Diskusklubb

#1 - 30 december 2007 14:41
Ja det var tanken att det skulle bli en sådan.
Vi träffas i Trollhättan den 26:e januari och redan nu är det mer än 30 personer som bokat övernattning. :D
Program som följer.

[FONT=Verdana]Diskusträff i Trollhättan den 26:e januari 2008[/FONT]
[FONT=Symbol][SIZE=3]·[/SIZE] [/FONT][FONT=Verdana]Bosse Quiding och Kaj Persson kommer att hålla föredrag om deras resor till Amazonas, Malaysia samt Singapore.[/FONT]
[FONT=Symbol][SIZE=3]·[/SIZE] [/FONT][FONT=Verdana]Val av styrelse för ny bildad diskus klubb +mycket annat som rör detta[/FONT]
[FONT=Symbol][SIZE=3]·[/SIZE] [/FONT][FONT=Verdana]Besök hos Tonys odling med lite fika och diskus snack [/FONT]
[FONT=Symbol][SIZE=3]·[/SIZE] [/FONT][FONT=Verdana]umgås samt ha riktigt roligt med eller utan dryck.(dryck med tages själv)[/FONT][FONT=Verdana]
Vi har tillgång till lokalen hela kvällen så vi har ingen tid direkt att passa då vi kan styra upp med andra
trevliga saker.

Träffen kommer att var på Siemens i Trollhättan den 26 jan kl 12:00. [/FONT]
[FONT=Verdana] (mer info kommer om träffplats samt vägbeskrivning kommer o skickas ut till[/FONT]
[FONT=Verdana] anmälda)[/FONT][FONT=Verdana]

Boendet har en stor betydelse för många då de reser lång väga inför denna träff och jag har kollat upp ett vandrar hem (gula villan) som ligger 15-20 min gångväg ifrån SIEMENS och 5 min ifrån buss samt tåg station ifall någon kommer med detta färd sätt. Pris ex 230kr/natt [/FONT]
[FONT=Verdana]
Mer info finns också på [COLOR=#00008b]www.diskusforrum.se[/COLOR] http://www.tonysdiskus.se[/FONT]
[FONT=Verdana]eller kontakta [/FONT][FONT=Verdana]
Tony Johansson Kaj Persson[/FONT]

[FONT=Verdana][EMAIL="tony.johansson2@telia.com"][COLOR=#00008b]tony.johansson2@telia.com[/COLOR][/EMAIL] [EMAIL="diskus-varberg@telia.com"]diskus-varberg@telia.com[/EMAIL][/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 30 december 2007 15:01
Val av styrelse för ny bildad diskus klubb +mycket annat som rör detta

Det måste väl vara skönt att ni denna gång är "bildade" personer - var det bara obildade personer i den gamla eftersom ni måste poängtera det särskilt denna gång;)
Sorry, men jag kan inte låta bli:p - kan bli lite kul ibland när man råkar särskriva det som inte skulle ha särskrivits
#3 - 23 januari 2008 12:13
Då närmar sig denna diskushelg. Sammanlagt 42 personer är idag anmälda, men ff finns chansen o hänga på. :)
#4 - 24 februari 2008 17:50
Öppet Brev

