Diameter på hålsåg till BNT-filtermodul

#1 - 5 juli 2005 12:50
Någon som vet vilken diameter man ska ha till den största modellen av raster, som är för BTN-filtermodul? 60-något millimeter???

Tack
Peter
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 5 juli 2005 13:05
Nu finns det ju flera olika slags raster med olika dimension så det bror ju på vilket raster du väljer
#3 - 5 juli 2005 13:37
Som jag nämnde ovan, så tror jag att det är den största storleken på raster. Ungefär 60 mm.
Finns det verkligen så många olika varianter omkring det måttet???
#4 - 8 juli 2005 13:44
Personligen skulle jag aldrig ens funderat på att göra hål innan jag har rastert i handen. Då kan det inte bli fel.

Om du trots det vill ha reda på dimentionerna så tycker jag att du skall kontakta btn och fråga. Inget är så bra som förstahandsinformation.
MVH
Magnus
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 8 juli 2005 14:37
Om du trots det vill ha reda på dimentionerna så tycker jag att du skall kontakta btn och fråga. Inget är så bra som förstahandsinformation.

Det finns flera olika fabrikat av raster på marknaden varav BTNs är ett men de säljs ju i regel tillsammans med bakgrunder där hålen redan är sågade och det gäller ju knappast här.
BTN-rastret passar för övrigt i ett 60 mm hål - men som sagt det finns ett flertal fabrikat på marknaden.
#6 - 9 juli 2005 06:46
Anledningen till att jag frågade var att jag skulle veta på ett ungefär vilken storlek på hålsåg som skulle tas hem. Självklart jämför man raster med hålsåg och provborrar i en frigolitplatta innan.

Filtermodul-C hade redan raster men det satt inget i O-Modulen.

Hur som helst så gick allting bra. Hålen är borrade, modulerna silikonade, ja karet är ju faktiskt numera provfyllt oxå.

mvh
Peter
PatrikMalmo
#7 - 9 juli 2005 19:11
Ah, successstory!! :) Hoppas jag får tillfälle att spana in både karet och firrarna. Har varit nere hos dansken och kikat på hans lokal. Misstänkte att du inte kände igen mig när du kom ner... :) ...vi stod utanför och rökte. Men det blir fler träffar med Lundasällskapet hoppas jag.

Hilsen och bästa önskningar,

P
#8 - 9 juli 2005 19:36
Ber om ursäkt för min oartighet Patrik. Stressade iväg från jobbet direkt till Johnny. Självklart är du välkommen på en kopp kaffe & lite fisksnack.

//Peter
PatrikMalmo
#9 - 9 juli 2005 22:46
Åh, verkligen no offense!! Menade inte alls så!! Misstänker vi ses på träffarna framöver i vilket fall!!

Hoppas karet funkar som du vill och att firrarna är granna. Kan väldans lite om Malawi, men jag har kopplat att det är lite ovanligare arter du satsat på. Månne blir det samma aha-upplevelse att se ditt kar som att se C:s Petros. Trodde aldrig att de kunde funka i ett 720. Roligt att bli överbevisad med fin fisk!!

Hilsen,

P

Annons