Min lilla Clarias verkar döende. Han "flyter" runt med huvudet uppåt i akvariet. Hela stjärten verkar vara på vägt att upplösas på något vis men ser inte ut som fenröta... Han flämtar något hemskt. Ligger han i en grotta flyter huvudet upp och lägger sig i grottans tak. Verkar bli värre! Finns det någonting att göra? Hemskt synd!!! Önskar jag kunde hjälpa den lilla stackaren... Han simmar upp mot ytan o ställer sig sen stilla och sjunker med huvudet uppåt.
MVH
/Jens
Uppdatering:
Jag har fengäddor och väderålar i samma kar och de mår utmärkt samt äter med god aptit. Hade en Fossilis i karet förut innan Clariasen och den dog på ett mystiskt vis... Simmade in i alla kanter en kväll och kunde sen inte röra sig och gav upp andan. Jag har ett tomt kar jag skulle kunna ha clariasen i men vet inte... Vad ska jag göra? Karet den är i nu är väl inkört och det borde inte vara något problem då alla andra mår jättebra... Den var en tur i ett annat kar med lite ciklider och det var väl i den vändan den började se konstig ut. Tog då tillbaka den till tanken den är i nu. Men övriga fiskar i båda kar mår jättebra.
Den är lite luddig runt munnen också, och det ser värre ut nere vid stjärten än igår. Satan...