Hade hoppats på det, men tyvärr klarar sig för många. Har dock skaffat en dvärgbotia, som jag hoppas kan hjälpa mig hålla beståndet under kontroll - och käka upp ev. snigelägg!:)
Den (dvärgbotian alltså)kommer
[SIZE=3]inte[/SIZE] äta upp svärdbärarynglen, men sniglar kommer du inte ha kvar i alla fall, om du inte vill ha yngel så skaffa lite tetror, gärna stora snabba saker; dolkstickstetror, diamant/briljanttetror, rosentetror, robertsitetror. De kommer hålla svärdisynglen på en lagom nivå, om de nu inte lyckas äta upp allihopa vill säga....Jag tycker inte att du har för stora fiskar när du säger att du har "för stora fiskar" i akvariet: några svärdisar och tetror och en dvärgbotia verkar vara ett lagom antal i ditt sällskapsakvarium. Jag skulle nog ha kompletterat med någon typ av mal också, "sugmalar" (Ottocinklus eller Ancistrus) och Corydoras...Har du tetror så kan du förresten gärna ha svärdbärarhanar också (du har väl sett hur kul/intressant det ser ut när de uppvaktar honorna???), eftersom det inte kommer bli några yngel kvar ändå. Har du dessutom väldigt lite växter och annan inredning så finns det ju ingenstans att ta vägen om de (ynglen) nu vill gömma sig. Lycka till!!!!:D