Elfsborg svenska mästare 2011

admin
Christian Alfredsson
#1 - 21 mars 2011 20:12
32% av Sveriges samlade fotbollsexpertis tror att Elfsborg tar SM-guld

Vi får väl hålla tummarna att det blir sant så här innan start...
#2 - 21 mars 2011 20:28
Tyvärr. I år är det dags för Helsingborg. Vi slog ju Svenska mästarna i lördags.....
#3 - 21 mars 2011 20:29
så länge di gröne går upp så är jag nöjd! :'D
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 21 mars 2011 20:33
Jesper G skrev:
Tyvärr. I år är det dags för Helsingborg. Vi slog ju Svenska mästarna i lördags.....

Men årets svenska mästare har Helsingborg redan fått stryk av i år:D
#5 - 21 mars 2011 21:06
Men årets svenska mästare har Helsingborg redan fått stryk av i år:D

:D Tur att träningsmatcherna inte räknas...
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 21 mars 2011 21:08
Jesper G skrev:
:D Tur att träningsmatcherna inte räknas...

Var det inte det som du själv gjorde i ditt inlägg innan:p
#7 - 21 mars 2011 21:38
Var det inte det som du själv gjorde i ditt inlägg innan:p

Nja. Super cupen räknas väll inte riktigt som träningsmatch? :D
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 21 mars 2011 21:49
Jesper G skrev:
Nja. Super cupen räknas väll inte riktigt som träningsmatch? :D

Vem bryr sig om den förutom de närmast sörjande:p
#9 - 21 mars 2011 22:18
Vem bryr sig om den förutom de närmast sörjande:p

I år tror jag ärligt talat bara det är Helsingborgare som bryr sig.
#10 - 22 mars 2011 06:54
många trodde på Elfsborg förra året också men det sket sig ordentligt. Och det är sällan det på förhand tippade laget blir den riktiga vinnaren. Men visst får Elfsborg gärna klara av det i år...
#11 - 22 mars 2011 08:23
Det blir de himmelsblåa i år igen.... framåt Malmö heja di blåe!
#12 - 22 mars 2011 18:41
admin skrev:
32% av Sveriges samlade fotbollsexpertis tror att Elfsborg tar SM-guld

Vi får väl hålla tummarna att det blir sant så här innan start...

Klart vi tar GULD! :D

(Man måste sikta högt iallafall..)
#13 - 24 mars 2011 18:37
Finns många som inte tror på Halmstads BK i år och efter dagens träningsmatch mot grannen på Örjans Vall.( Div. 2 laget Halmia) så kanske HBK får svårt. Matchen spelades på gräs på en mycket blåsig. Alevall. Till slut lyckades Halmia vinna med 2 - 1
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 24 mars 2011 18:44
Brunt gräs:p
#15 - 24 mars 2011 18:45

Talade med en av vaktmästarna, färgen var slut :)
#16 - 24 mars 2011 18:49

Guy Palm skrev:
Talade med en av vaktmästarna, färgen var slut :)

På svenska mästarnas (elfsborg ;)) plan är gräset alltid grönt...plastgräs :)
Kjell Fohrman
Administrator
#17 - 24 mars 2011 18:51
På Gamla Ullevi är gräset alltid brunt som i Halmstad
admin
Christian Alfredsson
#18 - 24 mars 2011 20:45
Ni missar väl inte sidan: http://alskaelfsborg.nu/
admin
Christian Alfredsson
#19 - 24 mars 2011 20:47
admin
Christian Alfredsson
#20 - 27 mars 2011 16:55
Får nästan tacka Gais för god match idag. Även om Elfsborg ägde!
Kjell Fohrman
Administrator
#21 - 4 april 2011 19:08
Oj, oj - det var en tuff start med ett baklängesmål direkt och Elfsborgs bäste försvarsspelare utkörd på bår (sannolikt långtidsskadad) men efterhand fick de ihop spelet och kunde avgöra på övertid:D

Det var faktiskt första gången på 9 år som Elfsborg vann öppningsmatchen
#22 - 4 april 2011 19:19
Ingen bra början men de vann iallafall, fick en snabb direktrapport från Gobben när han kom hem.
#23 - 5 april 2011 09:08
Jag är ledsen (för er) att säga det men Malmö FF tar hem det i år igen!
Kjell Fohrman
Administrator
#24 - 5 april 2011 09:28
dreas skrev:
Jag är ledsen (för er) att säga det men Malmö FF tar hem det i år igen!

Dream sweat dreams[:-2]

Fast det klart om de även i fortättningen får spela sina bortamatcher på hemmaplan så kanske de har en chans:p

Jag tror att Malmö leder fram till hösten börjar - men sedan blir de av med tränaren och några spelare till + att de förhoppningsvis får spela en massa Europamatcher och då börjar de tappa. Jag hoppas verkligen att de kan hålla ihop laget så pass att de kan göra en bra insats i Champions Legaue-kvalet - vore kul med lite svenska framgångar där.
#25 - 7 april 2011 14:47
&feature=player_embedded" target="_blank">
&feature=player_embedded

när denna släpptes idag så bara VET man att di dröne går upp i allsvenskan i år.
Inget snack!
Kjell Fohrman
Administrator
#26 - 3 augusti 2011 20:21
Länge sedan det skrevs i denna tråd.
Trots att Elfsborg egentligen har spelat rätt kasst så är det väl fortfarande möjligt att rubriken för tråden uppfylls:D

Däremot har ju de (och även övriga svenska lag) spelat rätt dåligt i Europa League.

