Djurplågeri!!!!!!

#1 - 15 januari 2006 13:01
det här kallar jag djurplågeri!
akvariet är på tok för litet å akvariet ser inte ens välskött ut!!

http://www.blocket.se/vi/6924392.htm?ca=6_s
#2 - 15 januari 2006 13:08
hejsan. jag håller med dig där. akvariet är alledes för litet för dom och de ska väl ha mycket större akvarium och det ser äckligt ut i akvariet.

MVH macke_fisk
#3 - 15 januari 2006 13:14
Nån som ska ta o köpa det o fixa till det lite??!:p SÅG iafall väldigt litet ut för så stora fiskar![:(!]
#4 - 15 januari 2006 13:20
frågan är om man ska hänga ut folk som säljer sina djur, de kanske har kommit på bättre tankar och vill sälja fiskarna o karet...
#5 - 15 januari 2006 13:56
"Pirayor". Fy så litet[:(!] ! Men som någon sa tidigare så kanske han har kommit på bättre tankar, blivit medlem på Zpet och lärt sig något, inte haft råd att köpa tillräckligt stort och vill sälja dom till någon som kan ta hand om dom!
#6 - 15 januari 2006 14:39
tycker det är konstigt att någon som har tre pirayor inte ens riktigt vet va sorten heter, ...pyraja :/
#7 - 15 januari 2006 14:43
måste man både klanka ner på personens språk o deras fiskval? som jag tidigare sagt så kanske han har kommit på bättre tankar.. vem vet det kanske oxå är en person med dyselexi eller en liten kille som kanske inte kan stava rätt...
#8 - 15 januari 2006 15:01
Annonsen är gammal och har redan diskuterats i en tidigare tråd:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?p=711175#post711175
#9 - 15 januari 2006 15:41
[quote=smurfmats]måste man både klanka ner på personens språk o deras fiskval? som jag tidigare sagt så kanske han har kommit på bättre tankar.. vem vet det kanske oxå är en person med dyselexi eller en liten kille som kanske inte kan stava rätt...[/quote]

det är ju inte ett stavfel, det är okunskap om fiskens namn. Klankar inte ner, tycker bara det är lite konstigt och kan ju kanske ge en liten hint om hur intressesad "akvaristen" egentligen är av hobbyn. Jag ursäktar om jag låter klankande, jag räknar nog inte med att annonsskribenten ska läsa detta heller...
#10 - 15 januari 2006 16:21
Han gör ju rätt i och säljer pirayerna så klaga inte.Hoppas han som köper det tar väl hand om dom.
#11 - 17 januari 2006 23:22
Så där ser min bakgrund ut också. INTE vackert!! Måste flytta akvariet för att göra om det, så jag drar mig..:eek:

*Önskar mig en BTN [:P] *

Annons