och tittade på karet lördagen i V 26. Eftersom jag bestämde mig ganska omgående för att köpa det fick fiskarna som bodde där följa med hem direkt och tillfälligt inackorderas i mitt gamla kar. En efter en krymte tetrorna i antal för att tillslut vara helt utplånade. Det tog ca sex till sju dagar om jag minns rätt.

Nutid:

Har tagit det väldigt lugnt med överflyttningen för de resterande fiskarna och just nu finns det tre pansarmalar och en ancistrus som väntar på flyt(t)firman :d.
Så idag gjorde då min dotter den besynnerliga upptäckten.:eek:
Finns det någon som räknat ut vad?
I vilket fall så är det som så att just nu simmar det en ensam liten förvirrad tetra i det gamla karet. Religiös har jag aldrig varit men börjar så smått undra över någon typ av uppståndelse. I fyra veckor har det varit tetrafritt också idag dyker denna lilla firre upp från ingenstans. Karet är på 100 liter, spartanskt inrett eftersom det snart ska läggas ner, var kan den ha gömt sig så länge? Så kommer då ett litet bekymmer. Om jag flyttar över den till det nya karet så kommer den att bli villebråd för scalarerna och det är ju inte svårt att räkna ut vem som vinner. Är det humanare att göra slut på den stackarn själv istället...kan man få lite råd.:(
#2 - 31 juli 2009 16:54
Släpp du i den till skalarerna, det verkar ändå vara en seg rackare:)!
#3 - 31 juli 2009 18:15
Hm...förvisso. Får hoppas det är någon form av Supertetra då.
#4 - 31 juli 2009 18:57
Efter en sådan bravad förtjänar fisken ett eget 30 L kar med en Fluval Etta och ett halvt dussin nya tetrakompisar, växterna tar Du från det större akvariet.

Hälsa tetran!:D

K.

Annons