ej försäljare som ringer

#1 - 30 januari 2007 19:22
om man inte vill att försäljare ska ringa hem till en så finns det en hemsida man kan anmäla sig på vet du vad den heter.
#2 - 30 januari 2007 19:27
#3 - 31 januari 2007 09:06
Tack så mycket för länken, ringde genast när jag såg den.
MVH/kkk
#4 - 31 januari 2007 09:46
Det bör nämnas att det inte är alla försäljare som respekterar det:mad:
De som gör marknadsundersökningar slipper man inte i heller :(
#5 - 2 februari 2007 07:31
de företag man redan har avtal med får ringa även om man är med i NIXregistret menjag kan ju säga att det blev betydligt lugnare här hemma när spärren gick igenom.
#6 - 2 februari 2007 07:36
Ja, det är ju mycket bättre men långtifrån bra... känns ibland som om jag är någon slags medelsvensson som passar bra in i alla undersökningar...
#7 - 2 februari 2007 07:36
Finns det några lagar som man kan kasta i ansiktet på dom löss till försäljare som inte respekterar Nix-spärren?[B)]
#8 - 2 februari 2007 07:41
Om det företaget är med i Nix till en kan man nog nämna ordet anmäla. Brukar bli kort samtal då, sambon provade
#9 - 2 februari 2007 08:07
Jag har ett bättre förslag... Fråga försäljaren efter hans eller hennes hemnummer och säg att ni ringer dom hem på lördag kväll eller någon annan kväll... då brukar dom fatta vinken..:)
#10 - 2 februari 2007 08:15
Lite trevligare och klart roligare. Får jag ditt så ringer jag på lördagkväll. Morgonfnisset avklarat då, tack
#11 - 2 februari 2007 09:04
hfh75 skrev:
Jag har ett bättre förslag... Fråga försäljaren efter hans eller hennes hemnummer och säg att ni ringer dom hem på lördag kväll eller någon annan kväll... då brukar dom fatta vinken..:)

som jerry seinfeld gjorde :D :)
#12 - 2 februari 2007 09:51
rödtoppen skrev:
som jerry seinfeld gjorde :D :)

Så det är därifrån det kommer...:)
#13 - 2 februari 2007 10:04
Funkar också med de väl dolda skådespelartalangerna...........

spela packad.........

svara enstavigt bara ...... aaaaaa ...... nääääää med långsam släpig svag röst.....

eller varför inte låta de välja olika alternativ.

Du är nu placerad i kö.........

Vill du sälja..... tryck 1 avsluta med ¤

Vill du göra en undersökning....... tryck 2 avsluta med ¤

Vill du bara störa och irritera....... tryck 3 avsluta med ¤

Tyvärr många som ringer mig just nu men vi är 3 i hushållet
som jobbar för att ta hand om Ditt samtal.........

Vänligen återkom INTE !
Guest
#14 - 2 februari 2007 20:33
hehe jag spärrar inte mitt nummer, när de ringer och säger att de vill sälja nått och om de är riktigt jobbiga brukar jag antingen säga ja hela tiden tills det är i slutet då ångrar jag mej.

eller så brukar jag försöka sälja grejer till dom fast då brukar dom lägga på fast det var ett kanon erbjudande till ett kanon pris:(
#15 - 2 februari 2007 20:43
jag är alltid trevlig mot dem. oftast är det ungdomar som försöker tjäna pengar och då tycker jag det är fel att vara otrevlig dryg etc. varför inte bara säga nej tack? de ringer ju inte 40 ggr om dagen precis!
Guest
#16 - 2 februari 2007 21:02
smurfmats skrev:
jag är alltid trevlig mot dem. oftast är det ungdomar som försöker tjäna pengar och då tycker jag det är fel att vara otrevlig dryg etc. varför inte bara säga nej tack? de ringer ju inte 40 ggr om dagen precis!

som jag skrev de jobbiga som inte accepterar ett nej och det kvittar om de är unga eller gamla....
#17 - 2 februari 2007 21:08
Lutt skrev:
som jag skrev de jobbiga som inte accepterar ett nej och det kvittar om de är unga eller gamla....

menade inte specifikt dig utan alla som tycker att dessa försäljare är jobbiga... kunde ju vart era barn...?
#18 - 2 februari 2007 21:48
Efter det att en av mina söner gjorde en sejour som telefonförsäljare så har jag mildrat mina svar en hel del faktiskt - kom ihåg att dom är vanliga dödliga som oss alla andra (just doing their jobs). Men visst får dom ta en massa skit - och det är en stor omsättning av personal i den branschen.
Dessutom borde det egentligen vara en stor merit - dom lär sej en massa praktisk psykologi på köpet faktiskt. Tänkte inte på det innan jag hade ett djupsnack med sonen.
Guest
#19 - 2 februari 2007 21:50
smurfmats skrev:
menade inte specifikt dig utan alla som tycker att dessa försäljare är jobbiga... kunde ju vart era barn...?

