hej!
jag har lite frågor och funderingar kring att driva en akvarieaffär!
jag har nästan precis börjat att ha egna fiskar men har alltid varit faschinerad av dessa vattendjur. nu går jag i skolan, ska börja mitt andra år på handels- och administartinslinjen och har länge funderat på vad jag igentligen vill bli. så slog mig tanken för några dagar sedan att jag nog skulle trivas med att jobba i en akvarieaffär!. eller ev öppna en egen affär. nu i tvåan har vi praktik en dag i veckan och i tren kommer vi att ha två dagars praktik i veckan, de skulle jag gärna vilja spendera i en fiskaffär.
men nu undrar jag lite om att starta en fiskaffär, är det några som har egna erfarenheter av detta och skulle kunna ge míg några råd? jag hade tänkte mig en ganska liten verksamhet i halmstad eller växjö. är det svårt att få en akvarieaffär att gå runt? vi håller ju på med diverse ämnen i skolan som har anknytning till att starta eget och när vi går ut ska vi i stortsett också kunna bli egenföretagre. jag är tacksam för lite tips och råd i detta ämne och om det är någon som vet om det finns någon utbildning man kan gå för att lära sig mer om fiskar och skötsel!
MVH Frida