Dom äter ALLT !!!----suck

#1 - 23 maj 2008 06:03
Hubba !

Den här lille gynnaren:

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1047

Trotsar alla beskrivningar på vilka växter de inte äter.

Enligt "alla" så skall de inte kunna/vilja ge sig på Anubias.

Men men men...de är helt klart kriminella......

Stoppade ner en planta för ett par dagar sedan.
Igårkväll ser jag en mal gå fram som en slåttermaskin över ett blad.

Se resultatet.......

funderar på att flytta dom till ett helt växtlöst kar......
#2 - 23 maj 2008 06:34
Tveksamt att det är malen som har orsakat den skadan, jag tror istället att det har blivit brutet vid roten och sedan börjat multna. Kollar man så ser man även att stjälken är dålig, och det blir den inte på ett par dagar.
#3 - 23 maj 2008 06:59
Vad är det för fiskart?
#4 - 23 maj 2008 07:50
Hehehe...panaque maccus e glupska som attans....har 2 små såna kvar i mitt ena kar och där e växtlöst och dom har snart krängt upp en halvkilo stor bit mangroverot på ett halvår.
Fula och tjocka som små grisar är dom.
#5 - 23 maj 2008 08:06
drd skrev:
Hehehe...panaque maccus e glupska som attans....har 2 små såna kvar i mitt ena kar och där e växtlöst och dom har snart krängt upp en halvkilo stor bit mangroverot på ett halvår.

Fula och tjocka som små grisar är dom.

Knycker in mej lite när jag ser att Drd är här. L333 käkar så grymt dåligt. Du vet, dom jag hämtade hos dej. Vad var det för käk du gav dom.
Lessen för trådknycket. ;)
#6 - 23 maj 2008 09:56
ansjo skrev:
Tveksamt att det är malen som har orsakat den skadan, jag tror istället att det har blivit brutet vid roten och sedan börjat multna. Kollar man så ser man även att stjälken är dålig, och det blir den inte på ett par dagar.

hmmm....då kanske det är som så att bladet har blivit lite mjukt över tiden om stjälken är skadad, och då fixar malhelvetet att tugga igenom den.

för tuggade genom bladet, det gjorde han.
#7 - 23 maj 2008 10:38
Skulle tro det är på det viset....
Att bladet är ojämnt dött kan bero på att stjälken intte ör helt av utan den delen som fortfarande var någorlunda hel kunde hålla en del av bladet vid liv.

Annons