Har testat att ge mina discusar räkrom och små små bitar av kokta räkor. De frossar i sig detta omedelbart. Det hinner inte ens sjunka till botten. Detta borde väll vara ett hyfsat komplementfoder till pelletsen, eller?
Gjorde räkmix för ett tag sedan, vilket de tokgillade. Tyvärr så smutsade mixen ned akvariet, så jag är lite försiktig med att ge detta. Men det är nog viktigt att de för i sig lite fibrer. Är det inte fibrer i pelletsen?
Ja, variation är säkert bra. Funderar på att köpa vita mygglarver för att variera kosten. Röda mygg kommer jag dock akta mig för i framtiden. Matade mina förra discusar med detta med följd att de fick tarmsjuka och dog, både en tråkig och dyr upplevelse.
Fler som har samma erfarenhet som bubbis? Har för en stund sen satt i mina första diskusar och hade tänkt att börja mata varierat mellan vita och röda mygg tillsammans med diskusgranulat..
Nja, jag har hört folk som påstår att röda mygg inte är bra. Jag har aldrig haft några problem. Varierar man kosten så är inte röda mygg farliga. Jag varierar mellan Granulat, räkmix, artemia, oxhjärta och röda mygg.