Discuslek!

#1 - 7 december 2006 21:07
Hejsan, nu kommer jag med roliga nyheter...
Mitt Red diamond par har ägg!
Har haft dom i ca 6 veckor och igår när jag körde 50 % vattenbyte (med lite för kallt vatten) så kickade det tydligen igång...
Dom vaktar äggen lite sisådär, men ibland är dom där och tittar och ser jätteförvånade ut, som att dom inte riktigt frörstår. Fläktar lite gör dom också då och då. Dom är välldigt matglada och när jag matar så glömmer dom äggen helt och hållet.
Menmen.... Jag är kanonglad! Det är fina avelsexemplar, som jag tänkt odla på.

Nu vill jag höra lite "grattis" ;)
#2 - 7 december 2006 21:42
Grattis..

Låt dom öva några gånger så kommer det nog gå vägen sen!!
#3 - 7 december 2006 21:43
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Klart du skall ha ett GRATTIS!! Va kul och lycka till! :)[/COLOR][/FONT]
#4 - 7 december 2006 21:50
Tacktack! :)

Vi har redan nu 150 kvadrat där vi odlar sällskapsfisk vägg i vägg med butiken, men nu blir det nog omstruktureringar. Mera discus är min filosofi! ;)
Skulle haft tag i något fler fint lekpar. Är sugen på ett par rödturkos. Har sett några riktiga drömexemplar på bild, som min kollega hade för några år sedan, tyvärr sålde han dom till ett vrakpris, till någon som tagit kål på dom.........
#5 - 7 december 2006 22:47
Grattis! Riktigt roligt för dig ! :)
#6 - 8 december 2006 22:25
Hej allihopa! Paret har fortfarande kvar sina ägg, men däremot tar dom inte bort dom vita, Fast mer än hälften ser fina och befruktade ut.

Vi får se :)
#7 - 9 december 2006 13:02
grattis !går dom själva i ett kar ? .Håll oss underättade
#8 - 10 december 2006 14:11
En bild vill vi se åxo..

Annons