det är med att bara fem yngel överlever skulle ja säga är det mest naturliga för i naturen så är det kanske bara 90-99% som överlever till vuxen ålder (beror lite på om sytändigheterna).
fast om du är på jakt efter att få så många yngel som möjligt att överleva så skulle ja ta upp ynglen efter dom har kläckt o inte än blivigt fri simmande (lättast att få upp dom då). sen så skulle ja mata dom med nykläckt artemia eller micro. personligen så har ja bara matat med artemia till eldbuk. mata ej före dom blivigt fri simmande.
hos ynglen bör du byta rätt ofta när dom är riktigt små (varanan dag 30-40%) var efter dom växer så kan du dra ner på vatten bytena om du sätter in ett filter.
inredning hos yngel bör du ej ha inte heller botten material. Det är lättare att hålla rent utan sånt.
Jag skulle ha två par i ett 200 liters om man har mkt gömställen.
ha ej så jätte störmt vatten till ynglen då simmar dom ihjäl sig.
Äldre o mer erfarna par leker mer sällan fast det blir oftast mer i en kull. enligt mina erfarenheter. fast om dom är för gammla så av tar deras lek ofta.
frågor som mat,vatten byten,inredning,strömt vatten mm som gäller för vuxna eldbukar kan du göra som du vill fast glöm inte regelbundna vattenbyten. lycka till. opps ja såg att det blev lite rörigt om det är något du inte förstår så kontakta mig:)