Diskus och kakadua

#1 - 29 december 2007 02:19
Hur funkar dessa ihop, nån som har någon erfarenhet? Sökte och hitta bara en tråd men det var inte så mycket info.... Mina diskusar är fortf små, 6-8 cm breda och karet har sand,rötter och diverse växter... Håller dom sig borta ifrån varandra, ignorerar dom varandra eller hur blir det, någon som vet? Vill gärna ha kakaduan eller fjäril, inga tetror =\ Tack för svar!!
#2 - 29 december 2007 07:28
Inga problem. Det går fint. :)
#3 - 29 december 2007 09:39
Har själv haft denna kombinationen fiskar och det ska gå utan problem, dvärgcikliderna är oftast nere på bottnen och bråkade inte nåt med diskusen här inte.
#4 - 29 december 2007 10:23
Det enda man skall tänka på vid kombination dvärgciklid + diskus är att välja dvärgciklider som tål högre temperaturer. Kakaduan gör det :)
#5 - 29 december 2007 13:09
Guy Palm skrev:
Det enda man skall tänka på vid kombination dvärgciklid + diskus är att välja dvärgciklider som tål högre temperaturer. Kakaduan gör det :)

Men det står i zoopet's artbeskrivning att den tål upp till 26... men har ni haft den kombinationen och att det funkat så är det ju perfekt :D
#6 - 30 december 2007 23:40
Kan nån berätta hur många kakaduor jag bör/kan ha (hannar och honor) i mitt 240 liters kar? Är 7 små 6-8 cm diskusar, 1 hypancistrus mal(4cm), golden nugget(11 cm) och en pictusmal(12 cm)... Tror ni det händer att det blir nåra döda kakaduor p.g.a malarna?

Annons