om det varit mitt barn?
jag tror de som är försäljare har valt jobbet själva, tror inte det är någon som blir tvingad.

ger man sig in i leken får man leken tåla....ett jobb är ett jobb.
#20 - 2 februari 2007 21:54
En av de branscher det finns många arbetsmöjligheter inom.
Tänk också på det!
#21 - 2 februari 2007 21:55
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur som helst så tycker jag inte att man skall behöva bli ovänligt bemött vilket jobb man än har. En annan sak är om dom försäljare som ringer som är direkt otrevliga, det skall man ju inte behöva ta. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fast nog skulle man behöva ha en "nix-skylt" i pannan när man kliver in i någon affär eller i ett köpcentrum för att slippa bli antastad av försäljare där oxå :confused:[/COLOR][/FONT]
#22 - 2 februari 2007 21:55
Att bara lägga på tycker jag är ganska effektivt. Så slipper man vara taskig också.
#23 - 3 februari 2007 09:11
Nä, otrevlig behöver man väl inte vara.... sedan bör det ju tilläggas att de allra flesta försäljare faktiskt accepterar ett klart och bestämt nej...
#24 - 4 februari 2007 12:04
hfh75 skrev:
Ja, det är ju mycket bättre men långtifrån bra... känns ibland som om jag är någon slags medelsvensson som passar bra in i alla undersökningar...

Jasså??
Det dröjde över 25 år innan någon från gallup ringde mej. Jag började fundera på om jag var hemskt onormal..
#25 - 4 februari 2007 13:37
Det stora problemet med NIX registret är att alla företag som nånsin gjort affärer med en inte behöver bry sig om det. T.ex. har du en gång prenumererat på DN kan du kallt räkna med att DN's telefonsäljare ringer minst en gång i månaden i all evighet, amen, oavsett om du går med i NIX.

EDIT: Eftersom telefonsäljare nästan aldrig vill berätta vad de säljer förrän de har pratat med en i ett par minuter, gör jag numer så att när nån ringer och det låter som om en försäljare, säger jag direkt "nej tack vi är inte intresserade" och lägger på.
#26 - 4 februari 2007 14:34
gladys skrev:
Jasså??

Det dröjde över 25 år innan någon från gallup ringde mej. Jag började fundera på om jag var hemskt onormal..

Hehe.... du har nog bara haft en herrans tur...
#27 - 7 februari 2007 20:17
Alltid när dem ringer och vill prata med någon i familjen så säger jag att den personen inte är hemma, då brukar dem fråga när dem kommmer hem.

Då svarar man bara artigt att de brukar komma hem en stund efter din arbetstid har gått ut.

Dem brukar fatta vad man vill då.

En annan grej är att sitta och låta helt ointresserad och låtsas att man tittar på fotboll eller hockey och sen skrika att det skulle vara straff eller nått sånt mitt i tele samtalet.
#28 - 7 februari 2007 21:04
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur som helst så tycker jag inte att man skall behöva bli ovänligt bemött vilket jobb man än har. En annan sak är om dom försäljare som ringer som är direkt otrevliga, det skall man ju inte behöva ta. [/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fast nog skulle man behöva ha en "nix-skylt" i pannan när man kliver in i någon affär eller i ett köpcentrum för att slippa bli antastad av försäljare där oxå :confused:[/COLOR][/FONT]

man skall altså inte göra korstecknet åt telenor/vodaphoneförsäljare och väsa "vik hädan!" Det var annars rätt effektivt:D
#29 - 7 februari 2007 21:09
Morellen skrev:
man skall altså inte göra korstecknet åt telenor/vodaphoneförsäljare och väsa "vik hädan!" Det var annars rätt effektivt:D

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Så du har testat? *S* :D[/COLOR][/FONT]
#30 - 7 februari 2007 21:21
Annars så kan den här vara bra att skriva ut och ha liggande vid telefonen: http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanu.pdf :)
#31 - 8 februari 2007 01:26
jolon skrev:
Annars så kan den här vara bra att skriva ut och ha liggande vid telefonen: http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanu.pdf :)

Wow den är ju bara såå bra även om jag inte blir drabbad lika mycket längre efter nix intåg.:)

otrevlig brukar man inte behöva bli jag brukar faktist fråga var man fått mitt nummer som följdfråga upplysa om att jag finns med i nix och varför man inte respekterar detta är de envisa så frågas på vilket företag de jobbar och vad de heter de brukar då inte vilja prata mer då.:confused:

värst är då ändå dessa otroligt konstiga undersökningar.:mad:

mvh erik l

Annons