Däremot - ett stort grattis till Malmö FF för framgångarna i Champions League. Väldigt positivt att ett svenskt lag har gått så pass långt
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 4 augusti 2011 08:56
Tycker för övrigt att det var bedrövligt att inte denna match visades på TV igår. Det visas väl årligen 500 eller 1000 (eller nåt sånt) fotbollsmatcher på svensk TV - men årets viktigaste match för svensk fotboll visades inte:mad:
#28 - 4 augusti 2011 09:45
Tycker för övrigt att det var bedrövligt att inte denna match visades på TV igår. Det visas väl årligen 500 eller 1000 (eller nåt sånt) fotbollsmatcher på svensk TV - men årets viktigaste match för svensk fotboll visades inte:mad:

Inte så viktigt att visa matcher som spelas utanför Stockholm
#29 - 4 augusti 2011 09:49
Länge sedan det skrevs i denna tråd.

Trots att Elfsborg egentligen har spelat rätt kasst så är det väl fortfarande möjligt att rubriken för tråden uppfylls:D

Däremot har ju de (och även övriga svenska lag) spelat rätt dåligt i Europa League.

Däremot - ett stort grattis till Malmö FF för framgångarna i Champions League. Väldigt positivt att ett svenskt lag har gått så pass långt

Allsvenskan är tämligen ointressant i år, alldeles för många matcher som avgörs av SFF.
Det enda som är säkert är att HBK spelar i Superettan nästa säsong. Har varit klart sedan de fick stryk av Halmia på försäsongen. Det enda vi kan hoppas nu är att Falkenberg stannar i i Superettan och att Varberg går upp. Blir många kul derbyn då..
Kjell Fohrman
Administrator
#30 - 4 augusti 2011 09:59
Guy Palm skrev:
Inte så viktigt att visa matcher som spelas utanför Stockholm

Nja, jag tror nog att det är andra oraaker som ligger bakom. Som t.ex. prislappen för att visa sändningen är skyhög. Fast jag vet inte.

För övrigt såg jag att dagens match mellan Elfsborg och Ålesund visas på TV och trots att jag är Elfsborgsfan så kan man nog tycka att den matchen är tämilgen ointressant jämfört med gårdagens.

Sedan oavsett vad man nu tycker om Stockholmslag (och det gör man ju:p) så får man faktiskt erkänna att det ju är de som drar rejält med folk. Utan Stockholmslagen skulle publiksnittet vara avsevärt lägre
#31 - 4 augusti 2011 10:08
Kära nån, sitter jag och läser trådar om fotboll, då måste jag vara kroniskt uttråkad.

I alla fall, det där bruna gräset måste bero på att de inte anlitat fotbollstränare Bob Lindeman.

" target="_blank">
Kjell Fohrman
Administrator
#32 - 4 augusti 2011 10:16
Bygert skrev:
Kära nån, sitter jag och läser trådar om fotboll, då måste jag vara kroniskt uttråkad.

I alla fall, det där bruna gräset måste bero på att de inte anlitat fotbollstränare Bob Lindeman.

" target="_blank">

Nej den tränaren skulle nog Halmstad behöva idag:D
#33 - 4 augusti 2011 12:51
Håller tummarna för Banguras ett tag till. Många matcher kvar!
Kjell Fohrman
Administrator
#34 - 5 augusti 2011 10:28
sme_h skrev:
Håller tummarna för Banguras ett tag till. Många matcher kvar!

Ja, ja - men AIk är ju rätt kasst om inte bägge Banguras är på plan: I de senaste matcherna har det bara varit 1 och det har inte räckt - men du kan ju alltid få drömma:D
Kjell Fohrman
Administrator
#35 - 5 augusti 2011 10:31
Oj det blev en tuff lottning för Malmö FF. Kroatiska Dinamo Zagreb är väl det värsta tänkbara motsåndet de kunde råka ut för.

Men lyckades de mot Glasgow Rangers, så kan det ju lika gärna gå vägen här också. Lycka till
Kjell Fohrman
Administrator
#36 - 17 augusti 2011 20:45
Skit också -Malmö räckte inte till mot Dinamo Zagreb:mad:
#37 - 17 augusti 2011 21:11
Skit också -Malmö räckte inte till mot Dinamo Zagreb:mad:

På tal om Malmö så är Filip Stenström min kompis bror och jag kan säga att alla var lättade efter matchen mot Rangers. :)
Kjell Fohrman
Administrator
#38 - 17 augusti 2011 21:25
På tal om Malmö så är Filip Stenström min kompis bror och jag kan säga att alla var lättade efter matchen mot Rangers. :)

Fast knappast efter denna:p
#39 - 17 augusti 2011 21:40
Fast knappast efter denna:p

Ajdå, synd om honom då de är toppenmänniskor i den familjen. :(
admin
Christian Alfredsson
#40 - 18 augusti 2011 17:08
Får hålla på Helsingborg så att de blir riktigt trötta när det är dax för nästa allsvenska omgång.
admin
Christian Alfredsson
#41 - 21 september 2011 20:34
Vi vann inofficella SM-finalen och visade vilket bästa laget är. Nu gäller det bara att vinna alla och att Helsingbrg förlorar alla utom en.

Annons