dum fråga?

#1 - 6 december 2004 20:30
hej.
kan en ansictrushona vara romstinn trots att det inte finns en hane i karet?

Lenis
#2 - 6 december 2004 20:35
Japp
#3 - 6 december 2004 20:35
Ja det borde dom kunna vara eftersom man kan mata mycket i ett eget akvarium och sen släppa i den hos hanen och dom leker ganska kort därefter.. Så gjorde en kompis iaf.,
#4 - 6 december 2004 20:42
hmm oj det visste jag inte! men tänk om det är det min feta hona är då? och jag som inte har en hane... är det farligt för dom att vara romstinna när de inte "får ur sig" rommen? har inte plats för varken hane eller yngel tycker jag..
#5 - 6 december 2004 20:50
Ärligt talat har jag ingen aning om myten om att romstinna honor kan få så kallad romförhårdning är sann eller inte.
Jag hade en gång praktbarbshonor som jag var övertygad om hade detta men jag tror att även de normaliserades efter ett tag - aldrig sett detta hos killis fast detta finns omtalat även för dessa fiskar.
#6 - 6 december 2004 21:25
hmmm okej.. det här låter som en fråga för Tant Nancy... :)
tack för svaren
#7 - 8 december 2004 00:58
Har aldrig någonsin haft det problemet med mina honhor (ancistrus) eftersom jag brukar hålla dom separerade från hanen för att ha koll på vem av honorna som blir "mamma". Visst blir dom "romstinna" ändå, men det har då aldrig lett till något problem för mig så du kan nog ta det helt lugnt!

Annons