Eheim 2073 Professionel 3

#1 - 26 mars 2010 13:50
Hej jag har ett Juwel rio 180 liters så tänkte investera i ett ytterfilter :d Men nu är frågan vilket ytterfilter ska jag satsa på ? jag har kollat på ett Eheim 2073 Professionel 3 får det för ett bra pris tycker jag. Är det någon som äger ett sådant och har lite inside info om det ;)

I akvariumet simmar det runt malawi just nu.

Tack på förhand Mvh Deni
#2 - 26 mars 2010 14:13
Jag har ett sånt filter till mitt 240 liters och det funkar jätte bra, det är tyst och lätt att sätta igång. Efter att jag hade haft mitt i ca. en månad så satte dock den vita filtermattan igen så den plockade jag bort. Nu har jag inte rengjort filtret på säker fem månader men det är fortfarande bra sprutt i det. Jag är glad över att jag köpte det, för mitt akvarium har aldrig varit renare och snyggare än vad det är nu :D.
#3 - 26 mars 2010 16:21
Jag kör också med detta till mitt 325 Liters Malawi kar och måste säga att det drar runt vattnet enormt bra, då har jag även gömt insuget bakom min hemgjorda bakgrund, vattnet är kristallklart.
Enormt jävla tyst är det också plus att det enbart drar 16W.
Rekommenderas varmt.

Går på 1600 spänn om du beställer på Aquaristic.net
#4 - 26 mars 2010 16:22
På ett 180 Liters skulle det nog tillochmed räcka med 2071 btw.
#5 - 26 mars 2010 20:24
okok tackar för svaren ska fundera lite till ;) är lite orolig över att det skulle börja läcka eller något :confused: då kommer tjejen döda mig :d
#6 - 26 mars 2010 20:40
Ställ ytterfiltret på någonting eller inuti något så man inte sparkar eller kör in i det så är det garanterat läckfritt. Vi snackar ju Eheim nu ;)

Annons