Det är intressant att höra om andras elefantnosar, jag tycker det är en härlig fisk både till det yttre och det inre. Tydligen så har den en abnormt stor hjärna i förhållande till sin kroppstorlek, störst av alla fiskar mig veterligen.
Dess elektriska organ används tydligen mycket vid kommunikation, bland annat är det med hjälp av den som den väljer partner och kan med hjälp av det undvika inavel.
Jag har själv endast två elefantnosar, dessa trivs dock bra tillsammans. Jag köpte dem samtidigt så de är i samma storlek, kanske är det därför som våra par skiljer sig. Tydligen så föredrar de att leva i stim enligt vad man har läst, men de ser ut att trivas bra även utan.
Jag tänkte i längden köpa fler och det ska bli intressant att försöka vinna sig mer kunskap och erfarenhet av dessa eftersom att man just nu inte vet mycket alls.
Det hade varit trevligt om den här tråden används av alla de som vet något eller har frågor om elefantnosarna.
Det är lärorikt att höra om andras erfarenheter också. Det som är vardag för den ena är semester för den andra.