Hej!
Jag är helt ny här, och min första inlägg blir om min doppvärmare. Igår när jag skulle höja någon grad i mitt akvarium på 69l. Allt gick bra, förutom när jag körde igång den igen, så började det komma luftbubblor från där elsladden går ut, HJÄLP! Jag drog ur kontakten fort, och då slutade det bubbla. Dividerade lite med gubben och om det hade med värmen att göra. Lät den vara en stund, och sedan stoppa jag i den igen, och då funka det som vanlig. Men efter ca 20-30 min, så började det bubbla igen. Det måste väl vara luft bubblor, för det finns väl ingen typ "gas" i dem eller?.
Men detta kan ju inte vara bra, så det är väl bara att kasera den. Eller har ni varit med om detta?
Doppvärmaren och akvariumet har några år på nacken, ca 10 år. Och jag har funderat eller rättare sagt, så fort det blir lite pengar över, så kommer jag inskaffa ett akvarium på runt 150-250l.
Trodde jag hade hittat ett "ny" gammalt kar på 150l m. tillbehör för 500 kr, men det visa sig vara på 105l, så jag stod över.
Men nu är det lika bra att jag köper det. Jag kan ju använda doppvärmaren så länge i mitt 69l, tills jag fått upp detta på 105l. Har inget att ställa det på i nu läget.
Och eftersom både lysröret är för kort till mitt 69l och pumpen verkar sjunga på sista versen, så får jag väl sätta växter i 69l akvariumet istället.:p
Kan väl nämna att fiskarna inte verkade ta skada av det hela, och temp. var 24 grader i morse, men då hade dörren till rummet varit stängd.
Om du gör det du alltid har gjort, kommer du att få det du alltid fått.