Discus som hämtat sig!

#1 - 24 maj 2004 05:05
Hej!
Mot mina tidigare erfarenheter så har en "eftersläntare" hämtat sig! Jag har en Gold Master som inte under de ca 6mån jag haft den vuxit nåt vidare mycket. Den blev tunnare och tunnare och jag trodde som vanligt att det bara var att acceptrera och att det var "sånt som händer"! Men för ca en månad sen så flyttade jag över den till mitt lilla 70liters och körde upp tempen till 35C. Lät den gå där i 10 dar för att sen flytta tillbaka den. Det är gjort och när jag igår studerade burken lite närmare så såg jag att den vuxit nästan en cm och färgat ut nåt enormt. Jättekul.
Så nu får jag fundera om. Kanske det finns hopp ändå för små mobbade fiskar...
#2 - 24 maj 2004 05:31
Hva skoj! :)
Lycke til ;)
#3 - 24 maj 2004 10:31
Samma för mig du! :)

Har en röd turkos som vart mobbad/utstött/allmänt klen i en månad, men sedan jag höjjde tempen i akvariet från 28 till 32 så är han framme hela tiden nu å simmar runt med resten av gruppen. Käkar som fan nu me osv! kul som fan =)
#4 - 24 maj 2004 10:41
Kul för dig Pelle , ser fram emot att se jätte GM i sommar. kankse rent utav till en kall pilsner... :-)
#5 - 24 maj 2004 10:50
Jätteroligt! Jag ska kanske prova det sjäv!
Pelle: Men hur kom du på idén att flytta den till ett eget kar och höja temperaturen så pass mycket?
#6 - 24 maj 2004 10:57
jsl. Hur jag kom på det? Det var ni,eller någon här på zoopet som gav mig tipset för en tid sen.
Om jag bara kunde lära mig hur man lägger in bilder på min zoon så skulle ni se själva.
Mats. Du kan få två....
#7 - 24 maj 2004 13:13
Skitkul Pelle att det har ordnat sig!! [:)]
#8 - 25 maj 2004 11:46
Grattis. Själv har jag fått avliva 4st Discusar som aldrig riktigt mått bra. Två av de jag fick av dig Pelle, och de två stora RT som jag köpte samtidigt som dig., de käkade nästan ingenting. Den stora blå växer dock bra Pelle:).
Nu återstår alltså 6 fiskar som ser bra ut.(Slut på problemen kanske...)
#9 - 25 maj 2004 12:30
Oscar. Kommer att lägga in en bild på min stora blå på min zoon ikväll. syskon till din blå. Kommer även lägga in bilder på min Gold Master.

Annons