[CENTER][CENTER][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Öppet brev till interimsstyrelsen i Nordiska Diskus Sällskapet.[/FONT][/SIZE][/CENTER]
[CENTER][FONT=Times New Roman][/FONT][/CENTER]
[CENTER][FONT=Times New Roman][/FONT][/CENTER][/CENTER]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har en fråga till er alla i interims- styrelsen, hur långt får man gå för att uppnå sina mål?[/FONT][/SIZE]
[FONT=Times New Roman][/FONT]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är det ok att smida planer bakom ryggen på klubbmedlemmar?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Där det hade upprättats en plan långt innan mötet i Trollhättan om ett uppstartande av Amazon forumet, jag satt själv med när det diskuterades. Jag har väldigt svårt att tro att man med en så långt utvecklad plan, klarar av att gå in i förhandlingar med Diskusforum.se med intuitionen att det skall kunna leda till ett samarbete.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är det ok att sitta på två stolar?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]I ett första läge klargjorde både Tony och Kaj via Pm, att en position i en styrelse var otänkbar med tanke på jäv.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Därefter har man inga problem med att tacka ja till platser under mötet, senare under diskussionens gång har ni bedyrat att ni kan sitta på två stolar och kunna skilja på dom två rollerna.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Detta har jag varit helt övertygad om att ni skulle klara, och även gått in i debatt och försvarat detta.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Vid uppstarten av klubbens portal möts jag av att information kommer att läggas ut på Tonys Blogg, redan här tycker jag att det uppstod en tydlig markering av att styrelsen inte är opartisk och arbetar för medlemmarna. När jag sen i morse den 23 februari 2008 tittar in på klubbens portal, och trycker på forumsfliken, möts jag av ett massivt inlägg på Tonys sida om inkommande fisk, priser, bilder och info om att det går att boka upp fisk. Jag behöver inte skrolla på sidan för att få denna info, utan den är lagd strategiskt på sidan. Då undrar jag hur faen kan man göra så efter det man påstått om att man kan skilja på rollerna. Och hur faen kan en folkvald styrelse ställa sig bakom detta.[/FONT][/SIZE]
[COLOR=blue][FONT='MS Shell Dlg']http://quick.holdthatpic.com/202988[/FONT][/COLOR]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är det ok att förtiga avhopp från gruppen?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Poddan avsäger sig uppdraget i gruppen, bör inte gruppen då gå ut och informera sina medlemmar? Är det inte brukligt att vid en sådan situation informera valberedning? Brukar inte tomma stolar fyllas?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Efter en fråga från mig togs detta upp i gruppen, långt efter avhoppet. Svaret jag fick efter gruppens möte har jag ännu inte kunnat tolka.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är det ok att protokoll förs hur som helst?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Protokollet från mötet i Trollhättan var mycket målande och trevligt, men knappast sakligt. Medlemsavgifter plockades in utan att på något sätt registrera uppgifter på betalande, mer än vid namn, en betalning missades dessutom.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Denna miss leder till att gruppen söker medlemmarna över Diskusforum.se, vilket i sin tur leder till ännu fler konflikter.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Protokollet från första tele mötet släpptes 6 dagar efter mötet. I protokollet framgår att sekreteraren inte medverkat under första delen av mötet varvid protokoll saknas för den delen.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är det ok att klubbmedlem går ut och för klubbens talan?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Varför ingriper inte någon i gruppen när Bosse Q går in och kapar en tråd? samt går ut med information om klubben, som inte ens vi i valberedningen fått, har han mandat för det?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Är det ok att försöka försena samt försöka påverka valberedningens arbete?[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]I ett inledande skede blev jag tillsagd att vi måste vara noga med vilka kandidater vi lägger fram, så det inte uppstår intresse konflikter i en kommande styrelse. Senare får jag höra att jag gick för fort fram med arbetet att nominera kandidater, vänta med det arbetet så vi får sållat vetet från agnarna, blev jag tillsagd.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Det finns många fler liknande händelser, som jag skiter i att ta upp här. Arbetsgruppen har redan förbrukat mitt förtroende.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag har alltid stått bakom klubbtanken och verkligen brunnit för klubb, denna flamma har allteftersom falnat, ju mer jag fått se av detta korrupta klubbildande. Jag har försökt att ställa mig neutral mellan klubb och forum, och varit helt övertygad om att man inte måste välja sida. Jag har även sett många möjligheter för att få till stånd ett fungerande samarbete. I dag är inte det lika självklart med sittande arbetsgrupp, som dragit upp riktlinjer för klubben långt innan beslut togs om bildande.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Jag personligen som klubbmedlem kräver att arbetsgruppen avgår, samt att ny arbetsgrupp tillsätts. Skulle gruppen välja att sitta kvar, ber jag om att bli entledigad från mitt uppdrag i valberedningen, samt bli befriad från mitt klubbmedlemskap.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Skulle arbetsgruppen välja att ta sitt ansvar och avgå. Står jag fortfarande till förfogande för en ny demokratiskt vald arbetsgrupp.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Som ni alla säkert förstår så kommer jag få det hett om öronen efter detta brev. Men jag kan inte sitta passiv och titta på när folkets demokratiska rätt fråntas dom. Detta brev skrivs av mig i egenskap av klubbmedlem och sittande i valberedning.[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Tack för ordet[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Mvh[/FONT][/SIZE]
[SIZE=3][FONT=Times New Roman]Janne Josefsson[/FONT][/SIZE]
#5 - 25 februari 2008 14:50
Vilket otroligt skitsnack. Jag måste säga att jag har aldrig kapat någon tråd bl.a. därför att jag vet inte hur man gör. Dessutom undrar jag vad för info jag har gått ut med utan att ha berättat för Janne. Jag tror på diskusklubben och pratar naturligtvis därför om detta för de jag vet gillar diskusfirren.
Varför säger du så här Janne?
#6 - 25 februari 2008 15:21
Oj!
Verkar inte vara någon toppenstart på den nya klubben...:confused: Det kanske är bättre att hålla kritiken inom gruppen istället för på ett forum om det ska vara seriöst?

Ser fram emot en fungerande klubb när det gäller Discus, så jag hoppas att ni löser detta.
#7 - 25 februari 2008 15:34
Varför skrivs detta på Zoopets forum ? Zoopet har vad jag vet inte ett dyft med detta att göra.
#8 - 25 februari 2008 18:47
Kanske för att ingen från den så kallade interimstyrelsen vill svara på frågorna någonstans,

Annons