DjurplÅgeri!

#1 - 28 september 2008 08:48
Ni måste kolla in denhär artikeln jag fann på aftonbladets hemsida;

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1470134.ab

Hemskt.

Sök också på "betta tank" på google.
#2 - 28 september 2008 09:29
Bedrövligt [:(!]
#3 - 28 september 2008 10:57
Jävla idioter, en glödgad påle i röven skulle dom ha allihopa som håller kampfiskar i något under 20 liter iaf! Speciellt sånahär specialformade som rör osv, så den får ännu mindre utrymme!
#4 - 28 september 2008 12:47
ja dom skulle sjutas förjävligt men sånt är livet vissa länder har ju inga regler om fisk eller akvarium
#5 - 28 september 2008 12:49
jonnyboy87 skrev:
ja dom skulle sjutas förjävligt men sånt är livet vissa länder har ju inga regler om fisk eller akvarium

Om jag ser den i en affär kommer jag köpa den och rädda fisken
#6 - 28 september 2008 15:04
JojjeN skrev:
Om jag ser den i en affär kommer jag köpa den och rädda fisken

Vad bra, då bidrar du till att de får sälja och att de då kommer att tillverkar ännu fler såna. ;)

Tanken är fin men tyvärr får det fel effekt.
#7 - 28 september 2008 15:28
Nitra98 skrev:
Vad bra, då bidrar du till att de får sälja och att de då kommer att tillverkar ännu fler såna. ;)

Tanken är fin men tyvärr får det fel effekt.

Nej, det gör det inte, de kommer ändå förbjudas lika fort, så då kan jag likväl rädda dom som finns ute.
#8 - 28 september 2008 15:54
Tror du får tämligen svårt att hitta några till salu i europa, i Honkong däremot..
#9 - 1 oktober 2008 12:49
JojjeN skrev:
Nej, det gör det inte, de kommer ändå förbjudas lika fort, så då kan jag likväl rädda dom som finns ute.

I så fall bör de redan vara förbjudna vid det här laget, artikeln är från förra året... Men det är inte alla länder som har djurskyddslagar. På många platser är detta inget som upprör någon. Att något blir stående på butikshyllorna och inte säljer får däremot tillverkningen att upphöra, oavsett land. (I Sverige har dessa grejer så vitt jag vet aldrig sålts.)

Annons