Eheim plant tång, bra? Andra bra växt verktyg?

#1 - 27 juli 2004 17:55
Har någon provat dessa(eheim plant tång)? Kan ni rekomendera dom?

Har ni andra bra förslag på andra på verktyg?

#2 - 27 juli 2004 18:50
IKEA saxset "Trojka": 19 spänn
IKEA stekpincett "Centrisk": 9 spänn
Handen: Gratis
Reklam-isskrapa: Gratis

Bra ställe att plocka drivrötter, förstenat trä och intressant formade stenar: Ovärderligt
#3 - 28 juli 2004 18:05
ja biligt är altid bra, har en stek pincett, men tycker den är lite jobbig, skall kolla in om den på ikea känns lättare att använda.
A får prova att köppa en eheim plant tång och se hur dom är.

Defac har för mig du använde någon hund kamnings grej för att klippa dinna gräsmattor, minns jag fel?
#4 - 28 juli 2004 18:32

Defac har för mig du använde någon hund kamnings grej för att klippa dinna gräsmattor, minns jag fel?

Jo det stämmer. Handtaget satt lite fel på den bara (har sett att det finns med handtaget uppåt så dom är smidigare) och jag har inte använt den så mycket sedan jag införskaffade den. Det var mest för att kamma ur skit ur mattan och att den var vass underlättade iom att den istället för riva upp grästuvorna istället kapade gräset.
#5 - 28 juli 2004 19:44
-Reptilmatningstång, 50 cm lång. Inköpt på konkursutförsäljning för 25 kronor. Suveränt bra till plantering!
-Extra lång sax för akvariebruk. Köpte min på Aquaristic.net för 120 kronor. Papillon heter tillverkaren. Liten och smidig när man ska gallra och toppa växterna som står längst bak i akvariet.
-Eheims planttång har jag också, men den är lite klumpig och man tappar lätt det man ska hålla fast. Dessutom är det svårt att hålla lagom hårt i växterna.
-Hittade en tång från Hjälpmedels-centralen, en som handikappade har för att dra på sig strumpor och plocka ner saker från hyllor. Den är i metall och har gummigrepp. Gav 40 kronor för min på loppis.Bättre än Eheim-tången!
-En stor plastbricka, den lägger jag tvärs över mittstaget på akvariet och sorterar upp växterna i olika längder när jag föryngrar i djungeln.Sen går det fort att plantera allt.
-Stekspade av plast är bra att jämna till gruset med.
#6 - 29 juli 2004 15:52
Hej Ulla tackar för tipsen, och narturligtvis defac också(bestälde just pmmd från jocke)
Bra att någon hade testa eheim tången, presic vad du beskrev var jag rädd för.
Skall åka och kolla på hjälpmedelscentralen, samt reptilmatings tång verkar bra, för jag behöde något som jag kan lägga ut viss maten med, det var faktiskt 50% av anledningen jag kollat på eheim planterings tång.

Annons