JaXxS skrev:det finns en anslutning för slang att få med om ja inte minns helt fel
JaXxS skrev:hmm de finns ju två compact serier som de ser ut som.
det är den första compact serien man kan ha slanganslutning på.
JaXxS skrev:det finns en anslutning för slang att få med om ja inte minns helt fel
!Nu sitter jag här med min eheim compact.... fullständigt obrukbar pga att den låter som ett reaplan[:(!] Eheim borde skämmas för att sälja sån här fullständig skit! Inte kunde man ha den utanför akvariet heller fast PWSS uppgav det i produktbeskrivningen! Nej Eheim är slut som ledande pumptillverkare, dem håller lägre kvalite än de allra billigaste pumparna på marknaden! Nä nu ska jag vara aquael och tetratec trogna[B)][/quote]åheim skrev:Hej! Jag undrar om dessa billiga (för att vara eheim) pumpar är av bra kvalite och går tyst? Stämmer det att man kan ha den utanför akvariet? Någon som har den och gillar den!? ... eller inte gillar den för den delen
Jo jag har meilat PWSS men inte fått svar och självklart körde jag den torr för akvariepumpar har jag hört är känsliga för vatten!!Karon skrev:Du frågar och får svar men tror inte på dem, du mejlar inte PWSS och för att få deras uppgifter bekräftade trots att flera svar här sade att de inte funkade utanför karet, lite ligger väl ansvaret på dig själv?
Snacka med PWSS så skulle jag tro att det löser sig.
Låter som ett reaplan, provkörde du den torr utanför akvariet?
åheim skrev:Jo jag har meilat PWSS men inte fått svar och självklart körde jag den torr för akvariepumpar har jag hört är känsliga för vatten!!
Ja jag har bara placerat den i akvariet så några fel på handhavande i mitt fall existerar inte! och det där med att pumparna funnits i decennier och kvaliten försvunnit över en natt stämmer faktisk, i och med flytten av den mesta tillverkningen till korea eller va det var så upphörde den omtalade kvaliten;)jarinen skrev:Personligen tror jag den kritik mot Eheim pumpar som förekommer även kan tillskrivas handhavandefel, det vill säga "skit bakom spakarna".
Kanske man måste tänka om ändå, nu när Eheim inte längre är ledande pumptillverkare och kvaliteten är borta över en natt på pumpar som funnits i decennier i samma utförande;).
Mvh Jari
Lasse skrev:Jag har nu 1 trehundra, 2 sexhundra och en tusen och de har fungerat perfekt - det måste varit ett måndagsex du fått Åheim.
MVH Lasse