Jag själv ansjo (Anders), MaxP (Mats) och Annika har gjort en Tysklandsresa där vi besökte Diskuschampionatet i Duisburg, 2 offentliga akvarier och 9 akvarieaffärer.
Jag har på denna sida lagt in 195 foton från denna resa. Ca. 100 av dessa foton visar några av de diskusar som tävlade (nästan alla pristagare finns med) - för varje foto har jag också angivet hur många poäng den diskusen fick i tävlingen.
Dessa foton kan dock bara ses av Goldmedlemmar, men så småningom kommer jag också att lägga in en artikel (som alla kan se) från vår resa.
Vi besökte också det offentliga akvariet Sea Life i Oberhausen som ju blev känt under fotbollsVM då deras bläckfisk Paul framgångsrikt tippade resultatet (Paul hade dock semester under vårt besök).
Du hittar 41 foton från detta akvarium på denna sida - så småningom dyker det också upp en artikel på Zoopet från detta ställe.
Jag har också lagt in ytterligare 25 foton från det offentliga akvariet Aqua Zoo i Dusseldorf (detta offentliga akvarium är redan recenserat på Zoopet) - de nyaste foton är de som ligger överst på denna sida.