Trött... Det här med att knata upp tidigare än f-n när man är nattmänniska sliter litet på kropp och sinne. Inte så att det inte går att kombinera men ibland är det mindre kul än roligt.

Jag var över hos Kaj P. i Lördags och hämtade 6 Altum Scalarer varav en, oturligt nog, gjorde ett "kamikaze-hopp" och landade på ena sidan. Det gick så illa att det brast ett blodkärl vid en fena men det verkade inte som om han led allt för mycket (förutom en smärre chock över att ha varit flygfisk). Tyvärr klarade han sig inte och har nu simmat till fiskhimlen (dammen?)... De övriga går nu på medicin och förhöjd saltnivå eftersom de verkar fått någon form av svamp. Nåväl, de är pigga och verkar förutom svampen må väl så medicineringen är mest i förebyggande syfte.

Min stackars hajmal har brutalt blivit förpassad till samma himmel som scalaren eftersom han ständigt misshandlade sig själv genom att fort simma in i akvarieväggarna. Han var f.ö. inget speciellt bra sällskap till mina scalarer (och jag har inget större kar för honom) så jag fick bita ihop och ta död på honom. Usch, jag är alldeles för blödig för att ha hand om djur. Trots att jag visste att han inte mådde väl så lät jag honom gå för länge. Jag lärde mig också att det går att sticka sig på hajmalar... rätt åt mig antar jag. Stryk skall den fiskhandlare ha som spelade på min tidiga okunskap och fick mig att tro att hajmal var en bra fisk att ha i ett vanligt akvarie (som på den tiden endast var 60l! )

Mina små bettor mår väl och växer. En av dem har blivit såpass stor att jag börjar fundera på om det inte är dags för en flytt men jag skall ha koll på honom så han inte ger sig på de andra.

I helgen skall jag miffla lite extra med karen och ev. sätta igång det kar som just nu står tomt. Jag har dock inte bestämt mig för vad jag skall ha i det än... Något att odla månne?

Oh well...
/J *signing off*