easy-life filtermedium

#1 - 18 februari 2007 09:04
Är det någon som har erfarenhet av detta mirakelmedel. Fungerar det, eller är det hockus pockus. Använder i dag Tetra Aqua Safe. Har förståt att easy-life gör samma jobb + lite till;). Undar också vad nytta man har av extozon salt, blev rekomenderad det av en handlare i sommras och har använt det sedan dess. 1 tesk per 50lit akvarievatten, enligt handlaren så dunsta det saltet bort så jag skulle dosera hella karets vattenmängd varje gång. Blir mycket salt tillslut om det inte skulle dunsta:confused:
#2 - 18 februari 2007 09:25
Salt dunstar inte bort

extozon salt är 99% rent havssalt ...

Du har inte märkt avlagringar i överkant på akvariet
#3 - 18 februari 2007 09:40
inga särskilda avlagringar blir ju lite "kalkavlagring" så att säga men inte mycket, men om det inte "dunstar så har jag blivt ganska så lurad av sälgaren[:(!]
#4 - 18 februari 2007 09:43
Salt ska du bara använda vid sjukdom,annars när du väl får någon sjukdom så hjälper inte saltet.
Och ja säljaren har lurat dig eller också vet den inte vad den pratar om.
MvH Richard
#5 - 18 februari 2007 09:46
ok kan jag bara sluta med saltet på en gång eller ska man trappa ner under ett par vatten byten:confused:
#6 - 18 februari 2007 09:57
Nej det är bara att sluta,saltet försvinner mer och mer efter varje vattenbyte så det blir som en nedtrappning.
MvH Richard
#7 - 18 februari 2007 10:14
Okej då ska jag sluta på en gång ska gör vattenbyte idag så det kom ju lägligt.Tack för informationen. Har upptäckt att man får så många olika svar på samma fråga beroende på vem man frågar, men har själv tyckt att det var något lurt med allt det här saltet, som jag skulle ha i förebyggande syfte.
Ibland unrar man om säljarna vet något om vad dom säljer, för ett tag sedan frågade jag en kille på djurmagasinet om olika vattenberedningsmedel, men han viste inte mer än att det som var flaskorna var "bra att ha saker". Har inte handlat av honom sedan dess:)
MVH Larsson
#8 - 18 februari 2007 10:25
hört många skräck exempel

På Bra Zoo i örebro förklara han att Mangrow rötter va så dyra för dom va tvungen o gräva upp dom på savannerna i afrika ... Lol ... blev bara mer sur o svor att jag alldrig ska köpa nått av han . funderar snarare på o anmäla dom för djurlplågeri ... vill ni få en skräckuplevelse så åk dig.

MV Martin Ahl
Örebro ....
#9 - 18 februari 2007 15:53
Tänk vad folk kan dra för rövarhistorier.
Fortfarande ingen som vet något om easy-life?[:-140]
#10 - 18 februari 2007 18:07
om det vore bra så hade det garanterat varit uppe på zoopet!:)
#11 - 18 februari 2007 18:12
åheim skrev:
om det vore bra så hade det garanterat varit uppe på zoopet!:)

eller så vågar inge nprova mirakelmedel ;)

jag köpte en flaska, men kommer att gå tillbaka till 'vanligt' igen.
en vätska som tar bort allt dåligt riskerar att nutralisera gödning känns det som.

men vattnet blev klart om inte annat :)

Annons