Eheim 2206 Aquaball

#1 - 25 januari 2009 20:03
Hur stort är detta filter? Har ju ett väldigt litet akvarium, så måste ha ett filter som får plats.

Och hur sänker man styrkan på ett sånthär filter så det inte blåser så snabbt?
#2 - 25 januari 2009 20:15
JojjeN skrev:
Hur stort är detta filter? Har ju ett väldigt litet akvarium, så måste ha ett filter som får plats.

Och hur sänker man styrkan på ett sånthär filter så det inte blåser så snabbt?

Längd: 104 mm
Diameter: 96 mm
(så den tar i stort sett upp 0.8 liter av volymen i karet)

"The flow rate is set by the output regulator" Så är nog nått man skruvar på vid utblåset.
#3 - 25 januari 2009 20:32
Skit bra pump. Har både 2206 och 2208.
#4 - 26 januari 2009 06:08
Tackar!
Bilagor:
#5 - 26 januari 2009 18:56
Köpte samma pump för nån vecka sen och allmänt så är den kanon. Men ca var 20 min så låter den för j*****t...verkar som den hamnar lite i obalans. Nån som har något tips på vad man skall göra för att fixa det?
#6 - 26 januari 2009 21:16
Köpte samma pump för nån vecka sen och allmänt så är den kanon. Men ca var 20 min så låter den för j*****t...verkar som den hamnar lite i obalans. Nån som har något tips på vad man skall göra för att fixa det?
hade samma problem med min aquaball! ena änden på axeln sitter i luckan som i sin tur inte sitter helt still.... ett skitfilter tycker jag, och att den sen drar vatten på sidan om filterpatronerna gör inte saken bättre och den vibrerade som ett as!
#7 - 27 januari 2009 00:45
Hoppade ni på era Aquaball eller? ;D

Köpte ett till idag 2208 ..inge problem med vare sig ljud eller annat.
#8 - 27 januari 2009 18:18
nä, det verkar som det är en vettig pump och jag bara har haft otur. Kan ju tillägga att under den tiden som den inte hamnar i obalans så är den skittyst. Så som helhet är jag nöjd med den...får väl pallra mig förbi zooaffären i helgen och se vad de säger om ljudet...
Guest
#9 - 27 januari 2009 18:19
åheim skrev:
hade samma problem med min aquaball! ena änden på axeln sitter i luckan som i sin tur inte sitter helt still.... ett skitfilter tycker jag, och att den sen drar vatten på sidan om filterpatronerna gör inte saken bättre och den vibrerade som ett as!

Jag har för mig att ja läst nånstans där flera personer oxo tyckte att filtret sög.
#10 - 27 januari 2009 18:55
Kommer inte bli nån aquaball, blir ett hang on filter som tar mindre plats.

Annons