hej har ett kar på 96 liter där går 4 slöjstjärtar med 10 guppy men sen dog nästan alla så nu är det bara 6 st kvar. vad kan det vara för fel
OBS 3 generationens inavel [:o]
jockke. skrev:hej jag har 3 guppys som håller på dö imorse dog en och nu är 2 andra smala som tusan och simmar konstigt, vad är det för fel ? ja skaffade dom för 1 månad sen lite mer en månad och de var helt full friska när ja köpte dom . tror du att dom har blivit för gammla ? ja matar dom helt vanligt som man gör 2 ggr om dagen
JojjeN skrev:Det har jag aldrig krävt, då hade jag ju inte informerat honom om hur han skulle göra? *host*asslicker*host*
Hanniplutt skrev:
Jag sökte lite på internet och hittade om bukvattensot och någon hade skrivit något om guppys med svarta ögon.
Nu såg jag att 2 av mina 3 honor jag har kvar har båda ett helsvart öga och en av dom ligger stilla vid ytan och rör sig inte. hon lever men flyter bara runt. hon ligger inte uppochned men jag börjar undra om det är någon annan sjukdom jag har fått. vi har fått yngel också och jag vill inte att dom skall dö :(