Har alltid varit förtjust i kampfiskar - och ska nu köpa några styck (1hane+ett par honor). För ett tag sedan var jag på besök i [:-20]..och som vanligt besökte vi en liten djuraffär mitt i centrum (det är ju så mysigt:) ).
På en liten hylla mitt bland diverse hundsaker såg jag plötsligt fem stycken små glasburkar (typ syltburkar utan lock). I dem såg jag små fiskar, som jag först trodde var leksaker gjorda av gummi..tills en ut av dem viftade till med en fena. Då fattade jag att det var livs levande KAMPFISK!!!
Jag var totalt chockad av detta och sprang ut ur butiken. Detta om något är djurplågeri! Jag fick lust att gå in där och köpa med mig alla fem (á 39kr),men hejdades av min kompis som sa att om jag nu skulle köpa dem, så skulle jag stödja dem som ägde butiken och uppmuntra dem till att göra samma sak åt andra kampfiskar.
Vad kan man göra när man ser sådana saker i en djuraffär? Jag har ju ingen bevis på att det pågår fortfarande, så kan ju inte precis ringa till någon myndighet. Någon som bor i [:-20]??