Eldbukssalamandrarna och Amanoräkorna !!

#1 - 6 oktober 2010 06:39
:DJAAAAAAA!!
Det verkar funka, Eldisarna och Amanoräkorna, de bryr sig inte om varandra! Om de inte råkar stöta emot varandra men inte annars.

Räkorna är jätteroliga att kolla på! Så snabba. (De är precis som räkan i akvariet i "Hitta Nemo", hahaha!)
Vi får väl se hur det fortgår.
Ville bara berätta!
#2 - 6 oktober 2010 13:19
Trevligt! Inte så många som har salamandrar här på forumet, så det är alltid kul med något nytt:)!
Hoppas att det även i fortsättningen går bra med din kombination, annars blir det ett dyrt foder;).
#3 - 6 oktober 2010 18:16
Ja jättekul.
Är lite nybörjare men vi har googlat och frågat och få har svarat så vi tänkte att vi prövar väl. Och det verkar funka som sagt. Karet blir allt mer fritt från alger oxå.
De är supermysiga att se på.

Mvh / Janko och Bullen, Eldbukssalamandrar och Amanosarna: Kakan, Skorpan och Kexet!
#4 - 6 oktober 2010 19:19
jag har iförsig en större art, en spansk revbenssalamander den käkar hela skalade räkor (sådana man köper i frysdisken dom vanliga). just med den arten skulle det nog inte funka.

men roligt att det funkar för dina, och som ansjo skrev hoppas det funkar sen också när salamanderna blivit större/fullvuxna.
#5 - 9 oktober 2010 21:55
Flaxss skrev:
jag har iförsig en större art, en spansk revbenssalamander den käkar hela skalade räkor (sådana man köper i frysdisken dom vanliga). just med den arten skulle det nog inte funka.

men roligt att det funkar för dina, och som ansjo skrev hoppas det funkar sen också när salamanderna blivit större/fullvuxna.

OCH de lever än! Och som de har städat!!!
De är så roliga att se på!

Storsallisen har idag ömsat skinn igen, andra gången på typ en-två månader nu..Lillsallisen har inte, vad jag vet, ömsat..men misstänker att den större är något äldre. Den lilla verkar inte ha mycket till instinkt heller, han är dålig på att äta. Tar en bit mask sådär på nåder, kanske var fjärde dag...Växer inte så bra..

Men han lever ju iaf...kanske jag ska prova någon annan mat ist? Han tog ett par röda mygglarver, men jag vet att man inte ska mata med det... Har prövat pellets men det äter ingen av dem.
Tips på annan mat?

OM jag försöker truga honom med mask så brukar han sitta länge och bara stirra på masken, sen om den inte har smitit så kommer feta Bullen och smaskar i sig den oxå..

Tips någon?
Bilagor:

Annons