Hej, en utav mina 6 discusar har börjat bete sig konstigt, den "skakar", den skakade oavbrutet i några minuter. Och den fortsätter sen efter en stund..osv. De andra är pigga o verkar friska, de äter bra. Alla är framme och äter och inga "super utmobbningar". Vad kan felet vara? (Den såg lite väl rund ut om magen men det kan bero på att jag just hade matat dom %)?!
Har en temp på 30 c. Akvariet är ca 375 L. Hade dom i ett 200L för en vecka sedan men nu har jag flyttat dom.
De har blivit mycket mer pigga och är inte lika rädda o skygga längre. (hade dom i mitt växtkar) När jag köpte dom var alla ca 6cm nu har en av "snake skin" tagit ledar-rollen och är störst utav alla,
ca 10-11cm kan jag tänka mig. Köpte dom i början av juni så "ledaren" har växt väldigt bra och är "rund o vacker. Utav de andra så har 3 st blivit ca 8-9 cm och de två resterande red turqose har inte vuxit så mycket, men äter betydligt bättre nu i det stora karet.
Mina uppgifter om storlekarna på fiskarna är ungefärliga. Min syn är inte den bästa[:-112] Hoppas ni fått en liten uppfattning iaf.
Tacksam för svar /Mikael