en liten idé

#1 - 30 mars 2005 15:55
Har själv drivit hemsida (dock inte om fiskar) och haft ett ganska aktivt diskussionforum. Jag använde mig av en enkel grej, som uppskattades av många.

Varje gång frågan i ett inlägg besvarats och den som starta tråden bekräftat att problemet löst sig, så la jag och övriga moderatorer till en text i rubriken samtidigt som vi ändrade till mer beskrivande rubriker.

Exempel:
HJÄÄÄÄLP!!
till
Hur många fiskar får plats i mitt 100L akvarium? [Löst]

På så sätt kunde besökarna som sökte svar se i vilka trådar frågan besvarats ordentligt, och det blir lättare att hitta.

Kanske nåt för Zpet? Kanske inte...
#2 - 30 mars 2005 16:54
Jag tycker också att det lät jättesmart. Jag kan dock se två problem:

1. Det blir antagligen en hel del jobb med det.

2. Det kan bli svårt att söka efter en gammal tråd man tidigare minns rubriken till...
#3 - 30 mars 2005 17:24
ett alternativ är väl att den frågande själv kan lägga till "löst" i rubriken när man tycker att man är nöjd med svaren
För övrigt borde rubriker som "hjääääääälp" utrotas eftersom de inte är vidare informativa för någon. Bättre att skriva vad man vill ha hjälp med
#4 - 30 mars 2005 18:15
[QUOTE=join4t]Jag tycker också att det lät jättesmart. Jag kan dock se två problem:

1. Det blir antagligen en hel del jobb med det.

2. Det kan bli svårt att söka efter en gammal tråd man tidigare minns rubriken till...[/QUOTE]

Jo, men tanken var att mab börjar med det vid en punkt, dvs, alla gamla trådar ligger, dom rinner ju iväg efter nån vecka. Glömde dock nämna detta :P På så sätt blir det inte så mycket jobb heller, bara utse 2-3 extra moderatorer så är det löst, för de blir väl inte överdrivet mycket nya trådar varje dag?

Morellen >> Jo, de vore ju något man själv skulle kunna fixa, men tyvärr så blir de så att många lätt glömmer det.

Dessutom ser de ut som att webmastern har en hel del kunskaper inom php så det vore nog inte alltför svårt för honom att lägga till ett fält i databasen som man ändrar med en enkel knapptryckning bredvid rubriken, så att det sköter sig självt. :p

Annons