Det pratas mycket om att man blivit lurad i djuraffären om fiskar som passar i stim, trivs i små utrymmen etc. Och nu känns det som jag är den ända som inte blivit lurad :o Någon annan som kan lita på dem i deras djuraffär??
:(
lili76 skrev:Jodå.. :) Där vi normalt köper våra fiskar blir vi inte lurade. Han är duktig och ärligt, nära på åt det brutala hållet..
Men så blev vi totalfintade när vi köpte eldstjärtar och blint litade på det djuraffären sa; stimfiskar, ni måste ha minst 3.
Normalt så läser vi på och funderar åtminstone lite, men just den gången impulsköpte vi tyvärr.
Aquario skrev:Jo, jag tar ju vad dem i djuraffären säger med en nypa salt, annars kan jag lita på dem. :)
För att byta ämne lite hastigt, är Slöjstjärt ( http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1203 ) en kallvattensfisk eller går den att ha i ett "vanligt" akvarium?:p
NiXoN skrev:Hmm, jag hävdar att man inte skall sälja sumpväxter till akvariebruk. Sen om man haft butik i många år så bör man ha klurat ut vad som är lämpligt eller ej.
Sen att man säljer sjuk fisk blandar fel arter och ger helt missvisande råd, är självklart att luras.
Därav så brukar jag endast rekomendera korallrevet, trots att dom är lite dyrare.
//NiXoN
cattus skrev:Varför skulle det inte säljas ech. eller crypt. i zoobutikerna. De växterna är ju bland de populäraste och mest enkla akvarieväxterna. Att de sedan odlas submerst, har ingen betydelse efter in invänjningsperiod i akvariet. Ech. bör du plocka bort ca 2/3 delar av innan planteringen i akvariet för att näringen skall gå till nya blad som kommer i akvarievattnet istället. Cryp. kan vara lite känslig för hur den fraktas/hanteras, men är en av mina absoluta favoriter.
Kjaer skrev:Då ska man inte sælja Echinodorus eller cryptocoryner alltså?
Anettejt skrev:Men sen samtidigt, är inte alla försäljare, försäljare?
Hur många bryr sig bara om vad de säljer? Eller skall vi säga, hur många hade överlevt då?!