Diskus funderingar!!! (IGEN)

#1 - 26 september 2003 08:29
Tja!
Det är en liten sak till jag undrar över mina diskusar. DE som inte känner till så har jag 6st marlo red som är 8cm stora.
Nu är det så att en äter inte och trycker för det mesta i ett hörn. Jag vet att det är "hackkycklingen", men vad ska jag göra med den??
#2 - 26 september 2003 08:46
Prova flytta den till ett annat kar. och låt den äta upp sig lite eller skaffa fler diskusar
#3 - 26 september 2003 09:14
inte mycket du kan göra anser jag för även om du tar över den till ett annat akvarium en tid så när du släpper tillbaka den så har du förmodligen samma symtom igen tyvärr
men ett tips som mordid sa är att skaffa fler fiskar men det löser det ett litet tag för sen kommer du att alltid att ha någon som är lite fegare typ att ta för sig av maten o.s.v och blir hackkyckling man tycker det är förjävlig men så ar det tyvärr anser jagmen men man kan ju ha fel =P
#4 - 26 september 2003 09:23
Jag har haft en del hackkycklingar. Jag har flyttat dom till ett annat kar med jämnstora fiskar & dom flesta har ätit upp sig ordentligt & blivit tuffa. Det är värt ett försök.
#5 - 26 september 2003 11:15
Och om man vänder på det, jag har en som är för tuff och släpper inte fram de andra fem till maten. Har givetvis börjat mata på olika ställen . men finns det fler tips ?
#6 - 26 september 2003 13:44
är den större än dom anndra?

Annons