eftersöker funktion för mina bilder.

#1 - 12 augusti 2012 17:52
ja som rubriken säger, ja eftersöker en funktion för att komma åt mina bilder som jag laddat upp, förutom att gå via inläggen när man ska lägga dit en ny.

alltså ja vill nå mina mappar med bilder utan att behöva göra ett inlägg.
går det å göra nu å ja bara har missat den funktionen eller finns det inte?

tacksam för svar.

/
#2 - 12 augusti 2012 18:04
Så som det är nu så får du ladda upp dom i fotoarkivet också. Funktionen du efterlyser skulle även jag tycka vara bra, då slipper man ladda upp bilder två gånger. Det finns ju bilder (t.ex terrariebilder) som inte passar i fotoarkivet.
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 12 augusti 2012 18:09
Jag förstår inte riktigt vad ni efterlyser.
Man kan som sagt var lägga in sina foton i goldmedlemmarnas fotoarkiv och där ligger just nu ca. 12.500 foton.

Man kan som sagt även lägga in annat än akvariefoton där - det enda som har sagts är att de flesta foton skall ha akvaristisk anknytning. Det är ju t.ex. inte så lämpligt att ladda upp en massa foton från senaste släkträffen där;)
#4 - 12 augusti 2012 18:15
ja tänker så här.
"ja skriver i en tråd å så laddar ja upp en bild där på en fisk. sen några dagar senare så kanske ja sitter vid en annan dator å skulle behöva den där bilden, å då skulle ja vilja komma åt själva mapparna där bilden lagras utan att gå via bilduppladdningen.
eller om ja söker en bild som ja laddat upp i en tråd för längesen å som kanske är omöjlig att hitta utan att söka igenom 400sidor, då finns ju bilden kvar i mina mappar.
vist man kan ladda in dom i fotoarkivet, men då blire ju å ladda upp bilden flera gånger.

det är alltså hit ja skulle vilja komma utan att gå via bilduppladdning.

[ATTACH=CONFIG]55005[/ATTACH]
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 12 augusti 2012 18:30
Fast jag förstår inte riktigt varför det inte skulle funka att ha fotot i goldmedlemmarnas fotoarkiv?

Jag själv har dock mina foton på "skrivbordet" där det är lätt att hämta dom om jag skulle behöva dom - dessutom så ligger de där i större format än vad man kan lägga in på Zoopet.
#6 - 12 augusti 2012 18:34
det funkar absolut, men då måste man även ladda upp bilderna där.
sen är det inte alltid fiskbilder man laddar upp. ibland är det ju bilder som kanske mer har med inredning att göra, träd rötter osv. de är mest sådana bilder som skulle vara bra att komma åt för man kanske skickar in i trådar lite då å då.

å då skulle de va skönt att komma till dom där mapparna via en snabblänk så man lättare kunde hitta bilden.

men de är ju inget absolut livsviktigt, bara en grej ja funderat på ett tag.
admin
Christian Alfredsson
#7 - 13 augusti 2012 19:22
Kollar på det och återkommer
admin
Christian Alfredsson
#8 - 13 augusti 2012 19:42
Gå till Inställningar högt uppe till höger. Efter det klickar du på bifogade filer.
#9 - 13 augusti 2012 22:02
den grejen funka, tack för det. fast de va kanske inte exakt så ja tänkte.
går det inte att komma åt mapparna på samma sätt? eller äre bara via bilduppladdningen som man kommer åt dom?

Annons