Dyrt eller billigt akvarium?

#1 - 7 september 2004 19:58
En som jag ringde på en annons han vill ha:
<font color="red">2000kr</font id="red"> för ett "500" liters...han visste inte måtten exakt men han sa 60x60x??? det sista visste han inte men, är inte standardmåttet 60x60x150, då är det ju 540 liters men jajja, är det ett rimligt pris. Man fick "alla tillbehör + möbel" till förutom lampa (sönder)

Och hanhade tt 750 liters, men där fick man bara benställning och akvariumet för <font color="red">2000kr</font id="red"> är det rimligt? Ska jag klippa till :P ?
#2 - 7 september 2004 20:04
Låter som jäkligt bra pris för båda, var finns haken?
Köpte mitt 275 för 1000kr och det ser jag också som en bra affär, men det där ser ut som en kanondeal.
Kolla karen ordentligt bara, verkar lite väl billigt (tycker jag).

Cool firre i presentationen, var tvungen att kolla var man kunde göra såna affärer.

MVH ANdreas
#3 - 7 september 2004 20:08
Kolla om det finns större repor i glaset, speciellt i botten. Det finns alltid repor i begagnade kar, vissa syns väl andra är små och mikroskopiska och de är det inte någon fara med[:)]
#4 - 7 september 2004 20:22
Tack för alla svar!
men ska jag satsa på 500 liter eller 750 liter.. pumpar och diverse tillbehör kostar väll multum till 750 liter. Ska åka och kolla på dem imorn... hoppas på jättabraà tips så att jag verkligen göra en bra affär!
tack på förhand
#5 - 7 september 2004 20:27
Repor i botten spelar ingen som helst roll. Finns det överhuvudtaget något begagnat kar utan repor i botten? Man har ju sand i karet...
Framrutan däremot bör man kolla, kan vara irriterande med stora repor där...
#6 - 7 september 2004 22:17
Jag skulle gå på stora akvariumet, men det är jag det... :)
Fråga om du inte får ta hand om rampen åt honom, om du väljer det lilla. Det går i vart fall att byta och sätta in nya eldelar (typ det som hjortgatan hade, dvs färdigkopplade, bara att sätta in).
Bara möbeln brukar koste en hel del.
#7 - 8 september 2004 05:37
Handlar väl egentligen om hurvida du vill ha ett akvarium på 500L eller ett på 700L? Köp det som du tror du kommer ha mest glädje av men glöm inte att kolla så du har plats med det (vilket börjar bli det största problemet hemma, platsbrist!) :-) Lycka till!

Annons