dom har gjort det igen!!!!

#1 - 27 augusti 2005 20:30
nyss såg jag en klase rom hos mina ancistrus!! Vad kul.. detta är tredje gången :)

fast det är i trängsta laget, snart 3 kullar yngel i ett 100l! Dags att köpa större..

ville bara dela med mig , hehe!

Lenis
#2 - 27 augusti 2005 21:13
Trevligt;)..lycka till med den här kullen då:)
#3 - 27 augusti 2005 22:50
dags å åka till ikea å köpa ett gäng flajbackar ;)
HazelCR
#4 - 28 augusti 2005 06:48
Lenis3 m.fl. som dragit upp kullar med ancistrus, har ni märkt att ynglen växer lite olika snabbt? Det gör de hos mig iaf. Är det så att de som växer snabbare troligen är hanar eller .......har ni dragit någon slutsats?
#5 - 28 augusti 2005 07:15
tjipp tjipp har bara nån liten fråga ?? Hur får man ancistus att leka ? vad vill de ha?? har just nu tre i 120 liters men om två veckor ska de flytta till 375 liter den längsta är väl drygt 5cm å minsta e väl kanske 2,5 cm .

Hur lång tid tar det innan de blir könsmogna??? två av mina tre ancistusar e longfin kan de leka med "vanliga" ancistus???? tacksam för svar
#6 - 28 augusti 2005 07:37
Lhoria; det finns många trådar om ancistruslek på forumet. sök lite så får du att läsa ett tag. Kan bara börja med att säga att dina är lite för små ännu, de är inte könsmogna förrän det blir ca 6 cm... Sedan behöver du naturligtvis ha både en hanne och en hona, Longfin kan leka med vanliga men hur resultatet blir har jag inte en aning om...
#7 - 28 augusti 2005 08:14
hej!
Det är så kul när de leker! :)

Hur man får igång dom... ha en könsmogen hona med en könsmogen hane! Fast iofs är mina hanar rätt stora, just denna hane är säkert 10 cm så stor är han.
Lhoria: jag tror du har rätt lång väntan kvar! Om du absolut vill ha yngel nu är det enklaste att köpa stora ancistrus.

HazelCR: ancistrus växter låååångsamt! Och jag har sett stora storleksvariationer inom samma kull. T ex har jag en 5-6 mån gammal fisk i ett annat akvarium, denne har samma storlek som en nyfödd :O fast han måste ha nåt fel.

Min första kull, kanske 3 mån, är uppskattningsvis 3-4 cm.

Hmmm tanken är att jag ska hitta ett större sällskapsakvarium så jag kan ta mitt nuvarande 450 och ha malarna där i.. Då får de gott om utrymme.

Nåja, efter denna kull vet jag inte hur jag ska göra, vill ju inte att hanen ska svälta ihjäl, eftersom han knappt äter så länge han vaktar ynglena.

tack för alla svar :D
#8 - 29 augusti 2005 07:31
Hade gärna köpte större ancistus om det gick att få tag på *suck* säger man att man vill ha en ancistus försöker personalen genast över tala en till en gibbi som enligt dom e väldigt fina å trevliga i ett akvarium + att de ju inte växer så mycket ( yeah right)

Man blir förvånad över hur "dumma" vissa som sälger fisk är.

Annons