smurfmats skrev:jag är alltid trevlig mot dem. oftast är det ungdomar som försöker tjäna pengar och då tycker jag det är fel att vara otrevlig dryg etc. varför inte bara säga nej tack? de ringer ju inte 40 ggr om dagen precis!
smurfmats skrev:menade inte specifikt dig utan alla som tycker att dessa försäljare är jobbiga... kunde ju vart era barn...?
hfh75 skrev:Ja, det är ju mycket bättre men långtifrån bra... känns ibland som om jag är någon slags medelsvensson som passar bra in i alla undersökningar...
Maria - Sjöjungfru skrev:[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Hur som helst så tycker jag inte att man skall behöva bli ovänligt bemött vilket jobb man än har. En annan sak är om dom försäljare som ringer som är direkt otrevliga, det skall man ju inte behöva ta. [/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Fast nog skulle man behöva ha en "nix-skylt" i pannan när man kliver in i någon affär eller i ett köpcentrum för att slippa bli antastad av försäljare där oxå :confused:[/COLOR][/FONT]
Morellen skrev:man skall altså inte göra korstecknet åt telenor/vodaphoneförsäljare och väsa "vik hädan!" Det var annars rätt effektivt:D
jolon skrev:Annars så kan den här vara bra att skriva ut och ha liggande vid telefonen: http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanu.pdf :)